Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Mijne was wel iets duurder, maar nog steeds waar voor de centen!

Twijfel of ik een Aliexpress LED in de koplamp ga zetten. Lees tegenstrijdige dingen over het lichtbeeld. Ik hoop een kleine 2A minder verbruik te hebben, die kan ik in de winter goed voor de handvatverwarming gebruiken, zeker als alles nog koud is. Na een kwartiertje rijden is ook de accu wakker, en dan wordt hij pas echt warm. Zou fijn zijn als dat iets eerder zou kunnen. Iemand ervaring met die dingen in een CB koplampunit?
 
Geen ervaring met de led lamp maar ben wel nieuwsgierig.
Ook geen ervaring met handvatverwarming ,Ik had op de vorige motor handkappen en dat werkte ook wel.

Heeft iemand xenon in de cb zitten?
Ik heb nog een setje liggen maar weet nog niet of ik het ga inbouwen ivm de extra draden in de koplamp.
 
Bij LED zit er achterop een koelblok en dat is bij nader inzien ook vervelend. Dat drukt tegen de bedrading in de koplamp vermoed ik. Helemaal in de zomer kan dat vervelende gevolgen gaan hebben, want het wordt bloedheet.
 
gvd, je hebt ze er al in ook _O-

Die van mij zaterdag maar even doen.. nu te koud in de garage
 
Mijn xenon komt van een hornet 600 en heeft lange kabels zodat de ballast onder de tank kan. Maar ik rij bijna nooit in het donker dus een goede h4 lamp is goed genoeg,tenzij ik binnenkort tijd over heb.....
 
Een vriend van ons heeft een Ali koplamp in z’n CB, daar komt echt een puist licht vanaf. Volgens mij was het lichtbeeld ook heel goed van wat die zij, zal het nog eens navragen. Wellicht koop ik er zelf ook nog 1
 
Een vriend van ons heeft een Ali koplamp in z’n CB, daar komt echt een puist licht vanaf. Volgens mij was het lichtbeeld ook heel goed van wat die zij, zal het nog eens navragen. Wellicht koop ik er zelf ook nog 1
Als die inderdaad goed is zou ik graag het Aliexpress linkje willen, want er is nogal wat keuze.
 
Een vriend van ons heeft een Ali koplamp in z’n CB, daar komt echt een puist licht vanaf. Volgens mij was het lichtbeeld ook heel goed van wat die zij, zal het nog eens navragen. Wellicht koop ik er zelf ook nog 1
Is dat de daymaker?
Ik had laatst een klant met een Harley die een Ali daymaker had,En hij was er ook erg tevreden over.

Heeft iemand toevallig een cb500 zadel over?
Ik zoek er nog 1 die ik lager kan maken zodat mijn vriendin ook op de cb kan rijden.
 
Dag allemaal,

Afgelopen woensdag heb ik mijn rijbewijs opgehaald, woensdagmiddag en donderdagmiddag twee lekker lange ritten gemaakt (+/- 1 uur) op mn CBF tussen de buien door.
Echter is er een klein probleem: de temperatuur komt niet op peil.

Achtergrond:
Het viel mij op bij de ritten dat de temperatuurmeter niet echt omhoog kruipt. Bij stilstaan loopt ie iets omhoog, echter nooit tot het midden. Rijdt ik vervolgens, met name op hogere snelheid, dan zakt de pijl weer. Hij fluctueert dus.
Vanochtend geprobeerd dit probleem op te lossen: koelvloeistof af gelaten, systeem gespoeld (kwam er schoon uit) en toen nog geflushd met speciale koelsysteem cleaner. Hierna weer doorgespoeld en vervolgens afgevuld met kvs.
Hier tussendoor ook nog mn thermostaat gecheckt, die opent mooi bij 81 C en is bij 95 C voldoende geopend.
Toen alles weer terug gemonteerd en wezen rijden. Toch zeker drie kwartier en weer kwam de temperatuur maar niet op het midden. Het fluctueren was nu wel weg.
Als ik voel aan de radiateur en aan de slangen voelen ze allemaal goed warm.

Vraag:
Nu vraag ik me dus af, kent iemand dit probleem? Ik verdenk als volgende de water temperatuur sensor, iemand hier ideeën over? Kan dit kloppen?

Alvast bedankt!
 
Het viel mij op bij de ritten dat de temperatuurmeter niet echt omhoog kruipt. Bij stilstaan loopt ie iets omhoog, echter nooit tot het midden. Rijdt ik vervolgens, met name op hogere snelheid, dan zakt de pijl weer. Hij fluctueert dus.
Je hebt geen auto gekocht! Bij een motorfiets zal je met koud weer merken dat de meter laag staat, en bij warm weer hoger. Een CB500 met normaal gebruik met warm weer in het rood krijgen is een moeilijke klus, al is het met filerijden wel te doen.

Bij dit weer komt bij mij de meter normaal gesproken net boven het witte blokje. Langdurig filerijden (weinig snelheid = weinig rijwind = weinig koeling) kan hem richting het midden brengen, maar dat is echt wel maximaal. Even gas geven = rijwind = meter zakt direct.

De werking van je temperatuurmeter lijkt dus, hoe je het beschrijft, uitstekend!
 
motor wordt gewoon warm hoor, de schaalverdeling op het dashboard is gewoon een beetje knudde.
 
Je hebt iig je koelvloeistof eens ververst. Kan nooit kwaad, weet jij veel hoe lang dat er al in zat :+
 
Nieuw windscherm gemonteerd. Voor mij beter bij 110/120kmu. Just in case ik in 2019 met de CB naar Luxemburg rij ipv met de africatwin...

Topkoffer zorgt inderdaad voor schudden van de motor bij ca 100 kmu....
IMG_20181224_163343668.jpg
 
Ik zou wel een hoog willen, zodat ik ook met m'n hoofd/helm uit de wind zit.
 
PC800 is zo lelijk dat het mooi is. Zou voor de winter wel fijn zijn, zo'n fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan