Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ik zat bij mijn vader in de tuin maar soms konden we elkaar niet eens verstaan vanwege de motoren met open uitlaatjes.
De bewoners langs de dijk hebben een petitie ingediend voor een weekend sluiting.
Hij woont in de buurt van schagen.
 
1614104424722.png


Yes, eindelijk de stuurschakelaar af kunnen maken en getest 8-) 8-)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Tijdje terug een berichtje geplaatst over het ploffen van de Delkevic. Hierbij even een filmpje van het geluid. Klinkt hij bij iedereen zo? :) De plofjes zijn wat doffer. De Gopro is neemt het niet erg lekker op.
Tweede filmpje is een soort tikken wat ik hoor als de motor stationair draait. Is dit resonantie of iets anders? Vooral het laatste stukje van het filmpje goed te horen.

 
Tweede filmpje even apart. Lukte anders niet. Laatste stukje is ook hele filmpje geworden...
 
Ik denk dat je uitlaat ergens lucht trekt. daarom ploftie zo. Misschien zijn de uitlaat pakkingen bij de cilinderkop wel vergaan. Das opzich niet zo raar na al die tijd.

tweede geluid klinkt als een koppeling die rammelt..
 
Dat geplof heb ik ook nog, bij mij lekt ie nog wat bij de aansluiting van de demper. Ga hem opnieuw monteren met loctite smurfensperma.
Maar bij de cilinderkop kan ook heel goed, zijn bij mij inmiddels nieuw maar de pakkingen waren helemaal vergaan

Wel lekker weertje vandaag :)
20210224_152328.jpg
 
Mijne heeft voor het eerst dit jaar gedraaid, duurde wel even een volle minuut starten voor er teken van leven was _O-

 
Een minuut? Dat is best lang _O-.

Dit onderstaande heb ik ook, maar dan nog erger. Ik ga hem binnenkort opentrekken, maar ik denk dat dit aan de hand is: Cb500 clutch overhaul en hier in filmformaat:

Gaat het geluid over/wordt het minder als je de koppeling intrekt?

ik denk dat mn cb lage compressie heeft, heb inmiddels al een ander blok gescoord om ooit over te bouwen :+
 
Dit onderstaande heb ik ook, maar dan nog erger. Ik ga hem binnenkort opentrekken, maar ik denk dat dit aan de hand is: Cb500 clutch overhaul en hier in filmformaat:
Net een Ducati _O-


Mijn CBtje heeft geen moeite met starten, starten = lopen :) Eigenlijk nog nooit echt een moeilijke starter gehad (afgezien van slechte accu). Kameraad van me had een Kawasaki zx6r hok met 50kkm, dat ding starten na de winterslaap vergde wel heel veel aanmoediging en geluk. Vroeger waarschijnlijk hartstikke mishandeld. Ding rookte soms ook als een tweetakt :9
 
Ik heb net een nieuwe accu dus die start meestal wel. Die koppeling ga ik trouwen repareren op de (beun) manier die ook daar staat. Ben wel benieuwd of dat een beetje wil lukken :9 . (en of dat ook echt het probleem is_O-)
 
het moeizaam starten zat m bij mij niet in de accu, heb er zon geil lithium ding in zitten 8-)
 
Bij mij gaat opstarten ook wel even duren geen 1 min, maar mogelijk wel 10 sec ofzo.
Dat koppeling geluid is ook herkenbaar. Dat geluid is wel vrij rap weg als ik een klein stukje gereden heb....
 
Vanmiddag de Delkevic opnieuw gemonteerd, royaal lopen smeren met vloeibare pakking :9
Helaas nog niet helemaal dicht, als je hem dicht stopt hoor je hem nog duidelijk sissen aan uitlaatbocht zijde -O-

20210226_172333.jpg
 
Ik heb hem eergisteren ook helemaal opnieuw gedaan. Inderdaad ook nog steeds een heel klein lek
Irritante Delkevics :p

Hij mag van mij best wel wat borrelen maar dat geknal met dB killer erin liever niet. Wil je het rustig aan doen voor een paardje gaat de motor eerst nog kabaal maken _O-
 
Je krijgt waarvoor je betaald :)

Installatie van GPR/MIV op andere brommers ging wel wat makkelijker
 
Terug
Bovenaan Onderaan