Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Denk dat een cb500x mij ook goed past, wel dan 1 uit 2022 met die mooie modificaties. Nog ff paar jaar wachten.
35 vs 43pk. Zou je dat goed merken? Ik ben ook al tijden erg gecharmeerd van de looks van de cb500x. Het 2022 model is idd erg mooi!

Nog nooit een rit gemaakt op de X, ben bang dat het me geld gaat kosten. En met de ouwe trouwe CB500 heb ik ook nog steeds heel veel plezier.
 
Oude trouwe cb500 een stuk beter dan de x.
Ik heb de 500x een keer gehad als leenmotor.
Die moet je echt niet kopen. Stuur staat veel te dichtbij. Je zit met je benen of je zit te......toiletteren.
Ding stuurt niet, zit geen pit in.

Nog niet 1% van de lol die je hebt met de ouwe trouwe cb500f.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Het is al even geleden maar vandaag is het mij weer gelukt, tank helemaal leeg gereden.. B|:+

PXL_20220515_134910051.jpg
 
Ziet eruit als een prima plek om dat te doen 😅
Wel balen, heb het zelf 1x gehad en was toen gelukkig slechts een paar honderd meter van een pomp.
 
Ziet eruit als een prima plek om dat te doen 😅
Wel balen, heb het zelf 1x gehad en was toen gelukkig slechts een paar honderd meter van een pomp.
Dat scheelde inderdaad. Kort daarvoor stukje WOT dus het was ook vrij snel afgelopen. Was er ook echt van overtuigd dat de benzinekraan gewoon nog op ON stond, niet dus. Kijk normaal ook nog naar de trip teller maar laatste tijd geen lange aan één gesloten ritten gedaan op de CB, maar korte stukjes met vaak WOT. Dat doet je verbruik natuurlijk niet goed. :9

Maar binnen een half uur was ik alweer onderweg, kameraad woont in de buurt dus die was er ook zo met 3L benzin. :)

Hey jij hebt ook zo'n bridge op je voorvork!
Helpt dat nou nog?

Balen als ie echt leeg is, maar goed je hebt de hele dag nog. 😇
Motor voelt wel stabieler als je echt aan het trappen bent, met name hoge snelheids bochten. Vorkjes van de CB zijn ook maar 37mm, dat was toen al aan de dunne kant (NTV650/Hawk GT had 41mm).

Kun je wel mooi controleren of de opgegeven tankinhoud van 18 liter klopt.
Moet ik nog gaan rekenen ook :9

3L jerrycan, 13,5km naar tankstation (circa 0,7L brandstof). Ging 16,88L in bij het tankstation. Duzzz circa 19,2L als je hem rechtop tot het randje vult.
 
3L jerrycan, 13,5km naar tankstation (circa 0,7L brandstof). Ging 16,88L in bij het tankstation. Duzzz circa 19,2L als je hem rechtop tot het randje vult.
Goed om te weten. Ik ga altijd tot het randje. 8-)
 
Hey jij hebt ook zo'n bridge op je voorvork!
Helpt dat nou nog?

Balen als ie echt leeg is, maar goed je hebt de hele dag nog. 😇

Die forkbrace is echt een voordeel voor de remstabiliteit, ik zit veel minder te vechten met insturen op de remmen dan zonder
 
Sinds kort zit er een rammel in de koppeling van mijn CB 500 r. Als ik de koppelingshandel intrek, is het weg. Dus denk ik dat het heeft te maken met het druk gedeelte bv de drukveren De koppeling slipt niet Is er iemand die dit ook al eens heeft gehad. ?
 
Sinds kort zit er een rammel in de koppeling van mijn CB 500 r. Als ik de koppelingshandel intrek, is het weg. Dus denk ik dat het heeft te maken met het druk gedeelte bv de drukveren De koppeling slipt niet Is er iemand die dit ook al eens heeft gehad. ?
Meer gas geven en de headset op de helm wat harder zetten
 
De klacht is gevonden. Het tandwiel , wat achterop de koppeling geklonken zit, zit los. Hij zit met drie klinknagels vast geklonken, en daar zit speling op. Niet goed. dus koppeling demonteren Misschien zijn er overmaatse klinknagels te krijgen? Wie heeft er al eens een koppeling gedemonteerd? Hoe houd je het eerste stuk van de koppeling vat. De moer zit vast met 9 MKg Dus knap vast
 
De klacht is gevonden. Het tandwiel , wat achterop de koppeling geklonken zit, zit los. Hij zit met drie klinknagels vast geklonken, en daar zit speling op. Niet goed. dus koppeling demonteren Misschien zijn er overmaatse klinknagels te krijgen? Wie heeft er al eens een koppeling gedemonteerd? Hoe houd je het eerste stuk van de koppeling vat. De moer zit vast met 9 MKg Dus knap vast
Klinknagels uitboren en draad tappen met “sterke” bouten
 
Ik denk ,,Royal Club,, dat je gelijk hebt Ik heb al een mailtje gestuurd naar Boonstra. Die heeft een koppeling van een PC 26 en een van een PC 32 liggen. Ik heb gevraagd of er verschil is tussen deze twee bij montage ? Ik wacht nog op antwoord. Weet iemand of er verschil is, behalve het bouwjaar. Ik kon in het Haynes Book geen verschillen vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan