Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Afgelopen dagen een paar keer een stilvallende motor gehad onderaan de afrit van de snelweg. Ik dacht eerst aan iets elektrisch, maar na eens goed gekeken te hebben blijkt de schuif van de choke (die op de carburateur) tegen die dikke waterslang (rechts) klemt. Heb dat eerder gehad, en toen die slang wat weggeduwd. Een manier om hem fatsoenlijk op wat grotere afstand vast te zetten zie ik eigenlijk niet. Zit er bij mijn motor iets verkeerd gemonteerd of is het iets bekends? En is er een duurzame oplossing voor?
 
Het was even proberen, maar zo is het denk ik duidelijk in beeld.

foto.jpg
 
mm, volgens mij loopt er een stukje framebuis daar in de buurt, zou gewoon even een kabelbandje aan die koelslang maken.
 
Dan ga ik dat maar doen. Uit je reactie maak ik op dat het in ieder geval niet zo is dat die slang bijvoorbeeld verkeerd loopt?
 
Nee niet echt, maar het is moeilijk zien zo. Beste is ff nog een paar foto's zonder tank
 
Dank beiden! Het is geen grove montagefout bij mijn motor dus.

Ik zal binnenkort de tank eraf halen en kijken of ik die 3 slangklemmen rondom dat Y-stuk los kan maken, en dat dan iets kan verdraaien. Misschien dat dat net genoeg speling geeft. Als dat niet helpt is het kabelbandje altijd nog een mogelijkheid.
 
ik heb die van mij sowieso met een kabelband opzij getrokken, is wat makkelijker als ik de carbs er af ga halen.
 
Sinds afgelopen week in het bezit van een 2007 - CBF 500

En...meteen een vraagje aan jullie 8-)

Ik heb vandaag een Beowulf uitlaat gekocht en gemonteerd.
Na wat prutsen zit ie erop maar ik voel een licht lek onderop bij de aansluiting naar de andere pijp.
Omdat er geen pakking tussen zit kan ik volgens mij niet meer doen dan strak aandraaien.


Kan dit kwaad, en hebben jullie nog suggesties om het te verhelpen?

Verder ben ik er wel blij mee!
 

Bijlagen

  • IMG_1210.jpeg
    IMG_1210.jpeg
    145,1 KB · Weergaven: 13
De meeste dealers hebben wel universele pakkingen liggen, daarmee zou het moeten lukken, bij sommige uitlaten kan je het niet alleen maar strakker aandraaien.
 
Ik heb onlangs een Honda CBF 500 uit 2008 gekocht en het rechter stuurgewicht ontbreekt. Nu heb ik een stuurgewicht gevonden, echter zie ik nu ook dat de klembus (ik weet overigens niet of dit de correcte term is) ontbreekt, het onderdeel met schroefdraad waar ik het stuurgewicht in kan schroeven. Weet iemand waar ik dit kan vinden?
 
Welke banden hebben jullie onder de CB?

Na 5 dagen sturen in Luxemburg met niet al te zware bepakking valt mij op dat de BT45 voorband nu lichtelijk aan het cuppen is gegaan. Vering zou oké moeten zijn en voel verder geen onbalans of trillingen en geen oncomfortabelheden. Rijdt netjes rechtdoor bij handen los. Band is gezet op 2.5 voor (2.8 achter) en pas 3100 km oud. Is deze band simpelweg gevoelig voor cupping bij veel en vaak kort remmen en bochtjes trekken...?
 
Welke banden hebben jullie onder de CB?

Na 5 dagen sturen in Luxemburg met niet al te zware bepakking valt mij op dat de BT45 voorband nu lichtelijk aan het cuppen is gegaan. Vering zou oké moeten zijn en voel verder geen onbalans of trillingen en geen oncomfortabelheden. Rijdt netjes rechtdoor bij handen los. Band is gezet op 2.5 voor (2.8 achter) en pas 3100 km oud. Is deze band simpelweg gevoelig voor cupping bij veel en vaak kort remmen en bochtjes trekken...?
ik heb drie of vier s20 evo achterbanden versleten op 1 s21 voorband, die nog steeds langs niet op is.. ook niet raar gesleten. Doorgaans wel zonder bepakking.
 
Michelin Pilot Activ haal ik zo'n 20k uit. Rij er zomer en winter mee, en ben niet ontevreden. Alleen bij nat wegdek moet je je rijstijl wel flink aanpassen.
 
De meeste dealers hebben wel universele pakkingen liggen, daarmee zou het moeten lukken, bij sommige uitlaten kan je het niet alleen maar strakker aandraaien.

Thanks voor de tip, morgen even langs met de uitlaat voor een passende pakking/bus
 
Ik vond die achterband:voorband ratio al zo bijzonder voor een CBtje. Maar dat verklaart.
 
Michelin Pilot Activ haal ik zo'n 20k uit. Rij er zomer en winter mee, en ben niet ontevreden. Alleen bij nat wegdek moet je je rijstijl wel flink aanpassen.

Dat is Michelin eigen, ik heb er city grip onderzitten, en bij een nat wegdek wil die wel eens een stap opzij zetten. In de bocht, zowel voor als achter.
 
Maar wat die combi BT45 en tripje Lux met intensief gebruik betreft mag ik concluderen dat het niet aan mij of mijn motor ligt...? Niet dat ik een zoektocht moet starten naar heel andere oorzaken?
 
Dat is Michelin eigen, ik heb er city grip onderzitten, en bij een nat wegdek wil die wel eens een stap opzij zetten. In de bocht, zowel voor als achter.
Is ook wel logisch met die flinke levensduur. En als je het eenmaal weet is het niet zo erg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan