Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Iemand nog een lekker dempertje? €75,-
Alleen een beugel en klem erbij zoeken/maken en klaar.
(oh als mensen het vervelend vinden als ik hier spullen te koop aanbied dan gewoon zeggen dan gooi ik ze op marktplaats😉, maar dacht hier zitten de ekte cb mannen)
 

Bijlagen

  • 412AF4F8-D02B-4808-8D38-C697AB76AC26.jpeg
    412AF4F8-D02B-4808-8D38-C697AB76AC26.jpeg
    222,7 KB · Weergaven: 22
Hier ook vast begonnen met wat stickertuning.
 

Bijlagen

  • 4C20FC75-C4B9-43DD-BB32-AC75D511D706.jpeg
    4C20FC75-C4B9-43DD-BB32-AC75D511D706.jpeg
    216,2 KB · Weergaven: 19
  • 03A747D8-280C-4B32-B8F8-8C9986504D9C.jpeg
    03A747D8-280C-4B32-B8F8-8C9986504D9C.jpeg
    162,9 KB · Weergaven: 19
Ziet er al rap uit! Wat voor tijd heeft u?
wij gaan dit weekend er weer heen 🎉
Hier m’n onboard:
Strak rondje van je ;) :}
Ik had t filmpje al eens gezien idd, een 1.58 als ik goed gekeken heb op dit filmpje toch"?
Ik had de laatste sessie een 2.04 blank. maar mijn missie is met m'n 95 kilo onder de 2 min op Ecuyers
Er zit zeker nog ruimte in, is eigenlijk t eerste weekend dat ik er omgebouwd mee rijd. (hoge steps en hoge vering en tandwiel verhouding)
Ik heb toch de voorvork wat doorgestoken, voor het insturen.
De CB's staan van origine zo "lui" met die voorvork.
Tandwiel verhouding is ook zo'n ding, ik rijd nu voor -1 en achter +2 maar kan nog korter volgens mij.
Met welke verhouding rij jij?
 
Thanks! 1:57.0 zegt de transponder :+
Ik ben ook niet veel lichter, maar mijn doel is nog een seconden van m'n oude tijd af :p
Ik rij met +3 achter
Voorkant niet doorgestoken, alleen achter staat op 380mm
 
Thanks! 1:57.0 zegt de transponder :+
Ik ben ook niet veel lichter, maar mijn doel is nog een seconden van m'n oude tijd af :p
Ik rij met +3 achter
Voorkant niet doorgestoken, alleen achter staat op 380mm
Knap hoor 😉👌🏻
ik achter ook op 380 hoog
Waar heb je dat kettingwiel gekocht?
Kan die maat niet vinden voor 520 cb500
Ik heb afgelopen weekend echt opnieuw moeten leren rijden op de CB
Kom van n R1 af
Ik hoef t niet uit te leggen toch 😅

heb je een foto van jou fiets ?
Dan heb ik er n beeld bij
M’n laatste sessie was 1 sec sneller
Zolang t nog in sprongen van sec gaat is de rek er nog niet uit 😁
De laatste keer (en eerste) was met de standaard vering, uitlaat en voetsteunen
Toen heb ik 2 sessies gereden
Heb 15 sec progressie gemaakt sindsdien 🙈
 
Laatst bewerkt:
Knap hoor 😉👌🏻
ik achter ook op 380 hoog
Waar heb je dat kettingwiel gekocht?
Kan die maat niet vinden voor 520 cb500
Ik heb afgelopen weekend echt opnieuw moeten leren rijden op de CB
Kom van n R1 af
Ik hoef t niet uit te leggen toch 😅

heb je een foto van jou fiets ?
Dan heb ik er n beeld bij
M’n laatste sessie was 1 sec sneller
Zolang t nog in sprongen van sec gaat is de rek er nog niet uit 😁
De laatste keer (en eerste) was met de standaard vering, uitlaat en voetsteunen
Toen heb ik 2 sessies gereden
Heb 15 sec progressie gemaakt sindsdien 🙈
@Bviep rijdt met een maatwerk 428 kettingwiel gemaakt door @gprnick
 
Ben even benieuwd hoe ik de gaskabels kan vervangen aan de carburateur zijde. Kan dit zonder het luchtfilter etc te demonteren? Ik heb vanmiddag even gekeken maar kreeg de kabel niet uit het mechaniek.
 
Nee helaas. Wat is de goede/snelste volgorde om alles uit te bouwen?

1. Zadel omhoog en los trekken (naar voren toe los ''wrikken'')
2. De kappen die aan de tank zitten demonteren
3. Brandstofkraan dicht, vaccumslang los en benzine slang los
4. Tank achter losmaken (bout 10mm)
5. Tank er van af tillen (les op de voorste 2 rubbers, die moet je niet verliezen)
6. Gaskabel losmaken, nieuwe monteren en over de gehele route terug voeren naar de handgreep.
7. Gaskabelspeling afstellen
8. Tank monteren, slangen aansluiten, kappen er weer op, zadel weer terug, starten en knallen :t

Om je een idee te geven, ik had nog een aantal foto's van toen ik het deed:
1628856848053.png
1628856860926.png

1628856875385.png
 
Boel wat los maken en dan gaan rukken :P
:Y

Ik heb 2x de gaskabels vervangen, een keer zoals hierboven beschreven, en de tweede keer heb ik de carbs er gewoon even uit gepakt. Het grootste verschil is dat ik minder gevloekt heb en dat mn knokkels nog heel waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Race kleurtje op de voorvelg, wiellagers en keerringen zijn ook besteld, de S22 liggen al klaar.
 

Bijlagen

  • 12AFB23C-E277-4DA5-B118-C721194A06BF.jpeg
    12AFB23C-E277-4DA5-B118-C721194A06BF.jpeg
    167,1 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan