Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Heb Bitubo's besteld, ben benieuwd wanneer ze binnen komen. Stond 1 week levertijd maar wel uit Italië... :z
 
Heb Bitubo's besteld, ben benieuwd wanneer ze binnen komen. Stond 1 week levertijd maar wel uit Italië... :z
Ik moest even zoeken, maar zijn dus achterschokbrekers. Ik heb er ook nagenoeg nieuwe onder zitten. YYS .
En net een foto geschoten.
IMG-20220923-WA0004.jpg
 
Daar zat ik ook al naar te spieken, het glas is helemaal helder ipv... eeh, gestructureerd ? :+
 
Jaa, die Hella van mij heeft allemaal rimpelingen :9 helemaal helder zal wel aftermarket zijn

20220923_203333.jpg
 
Zit er een andere koplamp op? Of lijkt dat zo
Ja waarschijnlijk iets van Ali. De originele zit er ook bij. Maar die is een beetje geroest zeg maar :+

Tot nu toe 70 km gereden. Maar ik mis nog geen koelvloeistof :t.
Wel vind ik het originele stuur te smal, is maar iets van 64 cm breed.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ja, geld.
die c-brembo waar je de radiale klauw op knoopt is nu €95, de rest kan je zelf bij elkaar sprokkelen, klauw is radiaal 100mm, dus dat kan van een fabrieksdinkie tot een ultra cnc brembo.

Remschijf heb ik van braking, maar die worden niet meer gemaakt en kan ik moeilijk vinden, heb m op de regen cb van galfer.


edit: rempomp kan je origineel laten, heb ik eerst ook mee gereden, later vervangen voor een 16x16 cnc brembo, op de regen cb zit een rcs 15.

Beide remt zeer goed, de rcs is wat beter geschikt voor op straat.

edit edit: de grijze heeft een brembo m50 remklauw, de regen cb een brembo m4
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Oke :t

CB'tje is op zich wel weer toe aan verse remvloeistof, en dan denk je ook gelijk zo van, voorrem wat meer naar niveau KTM SMT brengen is ook niet verkeerd... _O- Geen idee wat voor Brembo er op de KTM zit maar dat remt op zich wel prima.
 
Oke :t

CB'tje is op zich wel weer toe aan verse remvloeistof, en dan denk je ook gelijk zo van, voorrem wat meer naar niveau KTM SMT brengen is ook niet verkeerd... _O- Geen idee wat voor Brembo er op de KTM zit maar dat remt op zich wel prima.


zoiets past bijvoorbeeld al.
 
of deze

 
Dus elke 100mm, kan dus ook zo de voorrem van mijn KTM eraf halen en op de CB zetten. De rest kan dan in de afvalbak:+

Een M50 of M4 is denk ik iets te fancy voor mijn CB, gewoon fabrieksremmen van een vlotte motor is al een leuke upgrade lijkt me :Y
 
Maar ik denk niet standaard op een vlotte motor, vast iets in trend van een snelle Panigale ofzo :9
 
Vandaag weer een stukje gereden, geen verbruik van koelvloeistof te zien. Dus dat lijkt ook in orde. Vrijdag een hele mooie gave koplamp gescoord, helemaal van chrome en ook 2 knipperlichten voor achter inclusief de beugel die er bij hoort.
Man had ook nog een kompleet frame met papieren er bij staan. Dus als je wat zoekt, was alleen geschorst.

Het eerst volgende wat er aan gaat gebeuren is een ander stuur, maar het moet niet te breed zijn. Maar dit stuur is veel te smal. Wordt vervolgd 8-)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Terug
Bovenaan Onderaan