Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Heb je de ventilator al eens direct op 12v aangesloten? zonde als de schakelaar gewoon in orde blijkt te zijn en juist de ventilator vast zit ofzo... :)
|( |( |(
Twee weken geleden was het zo warm dat ik de schakelaar even omzeild had door een stuk draad om dat lipje van de schakelaar te draaien en met een tape aan massa te hangen. Toen het weer frisser werd heb ik dat draad weggehaald en vandaag liep de temperatuur weer op en sprong de fan uit zichzelf aan. De nieuwe schakelaar zit nog in het doosje.
|( |( |(

Is slecht contact geweest denk ik....
 
Ook ik ben recentelijk de trotse eigenaar geworden van een CB 500 uit ‘97. Van de eerste eigenaar,30k op de klok. Foto volgt nog! Even een vraag aan de techneuten, ik wil de oem knipperlichten vervangen voor led. Dat zullen er vast meer gedaan hebben hier (hoop ik). Welk relais of weerstanden hebben diegenen hier voor gebruikt? Hoor graag!
 
Ook ik ben recentelijk de trotse eigenaar geworden van een CB 500 uit ‘97. Van de eerste eigenaar,30k op de klok. Foto volgt nog! Even een vraag aan de techneuten, ik wil de oem knipperlichten vervangen voor led. Dat zullen er vast meer gedaan hebben hier (hoop ik). Welk relais of weerstanden hebben diegenen hier voor gebruikt? Hoor graag!

Ik had de volgende gebruikt:

P&W Knipperlicht Relais

En dan de 3 pins variant. Relais zit rechtsachter de kap;

NfQZfct.jpg
 
Dat zal alleen voor de 7-pins gelden. Met een 3-pin variant is dat onmogelijk.
 
Gewoon bestellen en monteren. Niet teveel nadenken. Vele voor jou die hetzelfde hebben gedaan en de lampjes hebben vervangen. Dat relais werkt en that's it.
 
Check je je spanningsregelaar gelijk even? Mijn getrainde oog :+ spot een originele. Op de foto lijkt er zelfs een plaatselijke verdikking in te zitten?
 
Laatst bewerkt:
Hoe moet de koppelingskabel origineel lopen? Van van onder naar boven, als hij door dat ringetje aan het frame gegaan is, gaat hij dan nog buiten het frame om, of naar 'binnen' door de voorvork?

Ik vraag dit omdat ik elke ongeveer 10dkm een nieuwe kabel nodig heb omdat bij de oude de binnenkabel muurvast zit in de buitenkabel. Ik smeer de kabel nooit, maar dat moet ook niet als ik het goed begrijp.
 
Een originele van Honda gaat langer mee dan 10k, goedkopere versies zijn wel sneller op. Kabel loopt vanaf de hendel tussen koplamp en vork naar beneden.
 
Dank. Dan is het dus geen fout van mij, maar gewoon een matige kabel. Bestel ik de volgende keer wel weer een kabel mee, dan hou ik die gewoon op voorraad.
 
full

full


Foto's trip naar Sauerland, Pinksteren 2018. Foto is ergens onderweg op een 'kronkelweg' tussen Meschede en Brilon, en de tentfoto is in Brilon.
De militaire plunjebaal niet echt handig: wordt te dik met 2 slaapzakken erin...

Ik heb 'marktplaats oxford-zadeltassen' voor de CB, maar ik moet eerst nog de achterknipperlichten verder naar achter verplaatsen. Ongeveer direct naast de nummerplaat. Dat kan, er zitten daar al gaten in het bagagerek. (of daar LED raw monteren...)
 
Laatst bewerkt:
Nee, niet naar voren. Maar nr opzij: wij kregen aan 1 kant vd cb een "grotere bobbel" in de plunjebaal dan aan de andere kant. De spanband drukt a.h.w 1 slaapzak ver naar buiten.
Met die smallere bagagerollen 30 en 60 liter op mijn motor heb je daar geen last van. Die kan je perfect strak "oprollen".
Dus nog een keer naar Louis zoiets kopen.
Mrs. reed ruim 1 op 25 met de cb. Easy going dus. Zij moest na 22 jaar weer wennen aan motorrijden. En is supertevreden met de cb. (Ik ook hoor. Wil nog een keer mee naar een Luxemburgtrip met enkele vrienden. Bochten op wiltz-kautenbach ! Dan nog een mini-puig scherm proberen).
 
Dat is denk nadeel van zo'n kofferrek, ik kon mijn tassen altijd probleemloos eraan hangen.
Heb wel een variant van Ortlieb, maar werkt hetzelfde. Roltas erbovenop, kon prima kampeeruitrusting in voor een paar weken rijden. Voordeel van het brede stuur was vooral dat ik toen langs mijn bagage heen kon kijken :+
BJTUmGo_nHuKvp1KmCV_jLY2wdqvBihwKqb1Ief4yME=w721-h541-no

0jJdBqVzfPVSTUvr2SIb9ToDn-KzeSobrzyUuC3IZXo=w721-h541-no

P8011275.JPG
 
Gaaf! die cb'tjes zijn ook niet stuk te krijgen, behalve de onderdelen :+

Mijn voorrempomp zat muurvast, de boel even losgehaald, zat flink vastgeroest |(

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan