Het Honda CB500 (Twin) Topic - Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat ding was niet cheap nee. En laatst keek ik op de site en zag ik dat er ook een cheapere variant was van een andere fabrikant voor ~30 euro -O-

Maar leuk hebbedingetje, kan prima zien hoe warm alles is en wanneer ik lekker gas kan geven. Ik wist toch niks voor Sinterklaas, dus dat was snel geregeld :P

/Edit: Er kijken mensen op mijn site.. woo... toch maar weer eens updaten dan :')
Huidige systeem werkt voor geen meter met Joomla; wilde een klein simpel blogje maken over de motor, auto en wat tripjes op de motor, maar dat is zo'n ellende.. boh. Maar eens op zoek naar een ander pakket...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelfs de notificatie aanstaan voor mijn mailbox :P... benieuwd hoelang ik dat volhoud, mailbox stroomt wel snel vol zo :P

@Clawz: op je site zag ik dat je een olie-temp metertje hebt gekocht? Reuze handig! Weet je nog waar je die gekocht hebt? Op motozoom/louise kon ik ze snel niet vinden :? .

Update: gevonden:
Webshop Louis.de
Artikel nummer: 10034141, 54,95

Aardig prijzig voor een termometertje -O-

en als je nou deze van louis pakt; 10034326 kost 19,95
 
Intussen heb ik hem nu zo'n 4 tal maanden, en zit ik 11 000 km verder. Als ik op de motor stap heb ik het heerlijke gevoel alsof je thuiskomt. Alles zit waar het moet zitten, opstappen en gaan.
P1390455.jpg


Intussen heb ik het een en ander ingebouwd zodat het nog leuker rijden is.
Nu zit er een zelfgemaakte muziekinstallatie in die zeer goede resultaten geeft, ik zou het intussen niet meer kunnen missen. Boven de 70km/h wordt overgeschakeld naar speakers in de helm. Het is een logitech pc box setje dat ik heb omgebouwd zodat het op de motor werkt. 1 van de zijkoffers werkt als baskast, maar is ook nog gewoon bruikbaar als koffer. Mp3 en radio zijn nu mogelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=aShRKYMoG_8
P1370212.jpg

P1360715.jpg


En een filmpje tijdens het rijden:
http://www.youtube.com/watch?v=K534fQMK_zw


Ook een baehr basic plus intercom ingebouwd om te kunnen praten met de passagier tijdens het rijden. Het overtreft alle verwachtingen van helderheid, echt zeer goed geluid.
P1400291.jpg

P1400287.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gaaf gedaan hoor hee! :Y

Laat me raden, jij bent zeker een flinke 'audiofiel' als ik dat zo zie? Wel leuk man, normaal zie je hooguit een Goldwing of zo'n dikke Harley met muziek aan voorbij tuffen, maar een CB das uniek man! :)

CB'tje ziet er verder ook netjes uit. Mooie kleur zo in t zwart!
 
Ik heb nog gekeken naar de dunlop band, maar ik kan alleen rekeningen vinden van bridgestone's BT 45. :?

Dus ik weet niet welke dunlop het was.
 
Intussen heb ik hem nu zo'n 4 tal maanden, en zit ik 11 000 km verder. Als ik op de motor stap heb ik het heerlijke gevoel alsof je thuiskomt. Alles zit waar het moet zitten, opstappen en gaan.
[afbeelding]

Intussen heb ik het een en ander ingebouwd zodat het nog leuker rijden is.
Nu zit er een zelfgemaakte muziekinstallatie in die zeer goede resultaten geeft, ik zou het intussen niet meer kunnen missen. Boven de 70km/h wordt overgeschakeld naar speakers in de helm. Het is een logitech pc box setje dat ik heb omgebouwd zodat het op de motor werkt. 1 van de zijkoffers werkt als baskast, maar is ook nog gewoon bruikbaar als koffer. Mp3 en radio zijn nu mogelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=aShRKYMoG_8
[afbeelding]
[afbeelding]

En een filmpje tijdens het rijden:
http://www.youtube.com/watch?v=K534fQMK_zw


Ook een baehr basic plus intercom ingebouwd om te kunnen praten met de passagier tijdens het rijden. Het overtreft alle verwachtingen van helderheid, echt zeer goed geluid.
[afbeelding]
[afbeelding]
Lachen man, klinkt nog beter dan ik had verwacht. :Y

Goed gedaan.
 
Ik heb nog gekeken naar de dunlop band, maar ik kan alleen rekeningen vinden van bridgestone's BT 45. :?

Dus ik weet niet welke dunlop het was.

oke, toch bedankt ;) , Denk dat ik dan toch maar voor een dunlop GT 501 ga. Heb er redelijk goede dingen over gelezen
 
Zo dan meld ik mij ook maar weer eens :W

Ben al zo lang even niet meer aktief geweest op het forum, wegens het vaak geen internet hebben en druk druk druk.

Maar aan de topicstarter kan je mijn Sportster foto even verwijderen en hiervoor in de plaats deze foto plaatsen?

full


Hier mijn nieuwe aanwinst een bmw r1100gs uit 1997 :9~
Wat rijd dat lekker :] 10 keer beter dan mijn sportster (had ik kunnen verwachten :X )

En ik heb hem nu zo'n beetje een maand en ik heb er al zo rond de 4000 km mee gereden.

Ik had de motor net een dag en toen ben ik met mijn neef een motorvakantie gaan houden.
Even in 7 dagen 2900 km weggetikt :]

We zijn door België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland gereden.
En ik denk dat ik maar in Zwitserland ga wonen, wat een heerlijke wegen.
Maagdelijk asfalt met bochten waar je niet mee kan stoppen.

Mijn eerste haarspeldbocht was ook wel even moeilijk maar wat doet de GS dit goed :Y
Het leek wel of mijn motor steeds meer ging leven in de bergen.

Ik had dit ook nooit mijn Harley kunnen doen, dan was ik na een dag al gewoon kapot.

Ik zal binnenkort als ik ook de foto's van mijn neef heb, een aantal hier even posten.

Oja ehhhhh ik heb mijn cb500 ook ondertussen verkocht dus bij die foto kan ook het bordje verkocht.

Tja ik moest kiezen toen of de Harley weg of de cb500 want ik had toen 3 motoren en dat vond ik te veel.

Zo ik heb mijn zegje weer even gedaan :+

Greetz Mark
 
Zo dan meld ik mij ook maar weer eens :W

Ben al zo lang even niet meer aktief geweest op het forum, wegens het vaak geen internet hebben en druk druk druk.

Maar aan de topicstarter kan je mijn Sportster foto even verwijderen en hiervoor in de plaats deze foto plaatsen?

[afbeelding]

Hier mijn nieuwe aanwinst een bmw r1100gs uit 1997 :9~
Wat rijd dat lekker :] 10 keer beter dan mijn sportster (had ik kunnen verwachten :X )

En ik heb hem nu zo'n beetje een maand en ik heb er al zo rond de 4000 km mee gereden.

Ik had de motor net een dag en toen ben ik met mijn neef een motorvakantie gaan houden.
Even in 7 dagen 2900 km weggetikt :]

We zijn door België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland gereden.
En ik denk dat ik maar in Zwitserland ga wonen, wat een heerlijke wegen.
Maagdelijk asfalt met bochten waar je niet mee kan stoppen.

Mijn eerste haarspeldbocht was ook wel even moeilijk maar wat doet de GS dit goed :Y
Het leek wel of mijn motor steeds meer ging leven in de bergen.

Ik had dit ook nooit mijn Harley kunnen doen, dan was ik na een dag al gewoon kapot.

Ik zal binnenkort als ik ook de foto's van mijn neef heb, een aantal hier even posten.

Oja ehhhhh ik heb mijn cb500 ook ondertussen verkocht dus bij die foto kan ook het bordje verkocht.

Tja ik moest kiezen toen of de Harley weg of de cb500 want ik had toen 3 motoren en dat vond ik te veel.

Zo ik heb mijn zegje weer even gedaan :+

Greetz Mark
Dus toch de sportster niet verbouwen. :P

Leuk man, ik heb ook getwijfeld aan een r1150 gs, maar toch eerst voor de SV gekozen.

De Rickman heb je nog wel denk ik. ;)


de SV1000S ga ik trouwens vrijdag ophalen. *O*
 
Mijn vader heeft nog een sportster welke wij samen waarschijnlijk gaan verbouwen tot dirt-track racer :9~

Ik had voordat ik de sportster had gekocht ook getwijfeld over de bmw maar de sportster was meer een droommotor.
Maar ik kan er gewoon niet lange stukken mee rijden, ik ben gewoon te lang.
Ik kreeg kramp in mijn benen, etc, etc,

En met de bmw heb ik dit gewoon niet en daarom was de vakantie ook zo geslaagd.

Gaaf man dat jij een sv ga kopen :9~ dat vind ik ook echt een hele gave motor.
Wat een geluid komt daaruit :9~
En een duizend heeft echt (te) veel power })
Kijk je wel uit dat je perongeluk geen wheely maakt :+ gaat volgens mij erg makkelijk met zo'n sv.

Ik probeerd het met mijn bmw en deze ging ook makkelijk op zijn achterwiel })

Greetz Mark
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader heeft nog een sportster welke wij samen waarschijnlijk gaan verbouwen tot dirt-track racer :9~

Ik had voordat ik de sportster had gekocht ook getwijfeld over de bmw maar de sportster was meer een droommotor.
Maar ik kan er gewoon niet lange stukken mee rijden, ik ben gewoon te lang.
Ik kreeg kramp in mijn benen, etc, etc,

En met de bmw heb ik dit gewoon niet en daarom was de vakantie ook zo geslaagd.

Gaaf man dat jij een sv ga kopen :9~ dat vind ik ook echt een hele gave motor.
Wat een geluid komt daaruit :9~
En een duizend heeft echt (te) veel power })
Kijk je wel uit dat je perongeluk geen wheely maakt :+ gaat volgens mij erg makkelijk met zo'n sv.

Ik probeerd het met mijn bmw en deze ging ook makkelijk op zijn achterwiel })

Greetz Mark
Met mijn proefrondje had ik na 3 km al een wheely, bij het wegrijden bij een stoplicht. :P

De GS heeft ook genoeg power natuurlijk.

een dirttrack racer is wel nice. :Y
 
Gaaf gedaan hoor hee! :Y

Laat me raden, jij bent zeker een flinke 'audiofiel' als ik dat zo zie? Wel leuk man, normaal zie je hooguit een Goldwing of zo'n dikke Harley met muziek aan voorbij tuffen, maar een CB das uniek man! :)

CB'tje ziet er verder ook netjes uit. Mooie kleur zo in t zwart!

Thnx, ik ben niet per se audiofiel, maar wil wel bij alles wat ik doe muziek hebben, of zelfs iets speciaals maken. Ik heb ook een oud vw busje, en daar heb ik ook vanalles ingestouwd om toch maar muziek te hebben zoals ik het wou.
http://www.youtube.com/watch?v=bEDY6UNmbBs

Vooral wat prutsen met leuke resultaten dus :P
 
fuck me deel 5 al weer.

Zaterdag me yoshi demper gemaakt. Potnagels waren los gegaan. Dus uitgeboord en nieuwe potnagels ingezet. Alleen toen ik me demper uit elkaar had, bleek er niet zoveel demping wol meer in te zitten.

Maar goed. Gaan we nog een keer meete ergens in het voorjaar
 
Ben gisteren mijn eerste klein ritje gaan doen met de CB500, was een ritje van ca. 50km. Zalig :)

Wat me wel opviel is dat de temperatuur nauwelijks boven het "koud" vlakje kwam (net erboven) is dit normaal. Ben wel niet echt gaan racen natuurlijk :) Gewoon zalig rondcruisen.
 
Ben gisteren mijn eerste klein ritje gaan doen met de CB500, was een ritje van ca. 50km. Zalig :)

Wat me wel opviel is dat de temperatuur nauwelijks boven het "koud" vlakje kwam (net erboven) is dit normaal. Ben wel niet echt gaan racen natuurlijk :) Gewoon zalig rondcruisen.
Joah is normaal; als je hem op contact zet als ie warm is zie je het naaldje als het goed is een heeeeeeeeel klein beetje bewegen. Wil je hem echt rond de helft zien of nog hoger dan moet je jezelf op een snikhete dag in de file parkeren in een stad. Maar dan raak je zelf ook oververhit :+




*stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter*
Voorlopig-definitief bod uitgebracht op mijn nieuwe fiets. Met wat geluk als het werk meewerkt ivm planning/verlof vrijdag ophalen. Ff kijken of ie inderdaad 100% klopt, maar de eerste tekenen per email en na wat onderzoek zijn 110% okay.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :] :] :] *O*
Sorry, ik stuiter door het huis heen :$

:Y
 
Laatst bewerkt:
Joah is normaal; als je hem op contact zet als ie warm is zie je het naaldje als het goed is een heeeeeeeeel klein beetje bewegen. Wil je hem echt rond de helft zien of nog hoger dan moet je jezelf op een snikhete dag in de file parkeren in een stad. Maar dan raak je zelf ook oververhit :+




*stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter*
Voorlopig-definitief bod uitgebracht op mijn nieuwe fiets. Met wat geluk als het werk meewerkt ivm planning/verlof vrijdag ophalen. Ff kijken of ie inderdaad 100% klopt, maar de eerste tekenen per email en na wat onderzoek zijn 110% okay.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :] :] :] *O*
Sorry, ik stuiter door het huis heen :$

:Y
Ook vrijdag?

Je gaat voor een VTR SP2 toch?

Ik ga mijn SV1000S ook vrijdag ophalen. *O*
 
Hee ho, waar komen al die nieuwe CB'ers zo ineens vandaan :? Er melden zich wel veel mensen aan de laatste weken.

welkom all :W
en diegene die een nieuwe motort hebben gekocht: proficiat en veel plezier ermee!
 
Hallo mensen, ik ben nieuw hier want ik heb eerst een sv650s gereden maar heb besloten om deze inte ruilen voor een cb500 omdat ik bijna altijd met iemand achterop rijdt en dat enorm hakt in de stuureigenschappen van de sv. Daarbij komt nog eens dat de sv vanzichzelf al niet zo denderend stuurt en ik daarom terug wou naar NAKED :D.

Ik laat er direct een volledig nieuw uitlaatsysteem van laser opleggen weet iemand of dit goed klinkt?
 
Welkom.

Ik rij nu een bmw r1100gs en dit is de eerste motor welke bijna even makkelijk stuurt als een cb500, alleen mijn wegligging is nu wel beter, maarja wat wil je met 230 kilo })

Wat betreft het laser uitlaatsysteem, persoonlijk vind ik de laser wat flauwtjes klinken.
Ik zou voor een rvs uitlaatsysteem van het merk BSM gaan met een carbon demper ook van bsm type vampire.

Deze had ik zelf ook en klinkt echt mega lekker, zelfs met de db-killer erin :9~ :Y

Dus als ik jou was had ik het wel geweten!!

BSM Exhausts kijk even op deze site van hun en dan onder de rubriek Factory Outlet.
Hier staat nog een rvs-uitlaatsysteem met demper voor 253 euro!!!


En zo ziet het onder een cb500 eruit (mijn oude cb)

full


Greetz Mark



 
Hallo mensen, ik ben nieuw hier want ik heb eerst een sv650s gereden maar heb besloten om deze inte ruilen voor een cb500 omdat ik bijna altijd met iemand achterop rijdt en dat enorm hakt in de stuureigenschappen van de sv. Daarbij komt nog eens dat de sv vanzichzelf al niet zo denderend stuurt en ik daarom terug wou naar NAKED :D.

Ik laat er direct een volledig nieuw uitlaatsysteem van laser opleggen weet iemand of dit goed klinkt?
Welkom in het CB500 topic Drum&Bass. :W

Ik ga zelf van de CB500 naar een SV. :+ (Dan wel een 1000 cc, maar goed. :P)

De CB500 stuurt zeker goed, en achterop zul je beter zitten dan achterop de SV.

Veel plezier met de CB.
 
De CB staat sinds mei buiten gestald.
Dagelijks maak ik gebruik van de CB om naar m'n werk te gaan. Helaas wilde hij vanmorgen niet starten. De accu was leeg. Aanduwen hielp ook niet, daarom maar in de auto.
Wat een ramp die file op de terugreis. Nu net mijn accu eruit gehaald en onder spanning gezet. Morgenochtend om 7.00 uur de accu terug plaatsen en hopen dat alles weer oke is.
Als het zo koud wordt is het misschien toch beter de motor weer in de schuur te plaatsen. Moet ik wel iedere morgen een kwartiertje eerder weg om de CB uit de schuur te manoevreren.

Of heeft er iemand nog een idee. Helpt een dekzeil tegen de kou, of toch elke dag de accu er uit? en s'morgens er weer in??????? ;(
 
Laatst bewerkt:
Hey Humphrey; ik vroeg me al af waar je was gebleven; het was zo stil :)

Iedere dag de accu eruit en weer erin doe je een week; daarna bouw je een kampvuur ernaast om dat pokke ding niet elke keer eruit te hoeven schroeven. Dat zie ik je echt niet elke dag doen!

Een zeil helpt ook niet; isoleert voor geen meter, en sowieso is er niks van warmte om binnen te houden.
De motor kort tegen het huis aanzetten helpt misschien; vlak naast het huis vriest het vaak niet door de uitgestraalde warmte van het huis.

Weet je zeker dat je accu niet overleden is? Ik kon/kan mijn CBtje prima starten in de winter, ook als het vriest dat het kraakt. Choke erop, startknop aaien, en zodra ie aanslaat gewoon met de klauwtjes eraf en hopen dat ie doorpruttelt. Een paar secondjes pruttelen en weg!

Hoeveel kilometer rijd je per ritje? Misschien wordt de accu gewoon niet lekker opgeladen? En anders vermoed ik toch dat ie dood is en een nieuwe accu alles oplost!
 
Als de accu nog goed is kun je er misschien een aansluiting voor een druppellader aanmaken welke buiten de motor of in de buddy kan worden aangesloten. Belangrijk is wel dat je niet vergeet de lader los te koppelen voor je weg gaat. ;)
 
Humphrey, als je startmotor langzaam/niet draait, ligt het aan je accu. (als je startmotor wel goed draait moet het ergens anders aan liggen)

Door de kou kan de capaciteit van de accu sterk dalen, als je een goede accu hebt valt dat wel mee. Dus om 's ochtends (in de kou) te kunnen starten moet je een goede accu hebben, maar als hij de volgende dag niet meer start omdat de accu te leeg is, is je accu gewoon slecht.

Oplossing; nieuwe goede accu, in de schuur zetten(warm plekje) of wat nicked zei.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan