Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Gefeliciteerd. Ga je veel plezier aan beleven.
Afgezien van normaal onderhoud, merk ik bij Honda's (xrv en CB) veel dat stekkerverbindingen vuil/groen uitslaan na een tijd. Dus openklikken, k60spray (wit busje) erin sprayen, ff dicht en open klikken en laten drogen.
Dit kan oa een spanningsregelaar kosten.

Fotooo's zien wij graag!
 
Vloeistoffen + filters vervangen als de historie onbekend is. Rest van de slijtagedelen (remmen inderdaad, maar ook ketting, banden) niet vergeten. Lagers controleren en vervangen waar nodig. Normaal gaat er niet heel veel kapot.Wat heeft hij gelopen?
 
Bedankt voor de tips mannen!
Gisteravond de motor opgehaald, dus alleen een foto kunnen maken in het donker helaas.
(Ik zal even kijken of ik die ergens kan toevoegen)

Vloeistoffen zijn vers, remmen kunnen beter.
Ketting en banden kunnen nog best een tijdje mee.
Lagers controleren ga ik nog doen ;)

Hij heeft nog maar 131.xxx gelopen, dus is nog bijna nieuw :+
Is een ex les motor, dus niet de netste die er in het wild rond rijden. Maar ach, als beginnersmotor lijkt me dat prima.
 
Oh, 131 pas. Die gaat nog wel even mee :]

Vergeet in jouw geval ook zeker de dikte van de remSCHIJVEN niet te checken.
 
@HCx: goede opmerking. De voorschrijven van mijn xrv750 zijn ook te dun. Na 67dkm. Grrrrr, vrij duur zag ik, zijn er ook 2. Maar goed, eerst het blok goed krijgen/omwisselen en hopelijk goed draaiend krijgen.
 
De originele voor de CB zijn ook niet goedkoop. :N Maar Ferodo ofzo is wel betaalbaar en werkt ook. En voor de achterkant hebben we Ali. Blijft een keuze die je voor jezelf moet maken, maar ik durf het achter aan. Gaat al 50k goed, maar dat is geen garantie.

Succes met de AT, en geniet vooral ook van de CB :]
 
36368553_1782898545126024_1953358303111151616_o.jpg


Gewoon een dikke braking erop knopen 8-)
 
Goeie tip, die remschijven.
Achter is nog prima, maar voor zit er wel een voelbaar dun stuk in. Waarschijnlijk moet die dus vervangen.
Voor de zekerheid wil ik ook voor en achter nieuwe blokken.

Ik zal eens gaan kijken naar Ferodo. Iemand nog voorkeur voor een merk blokjes?
 
Ik zie mezelf nooit aan zoiets beginnen, maar vind het wel prachtig om te zien. Filmpje had veel langer mogen duren, erg leuk!
 
Misschien een gekke vraag, maar is het te doen om deze motor in je eentje aan te lopen, als je niet de Hulk bent?
 
Misschien een gekke vraag, maar is het te doen om deze motor in je eentje aan te lopen, als je niet de Hulk bent?
Makkelijk (bij mij iig, ben met 1,9m ook niet heel klein :P, maar mijn zus kreeg het ook voor elkaar) , in zijn 2 zetten, met koppeling ingeknepen een vaart maken en dan op laten komen, wel gelijk weer inknijpen als hij aanslaat. Makkelijkst is als je al een vaartje kan maken van bijv een oprit/stoep af.
 
Sinds maandag ben ik eigenaar van een CB 500! *O*

Hiervoor een aantal (nog) oude(re) motorfietsen gehad, maar was nu wel toe aan iets uit de 90's i.p.v. de 80's. Ben een beetje op de CB 500 gevallen door zijn retro look en type motor. Heb nog niet zoveel rij-ervaring, dus hier kan ik mooi rijervaring mee opdoen.. De motor stond te koop als 'niet-startend', maar op locatie sleutel om, choke uit en starten:9.

Eerst een foto;
honda.PNG


Mijn plannen;
- Eerst ff beurtje
- Carbs reinigen want hij loopt niet helemaal lekker
- Kofferrek eraf
- Nieuwe knippers achter
- Afgrijselijke getunede standaard-verbreder eraf.
- Side-bar spiegels erop

Verder heeft die handvatverwarming, een 3-delige kofferset en gebruikerssporen :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan