Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ik pak vaker mijn cb500 voor een avond toer na het werk dan mijn africatwin750. Hier nabij Hengevelde Neede op ca 20km van huis.
(Psssst, rij wel wat minder dan vorig jaar, iets met brandstofprijzen....of nr Gildehaus Duitsland).
Ik ga toch een langer pootje bestellen voor de navi, hoop dat ie dan net boven het midden van de tellers achter het windscherm uitkomt.
20220621_200938.jpg
 
Waarom wou je hem eigenlijk verwijderen?



Mijn KTM doet 1 op 14 als je nog een beetje normaal doet. Rijd voor geen meter op lage snelheid, wil steeds op z'n achterwiel, vind 100+ op een zandpad geen probleem. Slechtste aankoop ooit. O-) :+

Vond een Hornet 900 niet echt moeilijk sturen mja het is geen CB500, daar kan weinig tegenop. Laatst rondje op een (nieuwe) MT-07 gereden, schrok toch wel van hoe slecht de standaard demping was, de 23 jaar oude schokkers op m'n CB zijn nog beter..
Klopt. Vering klapt behoorlijk. Maar....MT07 rijd wel stuk beter dan een cb500 en stuurt hetzelfde. Zit iets rechterop waardoor je (ik) minder moe word. Ook de power is lekkerder. In zijn 6e versnelling hoef je niet terug te schakelen als je ff in wil halen op de snelweg. Laatst vanuit 6e versnelling weggereden..waarom?...omdat t kan haha
Heb 27 mijn cb'tje gehad. Nu de mt07 3 maanden en heb nu al meer lol ermee.
 
Klopt. Vering klapt behoorlijk. Maar....MT07 rijd wel stuk beter dan een cb500 en stuurt hetzelfde. Zit iets rechterop waardoor je (ik) minder moe word. Ook de power is lekkerder. In zijn 6e versnelling hoef je niet terug te schakelen als je ff in wil halen op de snelweg. Laatst vanuit 6e versnelling weggereden..waarom?...omdat t kan haha
Heb 27 mijn cb'tje gehad. Nu de mt07 3 maanden en heb nu al meer lol ermee.
Had er zelf ook niet echt een klik mee. Vering vond ik ook gewoon te slecht voor een nieuwe motor, is natuurlijk aan te passen maar dan ben je zo weer €1000 verder. Had beetje hetzelfde gevoel bij de Tracer 900 in 2019. De Ténéré 700 vond ik dan wel weer lekker, maar is ook bijna 4k duurder dan een MT-07... :9

Blijf denk ik nog wel even bij mijn huidige brommers, CB'tje heb ik nu al 2 jaar wat voor mijn doen lang is. :)

Ik had een 2002 hornet 900 dus nog met de niet instelbare vering maar ik vond hem vrij log.
Maar bij 190km ging er 15 liter in, ik reed toen bijna iedere dag op dat ding dus niet alleen maar fun kilometers.
Inmiddels rij ik niet zo vaak meer dus gaat mijn cb450 caferacer er ook uit en komt er wel een 2de normale (ook voor duo) motor terug.

Maar weet iemand hier een adres die mijn vliegwiel kan afdraaien?
Ik had het ook op mijn hawk gt,sv650 en caferacer en ik vind het wat prettiger rijden. Hij pakt wat beter op en voelt wat levendiger.
Waar ik testrondje op maakte had wel hyperpro eronder, scheelt ook al. Dat verbruik is wel belachelijk hoog _O- , m'n Fazer 1000 deed gemiddeld 1 op 18
 
Vandaag voor het eerst op een Honda gereden. 1x XBR500 1 cilinder en later op de dag op een CB500. Over de XBR500, dat is een kei leuke motor, maar de zit houding in combinatie met mijn lengte dat gaat hem niet worden.

De CB500. Die stond al een halfjaar stil. Accu leeg en starten slecht. En toen hij eenmaal liep, toen liep hij nog niet mooi.
Ook rijden ging niet gemakkelijk. Dus niet ver mee gereden. Maar kwa zithouding zat deze een stuk beter als de 1 cilinder.
Deze was trouwens een ex les motor met bijna 1 ton op de teller.

Dus Robke zoekt gewoon rustig verder. 8-)
 
De CB500. Die stond al een halfjaar stil. Accu leeg en starten slecht. En toen hij eenmaal liep, toen liep hij nog niet mooi.
Ook rijden ging niet gemakkelijk. Dus niet ver mee gereden. Maar kwa zithouding zat deze een stuk beter als de 1 cilinder.
Deze was trouwens een ex les motor met bijna 1 ton op de teller.
Als de prijs goed is gooi je er een flesje carbreiniger door en pomp je de banden op. Opgelost. Want het is een CB. :+

Voor een ton op zich zou ik niet bang zijn. Blokje kan het makkelijk aan. Maar de rest moet wel goed zijn.
 
Er zijn wel meer motoren die een ton kunnen hebben. Maar er moet toch vaak het een en ander gebeuren. Aangezien de motor niet stationair liep en alleen met veel gas geven bleef lopen, heb ik hem laten staan. Gewoon geduld hebben.
 
Er zijn wel meer motoren die een ton kunnen hebben. Maar er moet toch vaak het een en ander gebeuren. Aangezien de motor niet stationair liep en alleen met veel gas geven bleef lopen, heb ik hem laten staan. Gewoon geduld hebben.
:Y

Ik ben pas bij de 3de CB500 overgegaan tot koop. En die was zelfs wat TLC nodig maar was niet (helemaal) verbeund zoals zoveel cb'tjes.
 
En hoe vaak heb jij een CB gezien die een ton gedraaid heeft, waarvan alles om het blok heen niet al weg gerot is, of dat zeer spoedig zal doen :+
Ik rij er toch geregeld op :P misschien ben ik daarom wat bevooroordeeld.

Je hoort mij niet zeggen dat het de allermooiste CB is, maar het valt enorm mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan