Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Als de poten toch los heb liggen,dan wil ik ze eigenlijk gelijk zwart gaan spuiten. Heeft iemand een how to? Heb het volgens mij wel voorbij zien komen, maar kan het niet terugvinden.
 
Volgens mij wordt dat normaal gesproken gepoedercoat omdat verf niet hard genoeg is. Als ik zie hoeveel zand er na een rit op de vorkpoten zit worden die dingen gewoon gezandstraald tijdens het rijden.
 
Ja volgens de E10 check kan het ook erin, alleen wat minder vermogen? Volgens mij als je niet te lang in de tank zit kan het wel.
E10 bevat zo'n 3% minder energie, 1,75pk foetsie, 3% slechter verbruik. Alleen tankstation bij mij in het dorp heeft geen 98 en heb meestal geen zin om onderweg te tanken. Voor het geld hoef je het laten gezien het slechtere verbruik met E10.
 
Ja lijkt mij ook. Ik ga voor een zwarte primer van Motip en een Motip Satijn zwart.
Erg benieuwd naar jouw ervaring en het resultaat! Ik wil eigenlijk iets soortgelijks doen voor mijn poten en voetsteuntjes maar zoek nog wel de juiste spuitbus. Update ons even achteraf!
 
Motor is klaar, moet nog even een foto bij daglicht maken. Hieronder vast twee foto's.

IMG-20220223-WA0027~2.jpeg
 
Ik heb toevallig ook gelijk de remblokken weer verwisseld. Ik had en heb weer dezelfde genomen, bevallen mij goed.

Remblokken Brembo 07-HO30SA
 
Ziet er netjes uit! Hoe bevalt het resultaat je? Qua uitstraling/kwaliteit en het proces etc
Resultaat is goed. Kwaliteit kan ik nog weinig over zeggen, maar lijkt mij dik ik orde. Proces wel dat stelt weinig voor.
Gewoon eerst goed ontvetten met remmen reiniger, daarna licht opschuren.
Nog een keer goed stof vrij maken/ontvetten.
In spuiten met primer 1 laagje volstaat.
Na 2 uur kan de lak er al op. Heb geloof ik 3 dunne la lagen erop gezet. Het was 20 graden in de garage, heb iets van uurtje gewacht steeds met de volgende laag. Zaak lekker laten uitharden en het is helemaal mooi.
 
Ziet er strak uit!

Vraagje. Is bij jullie het blauwe grootlichtlampje ook heel zwak in vergelijking met de olie, neutraal en richtingaanwijzer?
 
zoals die bij Hans is, issie bij mij ook ongeveer. beetje mat, maar volgens mij is het glaasje van dat lampje ook mat.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Bedankt. Ik zie 'm overdag niet als ik de schakelaar per ongeluk weer een keer aan heb staan. Maar dat is bij jullie dan niet veel anders dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan