Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Nette motor, maar die ketting, is die niet aan vervanging toe?

Oh watdan 😮 In het echt zag hij er prima uit denk ik, waar moet ik op letten?

Hier een foto ingezoomd
 

Bijlagen

  • 4273660D-F820-4724-B649-893D274690CB.png
    4273660D-F820-4724-B649-893D274690CB.png
    469,4 KB · Weergaven: 31
Het lijkt er naar mijn idee op dat de as helemaal op het einde van het bereik zit. Onder de moer van de achteras (aan de kant waar de ketting zit) zit een stickertje. Als je dat, samen met de moer, op de foto zet is het wel zichtbaar denk ik.
 
Hopelijk valt de schade aan jullie beiden mee.

Ik was benieuwd of je de CB hebt aangepast, maar dat heb ik zojuist gevonden :P
 
Laatst bewerkt:
Jij en de CB niet gewond?
Ik heb gelukkig niks!

M'n CB heeft wel wat schade, die is gaan koprollen
Koplamp/teller/voetstep kapot/gebroken
En een fikse deuk in de tank
Gelukki9g kosten de onderdelen de wereld niet
Hopelijk valt de schade aan jullie beiden mee.

Ik was benieuwd of je de CB hebt aangepast, maar dat heb ik zojuist gevonden :P
Hij is iets aangepast :p
 
Ok, het volgende probleem:
Als de hoofdzekering er uit knalt zodra je hem vervangt, is dit misschien het contactslot of de gelijkrichter?

Edit: Ok, als ik hem los haal gaat het goed. Die kunnen we dus vervangen. Nu de vraag, imitatie of origineel?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelukkig niks!

M'n CB heeft wel wat schade, die is gaan koprollen
Koplamp/teller/voetstep kapot/gebroken
En een fikse deuk in de tank
Gelukki9g kosten de onderdelen de wereld niet
Een geluk bij een ongeluk. Dat is allemaal wel te doen ja.

@LouwRoel: Spanningsregelaar? Minder dan een tientje op eBay. Omdat die krengen niet echt het eeuwige leven hebben zou ik een tweedehands originele niet doen. En eentje van cmsnl kost je meer dan een rib uit je lijf.

Oh: Bij mijn laatste eBay spanningsregelaar had wel wat werk nodig: het aluminium lag net wat verzonken waardoor het geen contact maakt met het frame.
 
Als dit de originele is die je er nu uithaalt, dan lekker weer origineel, die heeft t al 20jaar volgehouden iig.


Wat heb je trouwens losgetrokken, want dat zeg je er niet bij.
 
Ik had de stekker van de gelijkrichter los getrokken. Er is er een onderweg uit China, dat is prijstechnisch wel heel erg aantrekkelijk.
 
Heb het nog even opgezocht: mijn vorige Chinese heeft het om en nabij 40.000km volgehouden.
 
De SR heb ik op de africatwin 1997 al moeten vervangen. Nog nooit naar gekeken op de CB500. Ga ik snel een keer doen (bij de africatwin waren met name stekkers groen uitgeslagen, daardoor ws te hoge weerstanden etc. De stekkers ingespoten met k60 spray, drogen en weer aansluiten). Inderdaad het contact tussen frame en SR checken, desnoods maak ik er een alu-plaatje erachter.
 
Na 320 moet hij bij mij op de reserve, dan zit er nog 2 liter in. Gaat in totaal 18 liter in.
 
ik haal soms 300, meestal 280 ofzo, dan gaatie op reserve. Is dan op een cb500 en kleiner kettingwiel voor
 
Terug
Bovenaan Onderaan