Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ik heb 2 jaar geleden een CB 500 gekocht voor mijn vrouw (lang ca1.60m) particulier. 2002 en 40dkm voor 800€.
Maar....... nwe banden (220€), 2e hands achterschokdempers (60€), oliebeurt (50€), roestvrij maken, zadelovertrek (100€), windschermpje (40€), 25mm stuurverhogers (30€), nwe stuuruiteinden (30€) etc waren nodig.

Probeer bijv nwe banden en olie te regelen bij aankoop.

Geweldig leuke fiets, echt aanrader. Ik rij er zelf heel veel mee. Topcase erop en scheuren maar, bijv boodschap ergens in de stad.
Denk erover om een weekendje Luxemburg er mee te rijden ipv mijn Africatwin!!!.
 
Is dat echt zo @ b.v 1600 ? Een nette motor uit medio 2002 ( dus de versie met o.a schijfrem achter ) met amper 22K erop. En een net scherm erop.

Ik zie ze niet ergens op internet in deze staat en jaartal en KM stand voor minder...

Denk dat €1600,- wel netjes is, ik bedoel dat ik de vraagprijs behoorlijk hoog vind
 
Denk dat €1600,- wel netjes is, ik bedoel dat ik de vraagprijs behoorlijk hoog vind

We zijn er net wezen kijken. Motor is te hoog voor mijn vriendin. Banden inderdaad uit het jaar 'kruik', voorzijde b.v 0402. En toch wel wat verweer op het blok aan de voorzijde. Deze wordt hem niet...
 

Bijlagen

  • P_20190615_131159_vHDR_Auto.jpg
    P_20190615_131159_vHDR_Auto.jpg
    121,1 KB · Weergaven: 20
  • P_20190615_131257_vHDR_Auto_HP.jpg
    P_20190615_131257_vHDR_Auto_HP.jpg
    127,2 KB · Weergaven: 25
Klopt... bij de mijne is het overal al afgebladderd. Krijg je moeilijk netjes. Maar goed, er staat ook een leuke te koop voor €750,- als je toch van opknappen houd... Die van mij heeft €450,- gekost en is weer helemaal rijklaar. Ziet er alleen niet uit maar dat boeit me niet. Is voor erbij
 
Welke banden hebben jullie onder je Cbf liggen? Moet er binnen kort een nieuw setje onderleggen. Zitten nu Bridgestone battlax banden op die opzich prima rijden ben alleen opzoek naar betere optie.
 
Heeft de CBF andere wielen dan de CB? De pilot road bestaat niet in de voorgeschreven maat voor de(mijn) CB.
 
Dank! De afmetingen van de wielen zelf kan ik niet vinden. Ze zien er wel net iets anders uit (ik zie "opengewerkte spaken" bij de CBF en natuurlijk bevestiging voor de abs sensorring). Verschillen voor de snelheidsmeter (110/80-R17 vs 120/70-R17 Tire Comparison - Tire Size Calculator | Tacoma World) zijn verwaarloosbaar.

Heb jij die banden op de CB of de CBF? Ik heb op de CB Michelin Pilot Activ, en wil voor de volgende set wel een keer de stap maken naar nieuwere bandentechniek. Vandaar ook mijn interesse in dit onderwerp.
 
Ik heb ze op de CBF zitten. Als je maten wil vergelijken, kun geef je maar even door welke maten van de CBF je evt wilt weten. Kan ik wel meten voor je :t
 
CBF heeft bredere banden, passen niet op een CB.

Op de CB500 kan je achter een iets bredere band monteren en voor een iets plattere. In 140/70-17 en 110/70-17 heb je wel wat sportieve bandjes. Ik heb zelf nu de bridgestone s20 achter en s21 voor. Ik ga hier na denk ik voor michelin power RS of Continental banden, welke exact van conti weet ik nog even niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
CBF heeft bredere banden, passen niet op een CB.

Op de CB500 kan je achter een iets bredere band monteren en voor een iets plattere. In 140/70-17 en 110/70-17 heb je wel wat sportieve bandjes. Ik heb zelf nu de bridgestone s20 achter en s21 voor. Ik ga hier na denk ik voor michelin power RS of Continental banden, welke exact van conti weet ik nog even niet.
Ik rijdt zelf ook met deze bandenmaat, hier zijn meerdere “recente” kwa technologie banden van te verkrijgen
Zelf rijdt ik nu met de Conti Attack SM
Ik heb ook wel eens met bredere banden gereden op de CB, maar dit geeft een heel raar/vaag gevoel in de bochten
 
Ik rijdt zelf ook met deze bandenmaat, hier zijn meerdere “recente” kwa technologie banden van te verkrijgen
Zelf rijdt ik nu met de Conti Attack SM
Ik heb ook wel eens met bredere banden gereden op de CB, maar dit geeft een heel raar/vaag gevoel in de bochten

120/70 en 140/70? Want daar zit ik nu naar te kijken voor de S20's
 
Ik rijdt zelf ook met deze bandenmaat, hier zijn meerdere “recente” kwa technologie banden van te verkrijgen
Zelf rijdt ik nu met de Conti Attack SM
Ik heb ook wel eens met bredere banden gereden op de CB, maar dit geeft een heel raar/vaag gevoel in de bochten

Alluz mhr
 
Terug
Bovenaan Onderaan