Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Krijg je ook LED knipperlichten? Dan moet je even een diode bij je indicatielampje plaatsen (die op je dashboard). Anders knipperen ze altijd alle 4 tegelijk.

Voor je LED koplamp moet je even zoeken op het forum. Er zijn meerdere mensen die dit bij div motoren geprobeerd hebben, met wisselende resultaten. Meestal bij een losse fitting is je lichtbeeld weg en verblind je tegenliggers.
 
Krijg je ook LED knipperlichten? Dan moet je even een diode bij je indicatielampje plaatsen (die op je dashboard). Anders knipperen ze altijd alle 4 tegelijk.

Voor je LED koplamp moet je even zoeken op het forum. Er zijn meerdere mensen die dit bij div motoren geprobeerd hebben, met wisselende resultaten. Meestal bij een losse fitting is je lichtbeeld weg en verblind je tegenliggers.
Van het stukje knipperlicht was ik inderdaad op de hoogte. Bedankt daarvoor!

Een collega van mij heeft afgelopen weekend zijn koplamp van een gsx-f vervangen. Die scheen ook alle kanten op behalve de juiste. Een tweede fitting scheen wel de goede richting op. Vandaar dat ik hoop dat iemand een specifiek product kan aanraden.
 
Heb ook een nieuwe demper besteld, ben gegaan voor de Delkevic 450mm :)

Was het kijken op 2dehands websites wel zat, had graag een Leo (of iets daar op lijkend) gewild maar helaas echt nergens te vinden. Dan maar een Delkevic, goedkoop en prima kwaliteit.
 
Van het stukje knipperlicht was ik inderdaad op de hoogte. Bedankt daarvoor!

Een collega van mij heeft afgelopen weekend zijn koplamp van een gsx-f vervangen. Die scheen ook alle kanten op behalve de juiste. Een tweede fitting scheen wel de goede richting op. Vandaar dat ik hoop dat iemand een specifiek product kan aanraden.
 
Kon ook bijna niet anders dan dat iemand hier al mee getest had en hierover had bericht op het forum. Thanks!
 
Ik heb een led koplamp van Ali express, prima beeld en niemand heeft last me,tot nu toe.
€ 16,50 31%OFF | Wit Angel Eyes 7 Inch Led Koplamp Voor Honda CB400 CB500 CB1300 Hornet 250 600 900 VTECVTR250 Dot Goedgekeurd US $19.91 30% OFF|White Angel Eyes 7 Inch Led Headlight For Honda CB400 CB500 CB1300 Hornet 250 600 900 VTECVTR250 DOT Approved| | - AliExpress
De nummer 8 black

Ook heb ik 2 led h4 lampjes besteld, gewoon tekijken wat het doet.
Nr 8 black ziet er vreemd uit op het oog, heleboel ledjes? Hoe schijnt dat dan? In mijn koplamp zit veel bedrading, kom je daar mee weg ?
 
De led lampen zijn plat dus je bedrading is geen punt.
Bij deze moet je wat knutselen om hem in je originele lamphuis te monteren.

Het licht is goed ,een mooie rechte streep.
Ik rij meestal over provinciale wegen en niemand seint naar me dus dat zit wel goed.
 
Even het thuiswerken ontvluchten: eerste trip in 2021! Wat rijdt dat toch super. Ergens tussen Hengevelde en Neede.

IMG_20210120_151238320.jpg
 
Zat er al op toen ik de motor kocht. Is monorack givi lees ik erop. Tot 2020 had ik daar een topkoffer op waar ik mijn helm en handschoenen ingooide bij een ns-station 10km verderop. Superhandig. Nu saaaaai thuiswerken, dus sleutel wat aan de eend.
IMG_20210124_194111612.jpg


Op de originele bovenplaat van het rek heb ik de haken eraf gevijld om de nieuwe grondplaat passend te krijgen. Daar heb ik wel een beetje spijt van. Op vakantie gebruik ik nooit de topkoffer maar 2 bagagerollen.
 
Offtopic: Haha, was grote wens van mij vrouw om weer eens een eend te hebben. Bleek na de koop uiteraard wat slechter dan gedacht. Zit gelukkig al verzinkt chassis onder en nwe remmerij. Met 200€ laswerk nu weer 2 jaar apk. Beetje netjes maken (niet teveel hoor) en eerst maar eens in de lente en zomer mee tuffen, misschien wel naar de citro wereldmeeting in Swiss in juni. Merk wel (anders dan motor): veel roestbultjes worden gaten...en het vreet ruimte. Ik plak dit jaar maar tape tussen de voorruit en de motorkap, de voorruitstijl is slecht. Tis nu leuk omdat je veel thuis bent en alles bouten en moeren werk is. Wheeler dealer at home en soms quick fix. Tot april ophokplicht.
Indien te weinig gebruik dan gaat ie weer weg. Pas nog met de CB gereden met een hele grote glimlach! 👍 Daar kan een 2cv6 niet echt aan tippen.
 
Heb nieuwe wiellagers nodig voor en achter. Nu kan ik complete sets bestellen bij een motorzaak maar als ik ze gewoon bij een lagerboer bestel, zijn ze waarschijnlijk veel goedkoper. Heeft iemand artikelnummers van SKF hiervan?
 
Gister de Delkevic gemonteerd en vandaag een stukkie gereden. Klinkt een stuk beter dan de standaard demper :]

20210131_122920.jpg

En ja ik moet m'n voorspatbord nog steeds spuiten :9
 
I
Gister de Delkevic gemonteerd en vandaag een stukkie gereden. Klinkt een stuk beter dan de standaard demper :]

Bekijk bijlage 1590959
En ja ik moet m'n voorspatbord nog steeds spuiten :9
Ik heb sinds twee weken de 350mm variant hiervan. Klinkt echt heerlijk! Moet zeggen dat hij wel erg veel rommelt en ploft. Ik vind het leuk maar vraag me af of mijn motor misschien iets te rijk loopt.

Hoe vast zit hij bij jou? De connectie tussen link pijp en de demper zit bij mij niet erg vast. Hij blijft op zijn plek maar je kunt hem makkelijk draaien op dat punt.. Lijkt me dat het niet helemaal hoort.
 
I

Ik heb sinds twee weken de 350mm variant hiervan. Klinkt echt heerlijk! Moet zeggen dat hij wel erg veel rommelt en ploft. Ik vind het leuk maar vraag me af of mijn motor misschien iets te rijk loopt.

Hoe vast zit hij bij jou? De connectie tussen link pijp en de demper zit bij mij niet erg vast. Hij blijft op zijn plek maar je kunt hem makkelijk draaien op dat punt.. Lijkt me dat het niet helemaal hoort.
Als ie zo ploft en doet lekt ie ergens lucht, dan wel bij de cilinderkop of bij die aansluiting op de demper :)
 
Veel open uitlaten zorgen toch dat de motor iets armer gaat lopen?

Ik heb wel eens gehad (dat was geen cb500) maar een motor die liep ook te arm en plofte ook veel. Na een maatje grotere sproeiers was dat een heel stuk minder. Je kan de kleur van de bougies eens checken, maar zorgen maken hoef je je niet. :9
 
I

Ik heb sinds twee weken de 350mm variant hiervan. Klinkt echt heerlijk! Moet zeggen dat hij wel erg veel rommelt en ploft. Ik vind het leuk maar vraag me af of mijn motor misschien iets te rijk loopt.

Hoe vast zit hij bij jou? De connectie tussen link pijp en de demper zit bij mij niet erg vast. Hij blijft op zijn plek maar je kunt hem makkelijk draaien op dat punt.. Lijkt me dat het niet helemaal hoort.
Bij mij zit alles behoorlijk vast, ik kan niet de delen van de uitlaat los bewegen. Had hem overigens ook nog niet helemaal gasdicht dus ook overmatig knallen bij deceleratie. Nu met het koude weer kun je wel prima zien of die ergens nog lekt als je hem koud start. :)

Als je van std pijp naar open uitlaat gaat gaat je motor armer lopen. Wat ook zorgt voor knallen, de benzine wordt dan niet verbrand in de cilinders maar in de uitlaat. Daarnaast kan een open uitlaat ook meer verse lucht aanzuigen als je decelereert wat ook zorgt voor meer uitlaat verbranding (ipv onverbrande benzine de lucht in).
 
Ik ben bezig om een nette straat PC32 van 1999 om te bouwen voor het circuit en heb een aantal delen over. Heb online bij sloperijen gekeken wat de prijzen zijn en ben daar een flink eind onder gaan zitten. Voor de geïnteresseerden hieronder een prijslijst:

- Uitlaatdemper 40
- Tellerset 75
- Topkuip 75
- Achterlicht 12
- Buddyseat 40
- Achterspatbord 20
- Voorspatbord 20
- Spiegels 10 per stuk
- Schetsplaat 25 per stuk
- Kabelboom 20
- Claxon 5
- Kuipdeel rechts 20
- Contactslotset 50 (contacslot en tankdop, geen zadelbediening)
- Fan/Ventilator 25
- Kettingkast 25

Ik heb van alles foto's dus vraag maar gerust. Heb ook nog delen die hier niet tussen staan. Liefst vragen per app want ik ben niet zo vaak hier. 0627454410. Groet Eddy. Oh ja. Het zijn onderdelen van een S model in de donkerrode kleur
 
Ik ben bezig om een nette straat PC32 van 1999 om te bouwen voor het circuit en heb een aantal delen over. Heb online bij sloperijen gekeken wat de prijzen zijn en ben daar een flink eind onder gaan zitten. Voor de geïnteresseerden hieronder een prijslijst:

- Uitlaatdemper 40
- Tellerset 75
- Topkuip 75
- Achterlicht 12
- Buddyseat 40
- Achterspatbord 20
- Voorspatbord 20
- Spiegels 10 per stuk
- Schetsplaat 25 per stuk
- Kabelboom 20
- Claxon 5
- Kuipdeel rechts 20
- Contactslotset 50 (contacslot en tankdop, geen zadelbediening)
- Fan/Ventilator 25
- Kettingkast 25

Ik heb van alles foto's dus vraag maar gerust. Heb ook nog delen die hier niet tussen staan. Liefst vragen per app want ik ben niet zo vaak hier. 0627454410. Groet Eddy. Oh ja. Het zijn onderdelen van een S model in de donkerrode kleur


Ik wil het zadel wel :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan