Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Boller staan? Ze zijn 70 IPV 80 hoog, dan zou je toch juist denken dat ze minder bol staan?
Of heeft dat met de smalle velg te maken?
 
Laatst bewerkt:
Voor de verandering een keer Vpower getankt. Stationair stinkt hij nu als een ouwe oldtimer. Normaal ruik ik hem als hij warm is niet als ik bij een verkeerslicht stil sta. Nu echter... :')

Ik weet niet waar dat aan ligt, maar het lijkt me echt een gezonde benzine. :Y
 
Verschil is ook dat de S20's waarschijnlijk boller staan, sturen ze makkelijker in
Ja oké, vandaar ook m'n vergelijking met zwaardere motor. :)

Dat je in het begin iets meer moet pushen vindt ik niet zo erg. Kom ook niet van een (moderne) sportmotor af dus dat supersnelle sturen ben ik ook niet gewend, doordrukken wel. :9
 
Ja oké, vandaar ook m'n vergelijking met zwaardere motor. :)

Dat je in het begin iets meer moet pushen vindt ik niet zo erg. Kom ook niet van een (moderne) sportmotor af dus dat supersnelle sturen ben ik ook niet gewend, doordrukken wel. :9

App maar een keer, kun je wel eens er op rijden
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Heeft er iemand ervaring met de YSS Dubbele schokbreker achterzijde ECO? Ik wil mijn vering veranderen maar vind de hyperpro of iets vergelijkbaars te duur.
 
Vraag:
Kan ik ongestraft (breuk risico) twee gaatjes boren in mijn kuipruit?

Waarom :?

Ik heb behoorlijk last van een resonerend geluid van de kuip. Ik heb er bij verschillende bevestigingspunten al rubber ringen gelegd. Maar dat heeft niet geholpen. Vanmiddag weer lekker een stuk gereden en daarbij heb ik gevonden waar dat resoneren vandaan komt. Het is helemaal weg als ik een vinger op de boven hoeken de kuipruit leg. Dan is al het resonerende geluid verdwenen. *O*

Nu wil ik vanaf het bovenste bevestigingspunt een alu stripje aan de binnenkant van de ruit maken. Daarvoor moeten er dus aan beide zijden een gaatje geboord worden om dat stripje ook aan de bovenkant van de ruit vast te kunnen zetten. Maar ik ben een beetje bang voor breuk als ik ga boren 😧

IMG_2077.JPG
Bij dat rode puntje moet dus een gaatje komen.
 
Laatst bewerkt:
Zet het eerst vast met een stuk ducktape om te testen of het werkt? Ik zou voor het boren niet zo bang zijn, eerder dat het later alsnog uitscheurt.
 
Helaas nog steeds geen CB500 binnen budget kunnen scoren voor mijn maat. Dus,..... mocht je nog een schuurvondst hebben en er vanaf willen! Absolute maximum is 500 euro!
Longshot, ik weet het. Maar we hebben nog even.
 
Tja, €500 is wel een erg klein budget. Hier staat er wel eentje voor €700 met max bod nu op €500

 
Tja, €500 is wel een erg klein budget. Hier staat er wel eentje voor €700 met max bod nu op €500

Het is om een 500euro challenge mee te doen, vandaar het budget. Werkelijk alles wat momenteel in de verkoop staat is al benaderd. Jammer dat zeker 50% in het geheel geen reactie geeft.
 
Het is om een 500euro challenge mee te doen, vandaar het budget. Werkelijk alles wat momenteel in de verkoop staat is al benaderd. Jammer dat zeker 50% in het geheel geen reactie geeft.
Ik zou, in zijn geval, een bericht sturen aan deze verkoper met het hele verhaal wat er mee gaat gebeuren, de Challenge dus. Miischien vind de verkoper dat wel heel leuk en is dan misschien bereid om hem voor die challenge voor €500 te verkopen. Niet geschoten is ........... juist.
 
Ik heb nog een CB staan die wat liefde nodig heeft, mag wel weg voor €1 per CC
 
Ik zou, in zijn geval, een bericht sturen aan deze verkoper met het hele verhaal wat er mee gaat gebeuren, de Challenge dus. Miischien vind de verkoper dat wel heel leuk en is dan misschien bereid om hem voor die challenge voor €500 te verkopen. Niet geschoten is ........... juist.
Geprobeerd, geen resultaat helaas. Maar dank voor de info...
 
Zondag ga ik kijken voor een CB500. De motor gaan we gebruiken voor m'n vriendin zodat ze wat kan oefenen. Zou mij iemand het digitale Werkplaats handboek willen sturen? Ik heb hem alleen in het Spaans gevonden, maar mijn Spaans is niet zo goed.
 
Zondag ga ik kijken voor een CB500. De motor gaan we gebruiken voor m'n vriendin zodat ze wat kan oefenen. Zou mij iemand het digitale Werkplaats handboek willen sturen? Ik heb hem alleen in het Spaans gevonden, maar mijn Spaans is niet zo goed.
Even een PB sturen naar Hans89 met die vraag en vermelding van je e-mail adres
 
Vraag:
Kan ik ongestraft (breuk risico) twee gaatjes boren in mijn kuipruit?

Waarom :?

Ik heb behoorlijk last van een resonerend geluid van de kuip. Ik heb er bij verschillende bevestigingspunten al rubber ringen gelegd. Maar dat heeft niet geholpen. Vanmiddag weer lekker een stuk gereden en daarbij heb ik gevonden waar dat resoneren vandaan komt. Het is helemaal weg als ik een vinger op de boven hoeken de kuipruit leg. Dan is al het resonerende geluid verdwenen. *O*

Nu wil ik vanaf het bovenste bevestigingspunt een alu stripje aan de binnenkant van de ruit maken. Daarvoor moeten er dus aan beide zijden een gaatje geboord worden om dat stripje ook aan de bovenkant van de ruit vast te kunnen zetten. Maar ik ben een beetje bang voor breuk als ik ga boren 😧

Bij dat rode puntje moet dus een gaatje komen.

Het is gelukt, het boren was geen probleem. Binnen- en buitenkant afgeplakt met schilderstape en geboord met nieuwe metaalboortjes, 2.5 mm en daarna 4.5 mm. Ging prima.
De alu strippen zitten nu aan de binnenkant van de ruit en het akelige geluid van het resoneren is helemaal over. Heerlijk, nu hoor ik alleen de motor nog. :)
bliss_smilie.gif
 
M'n CB loopt nog niet echt op vol vermogen heb ik het idee, hij loopt gewoon soepel maar bovenin de toeren gebeurd er niet echt veel (niet echt die kick vanaf 8k rpm). Ding is gewoon helemaal origineel en zitten nieuwe bougies en luchtfilter in. Carbs zijn schoon etc. Start meteen en zoals al gezegd loopt gewoon soepel.

Iemand die in z'n glazen bol kan kijken en een suggestie kan geven? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan