Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

wat verrassend :+

en nu?
Schade expert niet aan de telefoon gehad maar hij had de voicemail ingesproken. Dagwaarde vastgesteld op €1.650 (!). Worden nu uiteraard biedingen op het wrak gedaan en als het goed is kan ik het wrak terug kopen voor x bedrag (hopelijk gaan er geen idioten bieden :+) . Woensdag/donderdag neemt hij weer contact met mij op.
 
ik heb de choke bediening verplaatst naar op het blok, ik wissel wel eens van stuur en hoe minder kabels daar aan zitten hoe beter :+

1606046055005.png


Ik had dat ding ooit voor de brommer gekocht, heeft denk ik dik tien jaar op de plank gelegen :+
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Die is iig wel goed bereikbaar, bij de Derbi Senda vond ik de choke altijd zo'n gekut :9
 
Iemand interesse in een goed setje 2dehands Bridgestone S20?
Ik kan ze eventueel om de velg leggen ivm banden apparaat
 

Bijlagen

  • E1FDE387-A44A-4C68-963D-840FD0154271.jpeg
    E1FDE387-A44A-4C68-963D-840FD0154271.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 8
  • 0A049F0E-3BAC-4B51-9328-E3647449DA63.jpeg
    0A049F0E-3BAC-4B51-9328-E3647449DA63.jpeg
    986 KB · Weergaven: 7
  • B95C06A7-16D8-4DCE-B75E-7D58A4639FE5.jpeg
    B95C06A7-16D8-4DCE-B75E-7D58A4639FE5.jpeg
    872,7 KB · Weergaven: 6
CBtje is weer veilig thuis :)

Morgen is kijken wat ik nieuw moet kopen en wat ik een beetje recht kan buigen. Uitlaat lekt ook ergens want zonder oordoppen hoor je hem duidelijk knallen bij gas los :9

ceeeebeeeeeeeeeeeeeeeee.jpg
 
Rechter ondervorkpoot zit een beschadiging
Koplampframe krom
Voorspatbord
Linker carter beschadiging
Koppelingshendel
Linker stuurgewicht
Schakelpedaal
Rearset beschadiging bij passagier steun

Kortom als je dat allemaal laat vervangen voor nieuw OEM spul is de CB total loss. Je kan er overigens nog meer dan prima mee rijden, belangrijkste is spatbord en zorgen dat de koplamp gewoon op de weg schijnt i.p.v. de berm. Zag al een nieuw ongespoten spatbord op eBay voor €43,50 incl. verzending. Nieuw gespoten in de juiste kleur is €140 bij CMSNL, maar denk dat zwart ook wel prima staat en is een stuk goedkoper. :9

Vandaag even proberen koplamp weer recht te buigen, is gewoon ijzer dus moet wel lukken lijkt me. Anders een rechte voor 4 tientjes ook op eBay.
Rest is dus klein spul, carter en vorkpoot beschadiging ga ik natuurlijk niks mee doen. :)
 
Jup :Y was 180 euro geboden op het wrak dus dat gaat van de dagwaarde (€1650) af. Zo'n 100 á 200 euro in de CB steken en de rest gaat in de spaarpot. Wou ook nog nieuwe laarzen dus dat komt goed uit. _O-

Zojuist ff aan het buigen geweest, koplamp staat al weer aardig recht, schakelpedaal idem dito. Uitlaat eraf gehaald, pakkingen bij de cilinders waren niet meer echt aanwezig en daarnaast zaten de uitlaatbochten veel te los. Die had ik een tijd geleden al vaster moeten draaien, eens in de tijd ff zonder doppen rijden is geen slecht idee. :9

Uiteraard ook ff een filmpje gemaakt van de CB zonder demper :+
 
Hoi hoi ik heb een vraag aan de cb500 techneuten hier. Mijn CB start altijd moeizaam als die een tijdje heeft stil gestaan. Zit er een dag tussen dan is het geen probleem. Weet iemand waardoor dat komt? Of is dit normaal?
 
Wat is moeizaam?

Ik moet bij mijn CB misschien de startknop 1 seconde langer inhouden and that's it (choke wel vol open, geen gas).
 
Dat is niet heel erg Honda achtig

Accu heeft nog wel genoeg startcapaciteit? Staat van onderhoud is goed?
 
Accu ligt aan een Ctek lader die geeft aan dat het in orde is. Staat van onderhoud is denk ik goed. Vorig jaar flinke beurt laten uitvoeren, omdat de caberateur wat aan het zweten was. Ze hebben toen de caberateur ultra sone gereinigd en ook zijn de kleppen gesteld.

De motor loopt verder super goed. Geen dipjes reageert goed op het gas.
 
Een druppellader is geen accutester, rijd even langs een motorzaak en vraag of ze m aan een tester willen knopen die de accu daadwerkelijk op startcapaciteit test
 
Ok ga ik doen bedankt voor deze tip. Het is dan wel vreemd dat hij later op de dag bv bij een pauze wel direct start? Of vraagt de de motor bij een koude start meer van de accu?
 
accus zijn kut, ik heb er genoeg getest die zelfs volgens de accutester goed lijken, maar met starten vervolgens wel compleet inkakken...
 
Accu heeft met koud weer minder capaciteit. Als de accu opgewarmd is kun je makkelijker starten, kun je ook doen door een tijdje je lampen aan te laten staan voor het starten (maar dan moet de accu natuurlijk wel genoeg opgeladen zijn :9). Je kunt thuis ook makkelijk cold cranking meten met een voltage/multimeter. Als het voltage bijvoorbeeld zakt naar 8 volt weet je dat je accu niet meer goed is.

Als je een nieuwe accu nodig bent kun je er ook een 10 Ah YT12A-BS accu in zetten (die ook in de SV650 '99 zit) i.p.v de standaard 9 Ah YTX9-BS. Is de dezelfde maat en heb je meer capaciteit. Heb zelf een Motobatt MBTX9U (10,5 Ah) erin zitten. :)
 
Laatst bewerkt:
Ook maar is het superbike stuurtje op de CB gezet, benieuwd naar hoe dat straks rijdt :)
Nieuw spatbordje heb ik al binnen (wemoto was lekker vlot), moet nu alleen nog m'n verf binnen krijgen en m'n langere koppelingskabel. Chokekabel is ook niet meer al te best, de mantel bij het stuur ligt iets open (wat nu in tape zit). Nu met de nieuwe route knikt ie gelijk naar beneden. :9

20201202_183107.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan