Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

meestal een motorleven, maar als de spanner helemaal uitgesteld is weet je genoeg.
 
Duidelijk. Spanner zit ongeveer halverwege z'n bereik, dan laat ik het gewoon zo.
 
Ik ben van plan mijn CB500 te verkopen, ik ga verhuizen naar het buitenland en wil daar een andere motor kopen. Ik zou totaal niet weten wat zo'n motor nu waard is. Ik heb hem voor weinig gekocht om vervolgens veel te vervangen. Eigenlijk is de motor nu weer helemaal top, voor zijn leeftijd en kilometers.
Heeft iemand zinnige uitspraken over wat een C500 met zeker geen nette kappen, 96k op de teller, goede banden en mechanisch goede staat.
 
Tel de aanschafprijs, en het geld wat je besteed hebt aan het vervangen van onderdelen, bij elkaar op, en dat is de vraagprijs. En brei er een mooi verhaal omheen, en je bent hem zo kwijt. Succes met de verkoop.

Groeten.
 
Ik ben van plan mijn CB500 te verkopen, ik ga verhuizen naar het buitenland en wil daar een andere motor kopen. Ik zou totaal niet weten wat zo'n motor nu waard is. Ik heb hem voor weinig gekocht om vervolgens veel te vervangen. Eigenlijk is de motor nu weer helemaal top, voor zijn leeftijd en kilometers.
Heeft iemand zinnige uitspraken over wat een C500 met zeker geen nette kappen, 96k op de teller, goede banden en mechanisch goede staat.

3~500euro.
 
Hoi allemaal, ik ben op de lange termijn van plan om zo'n oud hok als waar jullie op rijden te kopen. Ooit eentje te koop zien staan met een voorvork en wielen van een CBR600 F2 of F3. Dat leek me eigenlijk ontzettend gaaf.

Ik ben ook mede geïnspireerd door de filmpjes van Schaaf op Youtube en onderschrijf het credo: ' it's better/more fun to ride a slow bike fast than to ride a fast bike slow'. Aangezien je in NL toch nergens hard kunt rijden zonder je RBW te verliezen, leek het me leuk om zo'n PC26 op de kop te tikken voor en appel en een ei en een beetje te tunen. De techniek is als ik het goed begrijp te behappen en de motorblokjes gaan eeuwig mee.

Heb ooit een CM400 gehad en toen viel het me al op dat die paralleltwin blokjes van Honda erg fijn lopen. Ook de versnellingsbak was buttery smooth. Is dat bij de PC26 ook zo?
Heeft ieman ooit met de F2 of F3 voorvork en wielen gereden? Wat zijn de simpelste manieren om een klein beetje vermogen te winnen en/of gewicht te verliezen?

Alvast bedankt!
 
Ik zou beginnen met goede vering,dat heeft een cb500 namelijk niet en dat heb je nodig om te sturen,samen met goede banden.
Een goede remklauw met staalomvlochten remleiding werkt ook goed,hoef je niet de voorwiel zwaarder temaken met extra schijf en klauw ,waardoor het sturen weer minder word.

Maar een lichte goedsturende motor met niet zoveel power, kijk dan ook eens bij een honda hawk gt of een cbr400rr.

Ik ga zaterdag kijken voor een cb900f.
 
Ik zou beginnen met goede vering,dat heeft een cb500 namelijk niet en dat heb je nodig om te sturen,samen met goede banden.
Een goede remklauw met staalomvlochten remleiding werkt ook goed,hoef je niet de voorwiel zwaarder temaken met extra schijf en klauw ,waardoor het sturen weer minder word.

Maar een lichte goedsturende motor met niet zoveel power, kijk dan ook eens bij een honda hawk gt of een cbr400rr.

Ik ga zaterdag kijken voor een cb900f.

Ja denk je dat de extra schijf en klauw en de zwaardere vork het extra remvermogen en, als ik het goed begrijp de instelbaarheid van de F2,F3 vork teniet doen? Ik hou het ook graag zo simpel mogelijk maar mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld door het feit dat je verder niks aan hoeft te passen om de vork en de wielen te monteren en het dus een redelijk makkelijke upgrade is.

Honda Hawk Gt vind ik ook een gaaf apparaat, maar al weer iets lastiger te vinden, net als de CBR400RR denk ik.
 
@Bviep heeft volgens mij gereden met die cb die jij bedoelt, met die vork, en hij was er niet positief over...
 
Ik denk dat aanschaf plus onderdelen inmiddels teveel is :P. Ik zat zelf te denken aan ongeveer 750 en dan te kijken wat er op af komt. Alleen het is ook wel verleidelijk om hem op een aanhanger te zetten en mee te nemen!
 
Gister 1000km op de cb500 in 1 dag gereden, van 8 tot 22u. Inclusief 1u schuilen voor noodweer in de MacDonald bij Metz-Sud.... Natuurlijk wel ff doorbijten!

Motor rijdt super. Ca 1:18 bij 120kmu. Met Puig schermpje.reisverslag volgt later hier op MF Reizen en toeren.
Screenshot_20190812-234904.png



IMG_20190813_083904185.jpg
 
Ik denk dat aanschaf plus onderdelen inmiddels teveel is :P. Ik zat zelf te denken aan ongeveer 750 en dan te kijken wat er op af komt. Alleen het is ook wel verleidelijk om hem op een aanhanger te zetten en mee te nemen!

Mijn cb was kwa onderhoud ook up to date, met wat klein accesoire grut er op, met net geen 30k km op de klok, 900euro.
 
Heeft iemand een tip hoe wat comfortabeler met de billetjes te zitten op een cb500 zadel van een type '02? Er bestaan helaas geen Bagster zadels of vergelijkbaar meen ik.
 
Op mijn vorige cb had ik bij een meubelstoffeerder die ook brommer/motor zadels maakte mijn zadel laten aanpassen. De overgang naar de duozit eruit laten halen, voelde na een dag rijden mijn kont helemaal branden door die rand, en de bestuurdersplek laten opvullen met een iets dikker en harder schuim. Dat was echt een hele verbetering, wil het volgend jaar op mijn huidige cb ook laten doen.
Topsellerie had altijd een comfort zadel voor de cb in hun assortiment, maar die zijn erg duur.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt er aan wat jij er niet goed aan vind.
Dat is per persoon anders natuurlijk.
Als je 2meter bent is dat ander dan voor iemand van 1.65.
 
Het zadel is gewoon relatief hard. Ik ben misschien verwend door het te vergelijken met een Diversion zadel, maar toch.
Voor de komende vakantie leg ik er een weer een schapenvachtje op maar ik ben op zoek naar een wat definitievere oplossing. Zat idd zelf ook al aan opnieuw vullen+stofferen te denken. @Hans89 mag ik vragen wat je daar ongeveer voor betaald hebt?
 
Ik was in 2012 hier toen €95 voor kwijt, was 1 van de betere aanpassingen aan mijn cb toen. Vooral die rand naar het duostuk was zeer vervelend, na 2 uur rijden voelde ik het daar op mijn kont helemaal branden.
Let wel op dat een zacht zadel ook niet goed is, je zakt dan verder weg in het zadel en dan worden je bloedvaten meer afgekneld met zadelpijn als gevolg. Ik heb zelf de ervaring dat ik het op een wat harder zadel langer kan uithouden.
Wat ik zelf ook merkte is dat de juiste onderkleding, sport ondergoed bijv. al veel verschil maakte in zadelpijn en het je moet je billen ook trainen met veel en vaak rijden :+
 
Geweldig!!!
Geen dikke toerbuffel nodig en puur natuur motorrijden met een 500cc twin machine.
Was het alleen al omdat die CB500 machines zo betrouwbaar zijn en oerdegelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan