Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Bij de honda kan je dat gewoon origineel bestellen :Y

45530-MY5-731 PISTON SET, MASTER CYLINDER (13)

Deze eventueel als je het pinnetje en veertje ook wil vervangen
45525-MY5-G31 ROD, PUSH

45526-MY5-731 SPRING, PUSH ROD
 
Bij mij zit alleen het duwpalletje en een rubber.. kan het inderdaad zijn dat hier ook een veer voor moet zitten?
 

Bijlagen

  • 20211213_211446.jpg
    20211213_211446.jpg
    182,5 KB · Weergaven: 13
Vinden jullie deze zuigertjes nog gangbaar? De linker kwam er niet zonder een beetje gepruts uit. De corrosie is nauwelijks voelbaar met de vinger. Ik weet niet of het een door het ander komt

EE936A88-EB95-4253-AA03-73F167C7A23B.jpeg

9FE7690E-B2DD-4C71-B856-40471DE64CCA.jpeg
 
Hij is niet mooi meer nee, maar het stroeve komt meer uit de ringen die vervormd zijn of als er vuil achter/tussen zit. Goed kijken in de boringen dus
 
Daarachter zat inderdaad een hoop vuil. Komen nieuwe rubbertjes in. Licht opschuren is een no-go las ik?

Anders zal ik een nieuwe moeten bestellen. Krengen zijn behoorlijk duur :+
 
Jij hebt ook s22 toch? Ik merkte bij die banden wel dat ze echt heel veel lekkerder rijden als je spanning laat zakken. Laatste keer dat ik getest heb kwam ik uit op 2.1 2.1 koud (misschien iets hoger in deze kou)

De achterband stopte dan ook met stuiteren en glijd gewoon lekker met hard aanremmen :+
 
Jij hebt ook s22 toch? Ik merkte bij die banden wel dat ze echt heel veel lekkerder rijden als je spanning laat zakken. Laatste keer dat ik getest heb kwam ik uit op 2.1 2.1 koud (misschien iets hoger in deze kou)

De achterband stopte dan ook met stuiteren en glijd gewoon lekker met hard aanremmen :+
Ik rij met 2.3/2.6, standaard advies van Bridgestone voor de CB-1. Lager heb ik nog niet geprobeerd, hoger wel maar dat was nogal stuiterig. :9
 
Ik rij met 2.3/2.6, standaard advies van Bridgestone voor de CB-1. Lager heb ik nog niet geprobeerd, hoger wel maar dat was nogal stuiterig. :9
Ik rij ze allebei rond de 2.0
Die dingen stuiteren anders als een malle 😂
En veel betere grip
 
Ik rij ze allebei rond de 2.0
Die dingen stuiteren anders als een malle 😂
En veel betere grip
Kan het wel is proberen

Gebruik de CB wel voor alles en nog wat. Nu ook voornamelijk voor ritjes in de buurt dus bandenspanning zal niet echt oplopen. Moet eigenlijk ook nog nieuwe schokkers hebben, wel eerst m'n Fazer verkopen (hopelijk morgen). Misschien ook nog m'n BMW (auto) verkopen, kan ik helemaal los met de CB :+
 
Kan het wel is proberen

Gebruik de CB wel voor alles en nog wat. Nu ook voornamelijk voor ritjes in de buurt dus bandenspanning zal niet echt oplopen. Moet eigenlijk ook nog nieuwe schokkers hebben, wel eerst m'n Fazer verkopen (hopelijk morgen). Misschien ook nog m'n BMW (auto) verkopen, kan ik helemaal los met de CB :+

Nice *D
 
Die van mij hebben BT45’s er onder liggen. Bandenspanning houd ik rond de 2.5-2.6. Geen last van gestuiter maar 2.0 klinkt wel serieus laag!

edit: ik heb die waardes van deze wiki gehaald: Reifen [HONDA CB 500 Wiki]
 
Jij hebt ook s22 toch? Ik merkte bij die banden wel dat ze echt heel veel lekkerder rijden als je spanning laat zakken. Laatste keer dat ik getest heb kwam ik uit op 2.1 2.1 koud (misschien iets hoger in deze kou)

De achterband stopte dan ook met stuiteren en glijd gewoon lekker met hard aanremmen :+

Ik vond het al zo raar dat ik zo ver moest zakken, maar ik ben gelukkig niet de enige
 
heren cb rijders, technisch vraagje van mijn kant.

mijn meissie heeft een cb500 van '95 nu is daarvan de keerring lek uitgaande as versnellingsbak.

ik heb al een nieuwe gecharterd en dacht pruts die wel ff om........

zit er dus een pas rand in.
in me leven genoeg keerringen vervangen maar dit nog niet eerder tegen gekomen, denk dat honda toch bedoelt heeft om blok te splitsen al vind ik dit persoonlijk errug veel werk voor een keerring ( dat moet anders kunnen denk ik)

iemand dit ook al een keer aan de hand gehad? heb nu orginele keerring. misschien een aftermarket modelletje ofzo?

motor staat in de winterstop dus tijd genoeg voorlopig.

grussgot nelis
 
zit er dus een pas rand in.
Ik was nieuwsgierig, en ben even gaan rondneuzen in de Haynes manual. Nu heb ik die in matige kwaliteit digitaal, waardoor de foto van erg lage kwaliteit is. Op pagina 2*46 foto 28.6 zie je de seal. Ik kan het niet goed zien, maar dit lijkt te doen zonder ingrijpende operatie?

Ook het feit dat er na het lager nog een snapring komt maakt het niet logisch dat ze op het eind opeens een moeilijk randje bedacht hebben voor die seal, zou je zeggen? Zie https://images.cmsnl.com/img/partsl...italy-transmission_bigecy5weae__1600_4a96.gif

Maar wie weet zit ik er compleet naast.

Toevoeging: en dat laatste was het. Heb 't gezien. Lijkt hopeloos inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Waar halen jullie de revisiesetjes voor de PC32 met Brembo klauwen? Die van mij staan volgens mijn garage al bijna een maand op backorder bij cmsnl omdat ze nier meer verkrijgbaar zijn..

Zijn er goede alternatieven op het originele spul? Ik wil de motor weer op :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan