Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Nou een jaar of wat geleden met een Suzuki gsx400e naar de eifel geweest. Wel met volle bepakking en met zijn 2 er op maar zat toch ver aan zijn max met 125km op de autobaan. Nu hoeft het voor mij ook niet harder hoor . Maar in de heuvels kwam ik af en toe toch iets te kort. Dus vandaar op zoek naar een Honda die heeft toch net dat beetje meer vermogen en voelt ook beter aan dan de gsx.
IMG-20190510-WA0000.jpeg
 
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar 4 of 5 weken met de motor op pad dus ik ga kijken voor iets waar we beide op kunnen rijden en waar je ook wat bagage op kan proppen. Het hoeft niet mooi tezijn maar wel functioneel, bv een ntv met koffers.
 
Ga je dan met 2 motors @hawk gt of op 1 motor waar jullie allebei op kunnen rijden.
Wij zijn altijd met 2 motors op vakantie geweest en natuurlijk met de tent. Die keer op de GSX was met onze dochter:t
 
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar 4 of 5 weken met de motor op pad dus ik ga kijken voor iets waar we beide op kunnen rijden en waar je ook wat bagage op kan proppen. Het hoeft niet mooi tezijn maar wel functioneel, bv een ntv met koffers.
NTV's zijn ook fijne fietsjes :Y

Kwam dit duo nog tegen in Slovenië
20220705_114417.jpg
 
Ja, ze kosten geen drol en zijn betrouwbaar. Een oude deauville of bmw k100 kan ook wel, ik loop vanzelf tegen iets aan.
Als je ook een 4 cilinder overweegt zou ik ook zeker naar de Fazer 600 kijken. Goed rijwielgedeelte en ook hartstikke betrouwbaar. Hele fijne allrounder.

Had er zelf ook nog een kleiner vtw op zodat die wat makkelijker door de toeren loopt in de bergen :)
 
Ik wil geen hoog toerige 4 cilinder meer, de hornet 600 en cbr600 vielen mij erg tegen. Ik heb liever meer koppel.
Een goede actieradius vind ik wel belangrijk,dus niet iedere 200km moeten tanken.
Ach, ik heb nog een jaar om rond tekijken.

Volgende maand ga ik weer de Alpen in de cb500,nu al zin in!!
Met 3 vrienden op een thruxton 800,duc desert sled en een hornet 900 dus de 500 moet zijn best doen op zijn noppebandjes.
 
Ik wil geen hoog toerige 4 cilinder meer, de hornet 600 en cbr600 vielen mij erg tegen. Ik heb liever meer koppel.
Een goede actieradius vind ik wel belangrijk,dus niet iedere 200km moeten tanken.
Ach, ik heb nog een jaar om rond tekijken.

Volgende maand ga ik weer de Alpen in de cb500,nu al zin in!!
Met 3 vrienden op een thruxton 800,duc desert sled en een hornet 900 dus de 500 moet zijn best doen op zijn noppebandjes.
Daarom ook kleiner vtw, de GS'jes liepen niet bij me vandaan met het uitgaan van de bocht. ;)
 
Alle motoren hebben wel iets leuks en minder leuks maar met een duo en bagage wil ik meer koppel,dat is wat rustiger rijden.
Ik heb een tijdje een hawk gt en sv650 gehad, beide 650 v-twin maar toch anders maar beide leuk
 
Mooi! Franse Alpen bijna altijd goed, geen aangelegd park a la Oostenrijk vind ik. En minder campers dan dolomieten?.
Ik ga eind augustus 1 week solo met de tent. Indien het niet bloed en bloedheet is, wil ik met de africatwin750 (met redelijke heidenau set) naar zuid Frankrijk. Ga nog doorwaaijasje kopen.
Is het wel bloedheet daar, dan misschien iets heel anders: zuid Zweden via the bridge. Tm Stockholm of zo. Nog nooit Scandinavië geweest. (Helaas bier en pizza prijzen vrij hoog). Ga dan denk ik met de cb500.
Die is ook reisklaar met achter een nwe bt46 en oliewissel.
(Motormanagement: zorg altijd dat je in de winter de motorfietsen ready hebt voor een grote toertocht!! Voltanken en gaan!!).
 
Ik ben in 2012 naar de noordkaap geweest,1 juni vertrokken en 20juni weer thuis. Noorwegen is erg mooi!! Zweden is wat platter.
We gaan eind augustus en kruizen een paar x de Italiaanse-franse grens, terug via de Vogezen.
We rijden tussen de 240 en 270km per dag ,alleen de eerste dag is 750km over de snelweg.
 
Ligt eraan hoe fit je bent denk ik

Ben vorig jaar en dit jaar niet oververmoeid op mijn bestemming aangekomen met 1000 á 1100km
 
Gaat prima op de cb500. 3 jaren geleden in 1 dag tot Crest, ca 100km onder Lyon gereden. Is denk ik ook 1000km.
Vooral beetje kramp door de kniehoek. Ik ben 1,80m maar de knehoek is vrij scherp zeg maar. Mijn stuur heb ik 25mm verhoogd. En klein givi ruitje erop.
 
Langste stuk wat ik nu gedaan heb op de cb was 1200 km. Snelweg kilometers is best lang vol te houden zo lang je maar geen hoge snelheden rijdt. Een gangetje van 100 km/h was prima een dag vol te houden en dan tikte ik al snel meer dan 800 km weg.
 
Ik heb mijn muziek op, wat eten in de tanktas en gewoon lekker zitten genieten van de omgeving en mensen in auto,s.
rij met een potje op dus 130kmpu is hard zat.
Ik rij vaker lange stukken dus dan wen je er aan. Ik heb een goede conditie dus dat scheelt maar ben ook 45 dus dat werkt weer wat tegen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan