Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Volgens mij is een revisie set van een f800gs hetzelfde. Zitten alleen geen zuigers bij
 
Ik was nieuwsgierig, en ben even gaan rondneuzen in de Haynes manual. Nu heb ik die in matige kwaliteit digitaal, waardoor de foto van erg lage kwaliteit is. Op pagina 2*46 foto 28.6 zie je de seal. Ik kan het niet goed zien, maar dit lijkt te doen zonder ingrijpende operatie?

Ook het feit dat er na het lager nog een snapring komt maakt het niet logisch dat ze op het eind opeens een moeilijk randje bedacht hebben voor die seal, zou je zeggen? Zie https://images.cmsnl.com/img/partsl...italy-transmission_bigecy5weae__1600_4a96.gif

Maar wie weet zit ik er compleet naast.

Toevoeging: en dat laatste was het. Heb 't gezien. Lijkt hopeloos inderdaad.
Ik heb het opgelost 😉 via via heb ik een keerring gevonden zonder die rand, wel 2 mm breder maar dat kan die ruimte is er. Perfecte oplossing 👌
 
Weet je het onderdeelnummer van dat vervangende onderdeel? Makkelijk voor het naslagwerk :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ik heb het opgelost 😉 via via heb ik een keerring gevonden zonder die rand, wel 2 mm breder maar dat kan die ruimte is er. Perfecte oplossing 👌
Top. Kan die er dan 2mm dieper in doordat je die rand niet hebt? Want de originele 8mm dikke is ook leverbaar.

Hoop het nooit nodig te hebben. :+
 
Waar halen jullie de revisiesetjes voor de PC32 met Brembo klauwen? Die van mij staan volgens mijn garage al bijna een maand op backorder bij cmsnl omdat ze nier meer verkrijgbaar zijn..

Zijn er goede alternatieven op het originele spul? Ik wil de motor weer op :+
Ik heb onderstaande besteld en passen perfect. Voor het geval ik iemand ermee kan helpen. Zijn de rubbers voor beide kanten

06451 mak 003
06452 mak 003
06431 mak 003
 
Weet iemand of het waar is dat er andere veren zitten in de carbs bij een 25kw pc32 ten opzichte van vol vermogen?
Weet dat er ringen in de in de air intake zitten, maar dit is nieuw voor me. En heb geen zin om ze open te maken als het niet nodig is natuurlijk.

Dank u!
 
Weet iemand of het waar is dat er andere veren zitten in de carbs bij een 25kw pc32 ten opzichte van vol vermogen?
Weet dat er ringen in de in de air intake zitten, maar dit is nieuw voor me. En heb geen zin om ze open te maken als het niet nodig is natuurlijk.

Dank u!
Vorige eigenaar van mijn toenmalige heeft ze eruit gehaald en gaf aan dat het alleen de ringen zijn!
 
Weet iemand of het waar is dat er andere veren zitten in de carbs bij een 25kw pc32 ten opzichte van vol vermogen?
Weet dat er ringen in de in de air intake zitten, maar dit is nieuw voor me. En heb geen zin om ze open te maken als het niet nodig is natuurlijk.

Dank u!
Dat is waar, veren, sproeiers en inlaatrubbers zijn anders bij de 25kW versie.
 
Hmm.. ik heb een keer een begrenste gehad met schroefjes bovenin de gasschuif. Dat zal valt niet de officiele manier zijn, maar kan dus ook voorkomen.
 
Welke dempers hebben jullie erop geschroefd? Ik lees dat er vaak gekozen wordt voor een Delkevic. Bevallen deze nog goed na lange tijd?
 
Hmm.. ik heb een keer een begrenste gehad met schroefjes bovenin de gasschuif. Dat zal valt niet de officiele manier zijn, maar kan dus ook voorkomen.
Dat is inderdaad niet hoe de 25kW variant uit de fabriek kwam, 25kW regeling was er ook pas eind jaren 90. Dus een PC26 zal nooit uit de fabriek gekomen zijn met 34pk, en dan kan die op verschillende manieren begrensd zijn.

Welke dempers hebben jullie erop geschroefd? Ik lees dat er vaak gekozen wordt voor een Delkevic. Bevallen deze nog goed na lange tijd?
Heb die van mij (450 RVS) er nu een jaar op zitten, doet het nog steeds prima :)
 
Maakt ie niet te veel herrie voor woonwerk verkeer? Met t huidige aanbod van youtube filmpjes is het lastig oordelen
 
Ligt eraan wat je zelf acceptabel vind. Het maakt sowieso meer herrie. Zou het zelf niet doen als je vaak vroeg moet vertrekken en een goede relatie met de buren wil behouden. :)
 
Welke dempers hebben jullie erop geschroefd? Ik lees dat er vaak gekozen wordt voor een Delkevic. Bevallen deze nog goed na lange tijd?
Ik had de 350mm. Beviel ook prima! Moet zeggen dat ik de montage wel wat minder vond dat de laser die ik nu op mijn motor heb. Kan wel zeggen dat hij inderdaad iets teveel lawaai maakte voor wat oom agent goed zou vinden. Maar naar mijn mening zeker niet asociaal te noemen
 
Dan is Delkevic inderdaad niets voor mij.. even opzoek naar wat anders dus. Ik houd me aanbevolen :)
 
GPR is behoorlijk luid voor een E-Keur demper, bij een TDM850 dacht ik eerst WTF toen ik hem voor het eerst startte :9
Duitse dempers zijn denk ik wat stricter met E-keur, maar wel aan de prijs als ze überhaupt nog worden gemaakt voor de CB

Ik denk dat je met zo'n 450mm demper wel goed zit.
Lijkt mij ook wel, vind het zelf niet asociaal geluid maken met dB killer. Zeker niet als je een beetje normaal doet. Maar persoonlijk zou ik de motor gewoon standaard laten als je bijvoorbeeld elke dag om 5 uur 's ochtends de deur uit zou moeten (ik pak dan 100% de auto, ben geen ochtendmens :9). Na een nachtdienst dat ik rond 6 uur thuis kwam liet ik de motor uitrollen in de straat.

2 cilinder met sportdemper geeft gewoon een distinctief geluid.
 
Ik heb een redelijk stille demper liggen ,van een Frans merk (dacht ik) met E keur.
Ik rij nu met een complete rvs uitlaat met rvs laser demper
 
Ligt eraan wat je zelf acceptabel vind. Het maakt sowieso meer herrie. Zou het zelf niet doen als je vaak vroeg moet vertrekken en een goede relatie met de buren wil behouden. :)
Ik vind het met de 450 wel te doen hoor. Vaak zat midden in de nacht thuis gekomen. Het zit voor mijn gevoel op het randje. Ik heb de DB killer er altijd inzitten. Prachtig geluid! En is niet vermoeiend. Ze hebben voor deze demper ook nog een stillere DB killer, dus dat kun je altijd nog bestellen als je het teveel geluid vind maken. Destijds mocht ik ook direct de dbkiller omruilen, zonder bij betaling. Ik weet niet of dat nog steeds kan.
 
Probeer een "Alipovic" voor 35 euro weet je t O-)



ScreenShot008.jpg
ScreenShot009.jpg
 
Ik vind het met de 450 wel te doen hoor. Vaak zat midden in de nacht thuis gekomen. Het zit voor mijn gevoel op het randje. Ik heb de DB killer er altijd inzitten. Prachtig geluid! En is niet vermoeiend. Ze hebben voor deze demper ook nog een stillere DB killer, dus dat kun je altijd nog bestellen als je het teveel geluid vind maken. Destijds mocht ik ook direct de dbkiller omruilen, zonder bij betaling. Ik weet niet of dat nog steeds kan.
Ik zit nog niet zo lang in het topic om het te kunnen weten, maar heb jij ook een Delkevic? De mogelijkheid om de db killers te kunnen verwisselen klinkt goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan