Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt trouwens wel een iets andere motor en volgens de specs is jouw tank 19 liter (dat is bijna 1 liter meer). Ook zou jouw CBF een paar kilometer meer moeten rijden op een liter, maar dat zijn alleen de specs.Bedankt voor het antwoord mannen! Ik begon hem al een beetje te stressen bij 200, maar ik kan dus veel langer ermee rijden haha.
Haha, en ik maar zenuwachtig gaan tanken bij 250 km
Je hebt trouwens wel een iets andere motor en volgens de specs is jouw tank 19 liter (dat is bijna 1 liter meer). Ook zou jouw CBF een paar kilometer meer moeten rijden op een liter, maar dat zijn alleen de specs.
Je komt er vanzelf een keer achter als je hem op reserve moet zetten, maar misschien is het niet onverstandig dat een keer te oefenen, zodat je rap weer gas kan geven.
Bronnen:
CB 500: Honda CB500
CBF 500: Honda CBF500
Hoe is het nou eigenlijk afgelopen met je ketting? Was die gewoon in orde?Bwhahahahaha
Goed idee, ga ik doen! Ik rijd elke dag 130/140 op de snelweg naar werk en weer terug, in het weekend dan rustig een rondje touren. Dus ik moet inderdaad even kijken hoeveel dat precies bij mij is. Maar het helpt wel om te weten dat iedereen ongeveer 300 ermee rijdt.
Hoe is het nou eigenlijk afgelopen met je ketting? Was die gewoon in orde?
Hij zat inderdaad een beetje los, maar nog niet aan vervangen toe.
Denk dat het gekomen is omdat ze de motor nog een stukje voor mij hebben verlaagd.
Maar toen we hem wat strakker hadden gezet kwamen we erachter dat hij op sommige stukken strak zat, op andere weer slap.
Is dat normaal?
Nee, dat betekend dat de ketting op is. Zitten harde stukken in.
Van verlagen heb ik geen kaas gegeten, maar ik neem aan dat dat te vergelijken is met een (deels) ingeveerde achterkant? Dan zou je ketting juist iets strakker worden bij het verlagen, toch?
Ahh toch, maar mijn tandwielen zijn nog wel prima. Ze moeten tegelijkertijd vervangen worden toch?
Echt geen idee, hij was strakker toen ik de eerste keer ging kijken, tweede keer na het verlagen losser.
Nieuwe schijf en blokken moet wel op elkaar inslijten, maar dat moet met een paar 100 km over zijn.
Ik heb een paar keer op een cb met koffer gereden. Ik vond de motor er heel wiebelig van worden, vooral icm een bijna lege tank.
Ik vroeg het een paar pagina's terug, zelf nog geen ervaring mee, maar wel met veel bagage :p dat maakt de manoeuvres wat moeilijker, maar op tempo is het niet vervelend.Goedemorgen, Is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met een topkoffer op de cb500?
Heeft dit veel invloed op het rijgedrag?
Welke topkoffer zouden jullie mij adviseren?
Beide, ik rij dagelijks file en dan komt de snelheid niet boven de 60 uit en als er geen file is, dan is het dusdanig druk dat je niet boven de 100 uit komt. In de zomervakantie is het veel minder druk, met snelheden van 130+ als gevolg en dan maar 270 op de tank300 en 350, is dat rijstijl of afstelling? Die 280 met aangepast kettingwiel is de oorzaak duidelijk, maar 300 en 350 is best een verschil.
Ja, tegelijk.
Maaruh, als jij niet ziet dat die ketting rot is, hoe kom je er dan zo snel bij dat je kettingwielen nog prima zijn...