Het Honda CB500 (Twin) Topic - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

__MeNTaL__

MF veteraan
9 jul 2006
4.447
3
Rotterdam
logo.gif


Het Honda CB500 Topic - Deel 3 alweer!! *O*



Welkom in het altijd gezellige CB500 topic! Op dit moment zijn er aardig wat leden in het topic actief die ook een CB500 bezitten. In dit topic kun je terecht voor technische info, vragen, foto's, verhalen en natuurlijk gezelligheid!

Zie ook het topic voor de CB500 Meeting


Oudere topics:

CB500 topic deel 1
Honda CB500 Topic - Deel 2


Handige Links:

Digitaal werkplaatshandboek
CB500 kuipdelen etc. (Poly26)
Importeur van deze kuipdelen
Vele foto's van CB'tjes
Onderdelen Catalogus CB500


Technische Informatie:

[*]Hoe de voorvorkkeeringen vervangen

Hieronder een overzicht van de CB500 rijders uit dit topic.


Nightwolf
CB500s 2000
0966d8856d75b7f49b3dda22ec2af17f



Phoenix
CB500 1995
ca1a1d427662ed933f83a1a5dcb504be



__MeNTaL__
CB500 1995
c9b8e19533b6ac3d9a892c13a1c1b80e

6dcae7651a66eeb869955a489e48eecf



Bonni3
CB500 1998
full



Nicked
CB500 1996
c17d93e864d2e6431e7612fa84eb06b8



dropske
CB500 1994
full



Rip7
CB500 2000
CB500-2.jpg



abbas_sv650s
CB500 1995
cb500wj4.jpg



bente
CB500 2002
Foto-ACAKK4TO.jpg



CBRider
CB500 1994
SP_A0389.jpg



hetkotje
CB500 1994
dsc00299ff5.jpg



Humphrey Tellings
CB500
full



W1nter
CB500 1995
71a6818f454a2bd61d952a8469164f14



Hitman666
CB500 1996
full



Seadog
CB500 1997
5ee1d0993701ab9ec2899d42e57655a0



Lies_77
CB500 2002
Foto-QMUR4RVD.jpg


honda_power
CB500 1996
SV100430.jpg



Patweb
CB500 1995
IMG_5735.JPG



Bobcat
CB500 1999
bfd7b1c0d146056507e2cfc21439b0c7

En nu, vanwege 'omstandigheden' even tijdelijk op een mooie nakerd uit '96:
full



Toemba
CB500 2003
Photo-U3IFXN3F.jpg



Caliboe
CB500 1994
d2a273f6b312bc914ade2949c7f5f363



Leo_Haps
CB500 2003
Foto=NU4MH4S8



Lex Teb
CB500 1997
full



Pukecent
CB500 1996
29-12-20072.jpg



itsnie
CB500 2002
full



Celien
CB500 2002
full



Koelkast1
CB500 1998
full



Lakai
CB500 1997
full



Thomas de Graaff
CB500 1994
full



Timmey:
CB500 2001
full



Clawz
CB500 2003
DSC_2981_resize.JPG



ErwinB
CB500 1997
Edit: JE FOTO IS DEAUD!!




En zo nu en dan n special guest appearance by:

cb400fbrik:
CB500S 1996 (verkocht)
full

Tegenwoordig:
full


Gets:
CB500 1994 (verkocht)
65nnjr5.jpg

Tegenwoordig:
full


Jelle_CB500:
CB 500 SF 2001 (verkocht)
3.JPG

Tegenwoordig:
3-nov-07-4.jpg


En als iedereen even aan wil geven welke foto hij in de openingspost wil dan pas ik het aan!
 
Laatst bewerkt:
Sorry btw dat ik niet samen met je topic 2 heb vol geluld, was ff weg :+

Maar idd het weer wordt alleen maar slechter, dus das wel kut.
Maar ze zeiden ook dat het gisteren en vandaag ging regenen maar hier is geen spatje gevallen *O*
Dus gisteren even lekker ee stukje wezen rijden op mijn vader zijn beemer met zijn nieuwe blerpijp eronder en god wat rijdt een bmw lekker O-)

De cb rijdt alleen wat sportiever, ik heb bij de cb meer het gevoel dat deze sneller gaat })
Dit komt vooral omdat je de cb tot de 10d toeren of verder trekt en de beemer trek je maar tot de 8d open, maar de roffel uit een boxer is echt lekker.

Greetz Mark
 
Huh? Wrom dan? Op die andere zie je em volgens mij juist nog beter EN staat er niet zo'n maf scootertje naast. Tis tenslotte n MOTOR-forum :+
 
Sorry btw dat ik niet samen met je topic 2 heb vol geluld, was ff weg :+

Maar idd het weer wordt alleen maar slechter, dus das wel kut.
Maar ze zeiden ook dat het gisteren en vandaag ging regenen maar hier is geen spatje gevallen *O*
Dus gisteren even lekker ee stukje wezen rijden op mijn vader zijn beemer met zijn nieuwe blerpijp eronder en god wat rijdt een bmw lekker O-)

De cb rijdt alleen wat sportiever, ik heb bij de cb meer het gevoel dat deze sneller gaat })
Dit komt vooral omdat je de cb tot de 10d toeren of verder trekt en de beemer trek je maar tot de 8d open, maar de roffel uit een boxer is echt lekker.

Greetz Mark


Het is je vergeven.

Is die beemer nu inmiddels al n beetje goed afgesteld want daar had ie toch wat problemen mee? En wat voor blerpijp zit er nu eigenlijk onder dan?

Maar best logisch dat je het gevoel hebt dat de CB sneller gaat. Is volledig naked en die beemer van je pa had toch n klein schermpje? Daarnaast is de CB gewoon wat kleiner; in n klein autootje hebbie tenslotte ook al sneller t gevoel van snelheid en n beemer is idd meer op t relaxte toeren gebouwd als een CB.
 
Mooi deel 3 alweer *O*
Ik zit trouwens met een (klein) probleempje. Vaak nadat ik een tijd op hoge snelheid heb gereden 120km/u in de 6 en ik ga van de snelweg af dan heeft de motor moeite met terugschakelen. Net of hij ergens blijft hangen zodat ik nog een paar keer extra moet trappen. Voor mijn gevoel gebeurt dit steeds vaker |( Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
 
En maakt t dan nog wat uit hoe je terugschakelt? Ik bedoel, versnelling voor versnelling en tussendoor de koppeling op laten komen of bij flink afremmen en bijv. 3 verscnellingen in eens terug willen schakelen?
 
@Mental, de beemer van mij pa is nog niet afgesteld, maar door de blerpijp loopt de motor al mooier, alleen stationair toerental is gewoon nog te laag.

Wat voor een uitlaat het is weet ik niet, ik weet alleen dat deze onder een bmw r1100 gs heeft gezeten, die trouwens echt mega gaaf verbouwd was, en dat de demper een e-keur heeft en helaas een niet verwijderbare db-killer erin heeft zitten.
Die db-killer is toch niet erg want mijn vader zou er toch direct een db-killer in zetten.

De beemer is btw wel volledig naked, want ik vind dat schermtje kut, mijn hoofd steekt er namelijk een stuk bovenuit en hierdoor heb je erg veel turbulentie rond de helm, dus had ik hem er afgehaald voordat ik ging rijden.

Voorderest ik blijf gewoon lekker op mijn cb'tje rijden en deze gaat voorlopig echt niet weg!!!!

@Hitman; ik kan je helaas niet helpen, ik heb daar nog nooit last van gehad.
Ik weet wel dat er een beveiliging in je blok schijnt te zitten dat je niet direct van de 6de versnelling naar de 1 ste kan terugschakelen, maar ik neem aan dat jij dit niet doet.

Greetz Mark

Greetz Mark
 
En maakt t dan nog wat uit hoe je terugschakelt? Ik bedoel, versnelling voor versnelling en tussendoor de koppeling op laten komen of bij flink afremmen en bijv. 3 verscnellingen in eens terug willen schakelen?

Ik schakel sowieso niet ineens terug van de 6 naar de 1 maar vaak wel van de 6 naar de 3 of 2 en dan uit laten rollen tot het stoplicht en als ik dan voor rood sta en ik wil hem in de 1 zetten (ook rollend) blijft ie hangen. Ik dacht eerst dat het aan de ketting lag maar zowel slap als gespannen blijft ie het doen :N
 
Ik heb trouwens ook een probleem, mijn cb zuigt me accu helemaal leeg als ie meer dan 5 dagen stilstaat. Ik heb me accu dus even opgeladen, en daarna merkte ik dus dat ik bijna geen accuzuur erin heb zitten.

Hoe zou dit kunnen komen? De accu is niet langer dan 3 maanden oud. En toen ik em drin deed zat er genoeg accuzuur in...
 
@jelle: gaaf man!!! ik neem aan dat de kont op de fzr komt.
Je moet natuurlijk wel even een topic maken als je je fzr gaat ombouwen.

Na mijn stage weet ik eigenlijk niet echt wat ik ga doen, het veranderd zo'n beetje om de dag :P
Maar of ik wil gewoon lekker simpel op een fabrieksfiets rijden en deze iets sportiever maken of ik koop een fiets die ik compleet ga verbouwen.

Als ik ga verbouwen, ga ik een honda boldor kopen, ik vind oldskool fighters echt de mooiste :9~ :Y

Greetz Mark
 
Ik heb trouwens ook een probleem, mijn cb zuigt me accu helemaal leeg als ie meer dan 5 dagen stilstaat. Ik heb me accu dus even opgeladen, en daarna merkte ik dus dat ik bijna geen accuzuur erin heb zitten.

Hoe zou dit kunnen komen? De accu is niet langer dan 3 maanden oud. En toen ik em drin deed zat er genoeg accuzuur in...

Is t wel n zgn. onderhoudsvrije accu? Want zoiets heb ik er (schijnt) in zitten en kan em probleemloos wekenlang buiten laten staan zonder te starten, geen probleem.
 
Is t wel n zgn. onderhoudsvrije accu? Want zoiets heb ik er (schijnt) in zitten en kan em probleemloos wekenlang buiten laten staan zonder te starten, geen probleem.

Nou..denk et niet.. Nu laadt ie al helemaal niet meer op..kloteding... morgen maar ff accuzuur halen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan