Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Goedemiddag MFers,

Even een Noob vraagje; ik wil de carburateurs van mijn CB af halen. Wat is de beste manier om dit te doen? Luchtfilterhuis er eerst af of haal ik de rubbers er bij de cilinder eerst af of is het gewoon enorm wrikken?:?

Alvast bedankt!
 
mmm, ik deed dacht ik de carbs met het luchtfilterhuis achterover kantelen, en dan carbs uit het luchtfilterhuis pakken,

als je het aanzuigbuisje onderaan het luchtfilter huis, rechts van de motor demonteert kan je wat makkelijker bewegen
 
mmm, ik deed dacht ik de carbs met het luchtfilterhuis achterover kantelen, en dan carbs uit het luchtfilterhuis pakken,

als je het aanzuigbuisje onderaan het luchtfilter huis, rechts van de motor demonteert kan je wat makkelijker bewegen
Ik heb ze er al af, het was wat gewrik maar het is gelukt. Thanks
 
Dat ziet er toch weer iets meer patent uit zo dacht ik😇
 

Bijlagen

  • 20220611_144243.jpg
    20220611_144243.jpg
    154,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG-20220611-WA0016.jpg
    IMG-20220611-WA0016.jpg
    183,5 KB · Weergaven: 18
Ok opruiming:

Standaard binnenveren gratis.
Remschakelset ietwat versneden (denk voor circuit) €25,-.
Bagage rek €25,-
 

Bijlagen

  • 24B85B36-58E4-4B53-A13C-48E4AC8613B5.jpeg
    24B85B36-58E4-4B53-A13C-48E4AC8613B5.jpeg
    219,2 KB · Weergaven: 13
  • 3FD413E3-5851-443C-BE50-D3CABFF4F83E.jpeg
    3FD413E3-5851-443C-BE50-D3CABFF4F83E.jpeg
    211,8 KB · Weergaven: 9
  • 28929C73-9FDF-4A7D-95BC-0E0FD44F4013.jpeg
    28929C73-9FDF-4A7D-95BC-0E0FD44F4013.jpeg
    216,4 KB · Weergaven: 11
  • 1C205834-664B-4188-9987-3AB14147BE1A.jpeg
    1C205834-664B-4188-9987-3AB14147BE1A.jpeg
    222 KB · Weergaven: 12
  • DCC97230-FEB8-46B6-893E-4BB0DC0E1216.jpeg
    DCC97230-FEB8-46B6-893E-4BB0DC0E1216.jpeg
    202,4 KB · Weergaven: 11
  • C0669077-59B7-4AC0-A5F6-A5FFBBA97815.jpeg
    C0669077-59B7-4AC0-A5F6-A5FFBBA97815.jpeg
    221,4 KB · Weergaven: 10
Ik wil de benzineslang vernieuwen van mijn cb500. 1999
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan :(
Het luchtfilterhuis krijg ik er niet uit.
Er is te weinig speling.
Moet de carburateur los?
Zie ik iets over het hoofd?
Ik kan er op YouTube niets over vinden.
 
Ik wil de benzineslang vernieuwen van mijn cb500. 1999
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan :(
Het luchtfilterhuis krijg ik er niet uit.
Er is te weinig speling.
Moet de carburateur los?
Zie ik iets over het hoofd?
Ik kan er op YouTube niets over vinden.
Carbs loshalen bij de inlaat en het luchtfilterhuis, dan de rubbers bij het luchtfilterhuis eruit halen en j ecarbs kantelen naar boven dan krijg jeze er een stukje uit. Let wel eruit gaat nog wel maar erin is echt een rotklusje. Dus bezint eer ge begint. Ik heb het van de week toevallig ook gedaan voor de benzineslang, maar pffff
 
Ik laat het ook liever zitten maan de benzineslang is aan vervanging toe
Door een dealer laten doen kost mij 1 maand wachttijd.
 
Ik vind het wel meevallen. Ja, het is even klussen. Heb een paar jaar geleden langdurig problemen gehad waarbij ik de carburateurs verdacht, en die zijn er toen een paar keer uit geweest. Inmiddels is het bijna een routineklusje voor me. Hoe ik het doe:

Eerst die twee slangen loshalen, voor de carterontluchting en dat subairfiltergeval. De kabel voor de choke haal ik ook los, geeft je wat meer speling en is makkelijk terug te zetten.

Dan alle vier de klemmen van de rubbers losdraaien en dan op je zadel gaan zitten en het luchtfilterhuis naar je toe trekken. Dan ploppen ze (bij mij) aan die kant los en heb je genoeg speling om de carb van het blok te trekken. Dat is even wrikken, maar lukt wel. Ze hangen dan nog wel een beetje vast (oa aan de pas besproken verwarmingsleiding), maar je hebt genoeg ruimte om de brandstofleiding te vervangen.

Terugbouwen is ook niet ingewikkeld. Alleen oppassen dat de rubbers waarmee de carb aan het luchtfiler zitten niet dubbel gaan of scheef gaan.

Aan de kant van het blok moet ik altijd alles ruim inspuiten met WD40. Dat glijdt een beetje en verbrandt netjes in de motor dus richt geen schade aan.
 
Hoi ik loop al een tijdje rond met de gedachte om een andere motor te kopen.
Nu doen er dat wel meer, dus nog niks vreemds aan de hand.
Maar ik merk dat het motor rijden voor mij aan het veranderen is. Ik ben net terug, begin juni van 10 dagen Frankrijk en ook daar is de max snelheid naar beneden en ontzettend veel radar controle kasten gezien. Ook bij ons in Nederland is op veel wegen de snelheid terug gebracht.
3 jaar geleden heb ik dan ook mijn Yamaha TRX weg gedaan. In Duitsland was hier goed mee te rijden, maar hier op die 60 km wegen vond ik het niks.

Ik heb toen even voor tussen door een Suzuki GSX 400 gehad, een 2 cilinder. Kei leuk ding, ben er zelfs nog mee naar de eifel geweest samen met mijn dochter.

Maar om nu 2 motors te hebben. Dat gaat toch te ver. Ik heb nu een Yamaha XTZ 750. Een hele leuke motor, maar je kan er niet lekker mee gooien en smijten, en dat mis ik.

Dus de vraag is nu wie heeft er in de buurt van de regio Venlo allemaal een Honda CB500. Ik wil dan gewoon eens gezellig langs komen en misschien ga ik dan ook wel op zoek naar een Honda. Waarom de Honda, nou die heeft volgens mij iets van 56 pk of zo en dat is net wat meer dan de Suzuki gs500 .

Ik hoor het wel 8-)
 
Je mag op die van mij gerust een dagje rond toeren, moet je alleen wel naar Drenthe. :9
Drenthe is volgens mij helemaal niet verkeerd toch !!!
En volgens mij een mooi decor waar z'n Honda prima tot zijn recht komt. Ik zal er eens over nadenken.
Bedankt voor het aanbod in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Hoi ik loop al een tijdje rond met de gedachte om een andere motor te kopen.
Nu doen er dat wel meer, dus nog niks vreemds aan de hand.
Maar ik merk dat het motor rijden voor mij aan het veranderen is. Ik ben net terug, begin juni van 10 dagen Frankrijk en ook daar is de max snelheid naar beneden en ontzettend veel radar controle kasten gezien. Ook bij ons in Nederland is op veel wegen de snelheid terug gebracht.
3 jaar geleden heb ik dan ook mijn Yamaha TRX weg gedaan. In Duitsland was hier goed mee te rijden, maar hier op die 60 km wegen vond ik het niks.

Ik heb toen even voor tussen door een Suzuki GSX 400 gehad, een 2 cilinder. Kei leuk ding, ben er zelfs nog mee naar de eifel geweest samen met mijn dochter.

Maar om nu 2 motors te hebben. Dat gaat toch te ver. Ik heb nu een Yamaha XTZ 750. Een hele leuke motor, maar je kan er niet lekker mee gooien en smijten, en dat mis ik.

Dus de vraag is nu wie heeft er in de buurt van de regio Venlo allemaal een Honda CB500. Ik wil dan gewoon eens gezellig langs komen en misschien ga ik dan ook wel op zoek naar een Honda. Waarom de Honda, nou die heeft volgens mij iets van 56 pk of zo en dat is net wat meer dan de Suzuki gs500 .

Ik hoor het wel 8-)
Ik ben vandaag op ciecuit Zolder geweest met de CB. Wat een fun kan je hebben met zo’n ding. Dikke S1000rr, Mt09, Gsxr600 kunnen inhalen. Echt fantastisch!

Nu Zandvoort en Zolder geweest met de CB, denk dat ik op Assen tekort ga komen dus zit te denken om met de Gsxr750 daar verder te gaan.
 

Bijlagen

  • DA23C798-662D-412C-BEE8-4DA782B0E697.jpeg
    DA23C798-662D-412C-BEE8-4DA782B0E697.jpeg
    406,9 KB · Weergaven: 28
  • 75964D0D-37D0-4226-A0C8-72A1C07AB922.jpeg
    75964D0D-37D0-4226-A0C8-72A1C07AB922.jpeg
    221,4 KB · Weergaven: 26
Vandaag geprobeerd het benzinefilter te verwijderen uit de tank. Zat volkomen vast, waarschijnlijk nog nooit verwijderd uit de tank gedurende de levensloop van mijn CB 500 Er zit een ijzeren buisje om het kunststoffilter, dat moet door het pijpje van de benzinekraan. Met geen mogelijkheid. Aangekoekte rotzooi Dus kunststofpijp middendoor geknipt en toen geprobeerd met een mechanische vinger de andere helft te verwijderen,. niet meer te vinden dat ding , hoe je de tank ook draait. Waarschijnlijk ergens onder geschoten, en zit hij nu vast Laat maar zitten
 
Vandaag geprobeerd het benzinefilter te verwijderen uit de tank. Zat volkomen vast, waarschijnlijk nog nooit verwijderd uit de tank gedurende de levensloop van mijn CB 500 Er zit een ijzeren buisje om het kunststoffilter, dat moet door het pijpje van de benzinekraan. Met geen mogelijkheid. Aangekoekte rotzooi Dus kunststofpijp middendoor geknipt en toen geprobeerd met een mechanische vinger de andere helft te verwijderen,. niet meer te vinden dat ding , hoe je de tank ook draait. Waarschijnlijk ergens onder geschoten, en zit hij nu vast Laat maar zitten
Waarom wou je hem eigenlijk verwijderen?


Ik heb mijn cb900 hornet weggedaan omdat ik overal te hard reed,het verbruik te hoog was en hij stuurde niet zo makkelijk.
Ik heb ,ondanks dat ik een heidenau k60 achterband als voorband gebruik ,erg veel lol op de 500. Al 2x door de Alpen geweest en daar ook off road gereden.
Mijn KTM doet 1 op 14 als je nog een beetje normaal doet. Rijd voor geen meter op lage snelheid, wil steeds op z'n achterwiel, vind 100+ op een zandpad geen probleem. Slechtste aankoop ooit. O-) :+

Vond een Hornet 900 niet echt moeilijk sturen mja het is geen CB500, daar kan weinig tegenop. Laatst rondje op een (nieuwe) MT-07 gereden, schrok toch wel van hoe slecht de standaard demping was, de 23 jaar oude schokkers op m'n CB zijn nog beter..
 
Waarom wou je hem eigenlijk verwijderen?



Mijn KTM doet 1 op 14 als je nog een beetje normaal doet. Rijd voor geen meter op lage snelheid, wil steeds op z'n achterwiel, vind 100+ op een zandpad geen probleem. Slechtste aankoop ooit. O-) :+

Vond een Hornet 900 niet echt moeilijk sturen mja het is geen CB500, daar kan weinig tegenop. Laatst rondje op een (nieuwe) MT-07 gereden, schrok toch wel van hoe slecht de standaard demping was, de 23 jaar oude schokkers op m'n CB zijn nog beter..
Ik had een 2002 hornet 900 dus nog met de niet instelbare vering maar ik vond hem vrij log.
Maar bij 190km ging er 15 liter in, ik reed toen bijna iedere dag op dat ding dus niet alleen maar fun kilometers.
Inmiddels rij ik niet zo vaak meer dus gaat mijn cb450 caferacer er ook uit en komt er wel een 2de normale (ook voor duo) motor terug.

Maar weet iemand hier een adres die mijn vliegwiel kan afdraaien?
Ik had het ook op mijn hawk gt,sv650 en caferacer en ik vind het wat prettiger rijden. Hij pakt wat beter op en voelt wat levendiger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan