Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Je hebt m dus laten liggen en niet gelijk rechtop gezet? Anders had er toch geen benzine bij je gloeiend hete remschijf kunnen komen lijkt mij.
Correct.. Van mijn rijleraar altijd geleerd om hem niet in de adrenaline omhoog te gooien maar even 3 keer adem te halen.

Deed mijn helm af en handschoenen uit, keek even naar mezelf of ik geen gekke dingen had en zij tegen de omstanders dat het goed ging. Toen begon die al te branden naast me.

Misschien dat een minuut zelfs al overdreven is, tijdsbesef op zo'n moment verdwijnt toch een beetje.

Achteraf gezien misschien beter om hem deze keer wel in de adrenaline weer rechtop te zetten.
 
met de hulkadrenaline in die sloot gooien :+
:^ :9

Als ik zag dat m'n motor ging fikken en er lag een sloot naast, hop ding zo snel mogelijk in de water. Liever een natte motor dan een afgefikte.
Je lesmotor (met valbeugels enzo) niet adrenaline tillen is wel een goede tip, maar in de echte wereld heb ik liever een paar dagen spierpijn. 🙃
 
Ff nieuwe voorband ingereden. 100 km. @almelo

IMG_20210228_150433_1.jpg
 
Ik ben de voorvorkkeerringen van mijn CB500 aan het doen, maar bij uit elkaar halen blijkt dat de vorige beunhaas een deeltje aan 1 kant is vergeten.

Ik zoek 1x nr 9 en 22 van deze tekening. Iemand een oude voorvorkpoot liggen die ik voor weinig kan overnemen? Of alleen die 2 ringen?
honda-cb500-1997-v-germany-front-fork_bigecy5weaf__0800_21c1.gif
 
Ik ben de voorvorkkeerringen van mijn CB500 aan het doen, maar bij uit elkaar halen blijkt dat de vorige beunhaas een deeltje aan 1 kant is vergeten.

Ik zoek 1x nr 9 en 22 van deze tekening. Iemand een oude voorvorkpoot liggen die ik voor weinig kan overnemen? Of alleen die 2 ringen?
honda-cb500-1997-v-germany-front-fork_bigecy5weaf__0800_21c1.gif
Met aftermarket veren heb je die buisjes vaak niet meer nodig, anders zou de motor geheel naar beneden staan en geen veerweg meer hebben
Nr 9 zit om het stalen 10 gedeelte aan de bovenkant en zijn wit, raar als die missen!
 
Met aftermarket veren heb je die buisjes vaak niet meer nodig, anders zou de motor geheel naar beneden staan en geen veerweg meer hebben
Nr 9 zit om het stalen 10 gedeelte aan de bovenkant en zijn wit, raar als die missen!
Ik heb de buisjes wel, en dus hoogstwaarschijnlijk ook stock veren. Aan 1 kant mist zowel ring 22 als ring 9. Ja, die zit om 10,maar mist echt!
 
Dan moet je de vorige die er aan gezeten heeft ff met die sloop poten om zn oren slaan :+
 
Hebben jullie trouwens ook rond de 100km/u dat er een vrij duidelijk een whine te horen is? Reed vandaag een aardig stuk op de snelweg en het viel me wel behoorlijk op. Koppeling in geluid weg. Ben eigenlijk bang dat er een baklager aan het vergaan is. :/
 
Hebben jullie trouwens ook rond de 100km/u dat er een vrij duidelijk een whine te horen is? Reed vandaag een aardig stuk op de snelweg en het viel me wel behoorlijk op. Koppeling in geluid weg. Ben eigenlijk bang dat er een baklager aan het vergaan is. :/

Ik denk het ook, voor 100euro een een krat pils neem ik je cb over, heb jij er geen omkijken meer naar.
 
Hey CB fans!

Ik probeer m'n motor na de winter weer te starten, maar die wil niet meewerken.
De accu is eruit geweest tijdens de winterstop en opgeladen. De motor maakt wel geluid van de startmotor, maar hij slaat niet aan.
Eerste keer dat ik het probeerde met de choke helemaal open, zoals ik hem normaalgesproken ook vrijwel altijd moest starten, maar toen las ik dat ik hem blijkbaar helemaal verzopen heb daardoor. Benzine nog voldoende trouwens.
Ik had ook gelezen dat ik blijkbaar wat langer kan proberen, iets van (met de choke uit) 5 seconden ingedrukt houden, dan 30 sec met rust laten en dat dan 10 minuten proberen of iets dergelijks. Dacht, laat ik het toch even aan jullie CB500 kenners vragen eerst! Hem door de garage laten ophalen is wat duur als ik het zou kunnen vermijden en zelf nog iets kan proberen. Ik heb trouwens geen met gereedschap uitgeruste garage (lees: ik heb geen garage), dus de carbs eruit halen etc kan ik op het moment niet zelf.

Alvast bedankt!
 
Tja.. zonder gereedschap kom je niet ver. Kan best even duren voordat hij aanslaat na een winterstop.

Kan je wel je bougies eruit halen, evt. met het orri gereedschapssetje? Dan kan je kijken of ze nat zijn (verzopen). Ik gok dat hij gewoon even moet doorstarten om voldoende benzine de cilinder in te krijgen. Op de choke en ff doorstarten. Hoe lang houd je de startknop ingedrukt?
 
Denk dat ik dat wel kan proberen. Blijven ze nat dan als ik na die pogingen een dag of 2 het niet meer heb geprobeerd?
En dat doorstarten bedoel je dan op die manier die ik had gevonden (5sec starten - 30sec wachten, 10 minuten lang)?

Oh en jij zegt dus wel de choke helemaal open? Verzuipt die dan juist niet veel te snel?
 
Als je duidelijk benzine ruikt is die verzopen. Je mag ook best wel een tijdje doorstarten (met volle accu!) en wat pielen met choke gas enzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan