Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Nog even een vraagje, wil nieuwe achterknippers bestellen de 2 staafjes/stengels zijn nu beiden gebroken🤣
Kan iemand mij bevestigen dat het schroefdraad daarvan m10 is?
Wil er graag kleinere stengels aan hebben maar geen led.
Er is genoeg aftermarket spul maar verschillende maten schroefdraad.🤒
Niet dat ik zo met een verzameling knipperlichten zi.t😁
Bvd,😉
 
Beste Nathans

Maakt de schroefdraad (metrisch) wat uit dan bij een CB500 ?
Uit je eerdere berichten begrijp ik dat ze zijn afgebroken.
De knipperlichten hebben schroefdraad en een moer, de motor een gat waar de schroefdraad-buis van knipperlicht doorgaat.
Meet dikte schroefdraadbuis van het afgebroken knipperlicht, en de buitenmaat daarvan is bepalend.
Bij M10 zal dat 10mm zijn.
Met een schuifmaat kun je er aan binnenzijde niet bij waar de moer zit om de dikte van de schroefdraad-buis te meten.

Groet Frans
 
Dank je Frans voor je reactie, heb de knippers besteld met m 10 schroefraad, dit stond namelijk bij het bestellen.

Gr, Fred.
 
past bij het baasje :+

Nee, eentje uit de groep heeft een grondig onderzoek gedaan naar de olietemperatuur verloop met circuitgebruik en kwam daar op uit.
 
Ik gooi er altijd Castrol power rs in, opzich prima denk ik, maar wellicht dat het schakelen met Motul nog soepeler gaat? Dat lees je wel eens her en der. Of is dat flauwekul….

Weet iemand hier of het mogelijk is om een gear indicator op de CB werkend te krijgen?
 
Ik gooi er altijd Castrol power rs in, opzich prima denk ik, maar wellicht dat het schakelen met Motul nog soepeler gaat? Dat lees je wel eens her en der. Of is dat flauwekul….

Weet iemand hier of het mogelijk is om een gear indicator op de CB werkend te krijgen?
Je kunt altijd proberen. Ik gooi eigenlijk meestal Motul in de motoren. CB Shell omdat dat gewoon een goedkope vol syntheet is en hij daarmee ook prima schakelt.

Sommige zijn ook helemaal weg van Putoline, steun je ook nog de lokale economie mee :9


Waarom eigenlijk een gear indicator?
 
omdat het doodeng is als je op een bocht af rammelt en je dat ding toch per ongeluk in zn 1 getikt hebt :+
 
  • Haha
Waarderingen: JBi
Deze gebruik ik. Idem voor mijn africatwin750. Om de 2 jaar, tis al duur genoeg. (Dan heb ik maar ca 3000 tot 4000km gereden op elke motor). Volgens mij de goedkoopste van Motul.
20220814_083359.jpg
 
Mijn motor lekte net een druppel vettige drek uit een van de slangetjes toen ik hem wegzette na een ritje. Zie geen sporen dat het eerder gelekt heeft, maar wil toch weten wat het is

Het was niet een van de twee slangetjes die zijn om de carb leeg te laten,
Het was niet de tankontluchting of overloop,
Het was niet die slang met dopje die aan het luchtfilterhuis zit,

Het kwam dus uit het (volgens mij) enige overgebleven slangetje, maar ik kan even niet thuisbrengen waar dat slangetje aan zit. Iemand een idee?
Mezelf nog even citeren. Niemand een idee? Ik heb ook geen idee waar dat eventueel gedocumenteerd is.
 
Je kunt altijd proberen. Ik gooi eigenlijk meestal Motul in de motoren. CB Shell omdat dat gewoon een goedkope vol syntheet is en hij daarmee ook prima schakelt.

Sommige zijn ook helemaal weg van Putoline, steun je ook nog de lokale economie mee :9


Waarom eigenlijk een gear indicator?
Ja soms wel handig met name bij de haarspeldbochten omhoog, soms zit ik in de verkeerde versnelling.
 
Ja soms wel handig met name bij de haarspeldbochten omhoog, soms zit ik in de verkeerde versnelling.
Zelf geen last van, gewoon trappen en gassen 🤪

Ben wel andere schokdempers nodig, naast regelmatig voetstepjes aan de grond soms ook de motor aan de grond. Niet echt een fijn gevoel. Ga denk ik maar voor 380mm. Alleen nog bedenken of ik voor Italiaanse of voor Thaise ga.
 
Zelf geen last van, gewoon trappen en gassen 🤪

Ben wel andere schokdempers nodig, naast regelmatig voetstepjes aan de grond soms ook de motor aan de grond. Niet echt een fijn gevoel. Ga denk ik maar voor 380mm. Alleen nog bedenken of ik voor Italiaanse of voor Thaise ga.
Het is ook niet lastig hoor haha kom gewoon makkelijk mee met de snellere jongens
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Terug
Bovenaan Onderaan