Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Bedankt!
Ja, beter dan die van de rijschool zelfs. Wil er misschien alleen wel een ruitje op, een uur lang 140 rijden is vrij vervelend. :+

Fotootje, al weten jullie wel hoe een CB er uit ziet:
qz13c9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo medeforumleden! Sinds januari ben ik de troste eigenaar van een honda cb500 uit 2004 met volle kuip! Ik wil graag een plaatje plaatsen maar zou zo niet weten hoe het moet.

Nou heb ik ook direct een vraag ik heb onlangs via olietekoop.nl 2 vatjes 1L-olie gekocht van castrol. Deze geeft als aanduiding achter JASO-MA2 / SJ. Kan ik dit voor me honda gebruiken??
 
Hallo medeforumleden! Sinds januari ben ik de troste eigenaar van een honda cb500 uit 2004 met volle kuip! Ik wil graag een plaatje plaatsen maar zou zo niet weten hoe het moet.

...
15nrjhj.gif


en anders zo, als je het niet via motor-forum wilt uploaden:

Bijvoorbeeld: TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting , ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs , Imgur: The magic of the Internet


Uitleg voor : TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting
Plaatjes linken van andere websites, met ~ codes [/b]
[IMG]http://i51.tinypic.com/29gii44.gif
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!
Ja, beter dan die van de rijschool zelfs. Wil er misschien alleen wel een ruitje op, een uur lang 140 rijden is vrij vervelend. :+

Fotootje, al weten jullie wel hoe een CB er uit ziet:
[afbeelding]
Je rijdt dan ook op een naked hé.
Ik heb er een ruitje op maar das enkel voor de looks, meer moet je daar niet van verwachten xD.
Ach krijg je nekspieren van :+
 
De CB500S rijdt echt een stuk prettiger op de snelweg... Maar ik heb nog nooit 140km/h gereden een uur lang. Ik had ooit de maximum even getest met tegenwind. Maar toen moest ik 40km eerder op reserve. :X


Ik heb van de week een setje GIVI E45 Monokey koffers aangeschaft. Opeens was het motortje drie keer zo breed. 8-)
Ik moest ze wel er afhalen toen ik het in de hok wilde stoppen.
Ja, het was een impuls aankoop. Het was een koopje. Ik denk ik ga één gebruiken als topkoffer en de E21's als zijkoffers, als dat door de deur past.
 
Bedankt!
Ja, beter dan die van de rijschool zelfs. Wil er misschien alleen wel een ruitje op, een uur lang 140 rijden is vrij vervelend. :+
Ik gebruik die van mij niet, zal er even over na denkne maar misschien dat ik hem weg doe.
is een licht smoke van puig

o en vandaag mijn stalen remleiding binnen gekregen.

(hier foto morgen)
 
Succes met klussen. Probeer geen remvloeistof op je motor te krijgen. (mocht je het niet weten het kan de lak aantasten)
 
Hmm, interessant Daan. :Y

En succes met je remleidingen.
De CB500S rijdt echt een stuk prettiger op de snelweg... Maar ik heb nog nooit 140km/h gereden een uur lang. Ik had ooit de maximum even getest met tegenwind. Maar toen moest ik 40km eerder op reserve. :X


Ik heb van de week een setje GIVI E45 Monokey koffers aangeschaft. Opeens was het motortje drie keer zo breed. 8-)
Ik moest ze wel er afhalen toen ik het in de hok wilde stoppen.
Ja, het was een impuls aankoop. Het was een koopje. Ik denk ik ga één gebruiken als topkoffer en de E21's als zijkoffers, als dat door de deur past.
Ja, die reserve... goed om te weten dat het kraantje dus naar boven moet, i.p.v. naar voren (uit), zoals de verkoper zei. Erg leuk als je halverwege de 170km ineens halsoverkop de afrit op moet en je gaat twijvelen of je wel een goede deal hebt gesloten. :')

Haha, ik kan er echt niet tegen als de motor (scooter in mijn geval) ineens drie keer zo breed is door zijtassen. Voor m'n werk moet ik wel eens op de scooter met posttassen rijden (ben postbode...). Als ik klaar ben flikker ik die dingen altijd snel in het dichtstbijzijnde depot. Dan kan de chaffeur met z'n bestelbusje die dingen wel weer mee terug nemen. :P
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn uitlaatlijn eronder uit gehaald om hem even van de vliegroest te ontdoen en te lakken en wat blijkt.
Het is toch niet alleen vliegroest. Bijna de hele linkerflens is eraf geroest.
Dus even kijken wat mijn opties zijn. Iemand die toevallig een RVS setje kwijt wil? :P
 
Vandaag mijn uitlaatlijn eronder uit gehaald om hem even van de vliegroest te ontdoen en te lakken en wat blijkt.
Het is toch niet alleen vliegroest. Bijna de hele linkerflens is eraf geroest.
Dus even kijken wat mijn opties zijn. Iemand die toevallig een RVS setje kwijt wil? :P
Helaas niet. :P

Misschien een hele domme vraag, maar kan het zadel van de (mijn) CB er ook af om er een slot ofzo onder te kunnen leggen?
 
Gelukkig toch nog het gat in de uitlaatbochten kunnen lassen. Weer lekker in de hittebestendige lak gezet en hard gebakken. Nu kan ie er weer een poos tegen aan :) Scheelt me ook een heleboel geld.

Gave foto Hans, zou zo met je willen ruilen.
 
Nice foto Hans!

Ik ben er nog steeds niet achter hoeveel olie er nou precies in de voorvork van een cb moet, kan iemand van jullie me dat vertellen?
 
Thanks voor de tip, helaas hebben ze niks liggen. Heeft gelukkig geen haast, ik wil de koplamp zwart maken lijkt me wel tof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan