Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Weet iemand nog een manier om aan een radiateur en fan te komen? Beiden zijn aan vervanging toe. Helaas kan ik zelf nog niets vinden.
 
Fan dus echt kapot? Zonde.

eBay duitsland doet het ook nog wel eens. Zoektermen: PC32 en/of PC26 ipv CB500 (dan krijg je rotzooi van die ouwe viercilinder :+ )

Marktplaats kan ook, al heeft een van die slopers die daar standaard adverteren me een keer genaaid met een remschijf (niet origineel en verder versleten dan geadverteerd). Maar opletten blijft het toch met tweedehands spul.
 
Heeft iemand zo'n benzinekraantje trouwens liggen toevallig? Die van mij sluit in 'off' niet helemaal meer af...

(dus moet ik voordat ik ga rijden eerst m'n carter even legen en vullen met verse olie en een filter... carbs heb ik inmiddels schoongemaakt en zouden weer moeten werken zoals het hoort)
 
Fan dus echt kapot? Zonde.

eBay duitsland doet het ook nog wel eens. Zoektermen: PC32 en/of PC26 ipv CB500 (dan krijg je rotzooi van die ouwe viercilinder :+ )

Marktplaats kan ook, al heeft een van die slopers die daar standaard adverteren me een keer genaaid met een remschijf (niet origineel en verder versleten dan geadverteerd). Maar opletten blijft het toch met tweedehands spul.

Na flink zoeken heb ik een ventilator en radiateur gevonden in België. In Nederland heb ik alleen een ventilator gevonden waarvoor 75€ betaald moest worden en een radiateur voor 100€, erg veel leek me.

Nu eerst even op vakantie, dan de als het goed is gearriveerde onderdelen monteren en daaaaarna eindelijk de CB weer de bergen in sturen!
 
Heeft iemand zo'n benzinekraantje trouwens liggen toevallig? Die van mij sluit in 'off' niet helemaal meer af...

(dus moet ik voordat ik ga rijden eerst m'n carter even legen en vullen met verse olie en een filter... carbs heb ik inmiddels schoongemaakt en zouden weer moeten werken zoals het hoort)
Ik heb het nog nagevraagd maar bij de Belg waren de benzinekraan en tank al weg.
 
Goeiendag heren, ik ben bezig met het opnieuw opbouwen van een cbf500.
Maar ik loop nu tegen problemen aan met de motor.
Elke keer als ik hem probeer te starten elektrisch komen er alleen maar klappen uit de uitlaat maar hij start niet.
Carbs zijn gereinigt, zitten nieuwe bougies, verse benzine, beide bobines vonken, het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de kleppen niet goed staan.
Is er iemand die nog andere opties weet te bedenken?

Mvg Wyas
 
Goeiendag heren, ik ben bezig met het opnieuw opbouwen van een cbf500.
Maar ik loop nu tegen problemen aan met de motor.
Elke keer als ik hem probeer te starten elektrisch komen er alleen maar klappen uit de uitlaat maar hij start niet.
Carbs zijn gereinigt, zitten nieuwe bougies, verse benzine, beide bobines vonken, het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de kleppen niet goed staan.
Is er iemand die nog andere opties weet te bedenken?

Mvg Wyas

Heb je wat aan de kleppentrein gedaan dan?
 
Van dit onderwerp heb ik geen verstand, maar kan het dat de bougiekabels omgekeerd zitten? Of zeg ik iets stoms?
 
Van dit onderwerp heb ik geen verstand, maar kan het dat de bougiekabels omgekeerd zitten? Of zeg ik iets stoms?

Dat kan misschien want ik heb 90% van een kromme frame over gebouwd op een goed recht frame.
Waarbij dus alle bedrading los is geweest.
Ik zal het morgen eens andersom proberen

Heb je wat aan de kleppentrein gedaan dan?

Het motorblok is van de ene naar de andere frame over gezet zonder dat deze open is geweest behalve de koppelingsdeksel.
Maar het kan zijn dat ooit de nokkenasketting een tandje is versprongen want het blok heeft niet gelopen bij mij.
 
Als je geen idee hebt hoe het er bij staat zou ik in ieder geval de distributietiming controleren ja..
 
Goedemiddag,Ik heb een CB500 uit 94 gekocht hij rijdt uitstekend!
Wat mij opvalt is de temp meter, deze komt niet veel verder dan 25% omhoog.
Is dat normaal? Hoever komt de meter bij jullie omhoog?
 
Dat kan misschien want ik heb 90% van een kromme frame over gebouwd op een goed recht frame.
Waarbij dus alle bedrading los is geweest.
Ik zal het morgen eens andersom proberenHet motorblok is van de ene naar de andere frame over gezet zonder dat deze open is geweest behalve de koppelingsdeksel.
Maar het kan zijn dat ooit de nokkenasketting een tandje is versprongen want het blok heeft niet gelopen bij mij.

Nou het was dus iets stoms, de bougiedoppen zaten in de verkeerde cilinder.
De linker bobine moet op de rechter bougie aangesloten worden en de rechter bobine op de linker bougie. :')
 
Bedankt Hans89!
Nog even een vraag ik heb zowel voor als achter Bridgestone BT-45 banden weet iemand hier de ideale bandenspanning?
 
Nou het was dus iets stoms, de bougiedoppen zaten in de verkeerde cilinder.
De linker bobine moet op de rechter bougie aangesloten worden en de rechter bobine op de linker bougie. :')
:t :]

Over de temperatuurmeter; bij langzaam rijden door de stad krijg ik het metertje met dit weer wel richting het rode hoor. Even 50km/h of meer rijden en het is ook zo weer over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan