Het Honda CB500 (Twin) Topic - Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk ook dat je accu dood is hoor. Als je dagelijks je kilometertjes rijdt kan die bijna niet van de ene dag op de andere leeg zijn. Hoeveel km doe je per dag? Het kan natuurlijk als je altijd korte ritjes maakt.
 
Hey Humphrey; ik vroeg me al af waar je was gebleven; het was zo stil :)

Iedere dag de accu eruit en weer erin doe je een week; daarna bouw je een kampvuur ernaast om dat pokke ding niet elke keer eruit te hoeven schroeven. Dat zie ik je echt niet elke dag doen!

Een zeil helpt ook niet; isoleert voor geen meter, en sowieso is er niks van warmte om binnen te houden.
De motor kort tegen het huis aanzetten helpt misschien; vlak naast het huis vriest het vaak niet door de uitgestraalde warmte van het huis.

Weet je zeker dat je accu niet overleden is? Ik kon/kan mijn CBtje prima starten in de winter, ook als het vriest dat het kraakt. Choke erop, startknop aaien, en zodra ie aanslaat gewoon met de klauwtjes eraf en hopen dat ie doorpruttelt. Een paar secondjes pruttelen en weg!

Hoeveel kilometer rijd je per ritje? Misschien wordt de accu gewoon niet lekker opgeladen? En anders vermoed ik toch dat ie dood is en een nieuwe accu alles oplost!

Ja sorry, je kent dat wel, druk druk
inderdaad, vanmorgen in het donker mijn accu erin gezet. Lopen in 1 keer.
Daarna weer naar huis, ook weer in 1 keer.
Nu heb ik mijn motor in de schuur gezet en op de druppellader gezet. Deze geeft een oranje kleurtje, dus is de accu (bijna) leeg.

Ik rijd ongeveer 8 km per ritje. Ik weet het. ik kan dat ook op de fiets doen, maar sinds ik mijn roze papiertje heb, ben ik lui geworden. :o

Ik ga straks kijken of het lampje groen is. Morgen met een spanningsmeter meten wanneer de motor uit is en daarna met een draaiende motor. De spanning moet dan ongeveer 13,5 volt zijn. Ik denk inderdaad dat de accu dood aan het gaan is.

Je hoort nog van me.
 
Laatst bewerkt:
Als de accu nog goed is kun je er misschien een aansluiting voor een druppellader aanmaken welke buiten de motor of in de buddy kan worden aangesloten. Belangrijk is wel dat je niet vergeet de lader los te koppelen voor je weg gaat. ;)

Ik heb de aansluiting net gemaakt. Het liefst laat ik de motor buiten staan. Maar dat haalt het kabeltje natuurlijk niet. Ik zal kijken of ik aan een verlengsnoertje kan komen, want de druppellader moet wel in huis staan. Dan kan ik via het raam een kabeltje naar de motor leiden. Want ik moet er niet aan denken die motor elke morgen en middag weer in en uit de schuur halen/zetten.

Kunnen jullie CBtjes echt buiten blijven staan als het vriest??????? Anders koop ik een nieuwe accu. FF kijken wat die kost.
 
Humphrey, als je startmotor langzaam/niet draait, ligt het aan je accu. (als je startmotor wel goed draait moet het ergens anders aan liggen)

Door de kou kan de capaciteit van de accu sterk dalen, als je een goede accu hebt valt dat wel mee. Dus om 's ochtends (in de kou) te kunnen starten moet je een goede accu hebben, maar als hij de volgende dag niet meer start omdat de accu te leeg is, is je accu gewoon slecht.

Oplossing; nieuwe goede accu, in de schuur zetten(warm plekje) of wat nicked zei.

thanx voor de tip. Het zal inderdaad wel een nieuwe accu worden. Shit. En aanduwen lukt mij echt niet. Ik krijg hem echt niet aan de praat met duwen.
 
Ik denk ook dat je accu dood is hoor. Als je dagelijks je kilometertjes rijdt kan die bijna niet van de ene dag op de andere leeg zijn. Hoeveel km doe je per dag? Het kan natuurlijk als je altijd korte ritjes maakt.

Ik denk ook dat die ritjes ( 8 km per rit) te kort zijn om echt goed op te laden.
En in de zomer merk je daar niks van, maar nu het kouder wordt krijg je problemen.
Ik ga ff kijken wat een accu kost.

Laterssssss
 
Welkom in het CB500 topic Drum&Bass. :W

Ik ga zelf van de CB500 naar een SV. :+ (Dan wel een 1000 cc, maar goed. :P)

De CB500 stuurt zeker goed, en achterop zul je beter zitten dan achterop de SV.

Veel plezier met de CB.

Ik hoop dan wel voor je het nieuwe model want het oude model stuurt echt heel erg strak wat in hogere snelheidsbochten heel fijn is maar bij ongeveer alle andere bochten zwaar bagger is.
Ik hoor dat het nieuwe model andere veringen heeft waardoor het iig een verbetering is daarnaast klinkt er niks beter dan een v twin! :D dat verhoogt het rijplezier gigantisch.
Ik heb er zelf ritten van 600-700 kilometer op een dag mee gemaakt met iemand achterop door haarspeldbochten en al en dat gaat prima maar toch net wat te strak voor mij.
Ik houd meer van lekker smijten en tegensturen.
 
Welkom.

Ik rij nu een bmw r1100gs en dit is de eerste motor welke bijna even makkelijk stuurt als een cb500, alleen mijn wegligging is nu wel beter, maarja wat wil je met 230 kilo })

Wat betreft het laser uitlaatsysteem, persoonlijk vind ik de laser wat flauwtjes klinken.
Ik zou voor een rvs uitlaatsysteem van het merk BSM gaan met een carbon demper ook van bsm type vampire.

Deze had ik zelf ook en klinkt echt mega lekker, zelfs met de db-killer erin :9~ :Y

Dus als ik jou was had ik het wel geweten!!

BSM Exhausts kijk even op deze site van hun en dan onder de rubriek Factory Outlet.
Hier staat nog een rvs-uitlaatsysteem met demper voor 253 euro!!!


En zo ziet het onder een cb500 eruit (mijn oude cb)

[afbeelding]

Greetz Mark

Hallo mark.

Hij hoeft ook niet te hard te klinken want ik rijd er eigenlijk altijd op en probeer ook rekening te houden met buren en dergelijke en ben niet van plan de decibel killer erin te doen }) .

Wat ik graag wou weten is of hij gewoon wat meer volume en diepte qua geluid krijgt.
Enne wow wat een prachtige cb heb je zeg die carbon demper staat er wel heel goed op.

Groeten J.W.
 
Ik hoop dan wel voor je het nieuwe model want het oude model stuurt echt heel erg strak wat in hogere snelheidsbochten heel fijn is maar bij ongeveer alle andere bochten zwaar bagger is.
Ik hoor dat het nieuwe model andere veringen heeft waardoor het iig een verbetering is daarnaast klinkt er niks beter dan een v twin! :D dat verhoogt het rijplezier gigantisch.
Ik heb er zelf ritten van 600-700 kilometer op een dag mee gemaakt met iemand achterop door haarspeldbochten en al en dat gaat prima maar toch net wat te strak voor mij.
Ik houd meer van lekker smijten en tegensturen.
Het is een SV1000S uit 2005, met hyperpro veeraanpassingen (weet niet of de achterveer ook is verbetert).
 
Ik heb eerst op internet gezocht naar een nieuwe accu voor de CB.
Daar kwam ik ze tegen tot euro 90,-
Ik heb er nu 1 gekocht bij Aad van Kekem in Ridderkerk. Die had ze liggen voor euro 59,-. Scheelt weer. Ik heb hem door een collega, die in Ridderkerk woont op laten halen, dus morgen er in zetten. Oh, ja het lampje van de druppellader was al snel weer groen.
Dus bewaar ik de oude accu gewoon. Hij zal niet helemaal dood zijn, denk ik. :$

Alleen :? vraag ik me wel af hoeveel kilometer ik minstens moet rijden om mijn accu op te laden tijdens het rijden. Want als 8 km niet genoeg is moet ik elke middag als ik naar huis rijd een extra blokje om. :] :]
 
Laatst bewerkt:
Het is een SV1000S uit 2005, met hyperpro veeraanpassingen (weet niet of de achterveer ook is verbetert).

Het probleem van sv vond ik voornamelijk dat je echt alleen de voorband voelde en gooien kan met dit ding niet je moet bochten echt plannen en corrigeren daarin is dan heel moeilijk.
De eerste paar weken dacht ik dat het wel zou wennen maar dat deed het niet na 9000km nog niet gewend dus ja ik weet nu gewoon dat het niks voor mij is.
Na een ritje van anderhalf uur op de cb wist ik wat ik al 3 maanden had gemist het echte gooi en smijt werk raggen in de bochten lekker de knie naar buiten op een rotonde en zonder kneesliders bijna tegen het asfalt komen. Na anderhalf uurtje!

Maar de grote meerderheid zegt dat een aanpassing van de voorvering wonderen doet.
Ik vond zelf de originele voorvering echt extreem slecht als je over een klein hobbeltje rijdt knalt je vering naar binnen. Ik heb deze laten nakijken en er was niets mis mee dus ja helaas helaas.

Toch wens ik je superveel plezier met je sv1000s en ik hoop dat je er beter mee overweg kunt dan mij. het zijn ten eerste beeldschone motoren alle bouwjaren en het geluid is echte bikerporno.
 
Ik rij zelf altijd minimaal een kilometer of 15; zowel om de olie lekker warm te krijgen als de accu te laden. De minimale afstand is richting mijn werk; toerritjes zijn uiteraard wat langer :+

Misschien zie je wat van bouwjaar op de accu staan? Een accu slijt nu eenmaal; sommige houden het 5-6 jaar uit, anderen 2 jaar blijkbaar :S
 
Hallo hier weer een cb 500 rijder :]
een top fiets voor elke dag (heeeel blij mee)
Zijn er ook nog andere leuke cb 500 site,s of club's ?
gegroet tot snel :) :P
full

(bwj 1995)
mag in de openingspost
 
Laatst bewerkt:
Heel leuk ja.
(Lijkt wel een "ram-air" inlaat onder de koplamp. :+)

Heb je deze CB al lang?
 
Laatst bewerkt:
ja ik vondt dit kuipje ook mooi . en de koplamp vindt ik ook mooier
nu bijna een jaar in bezit
echt een top fiets , snel , wendbaar , en loopt altijd.
:] :}
 
ff een vraagje zijn die stickers er van af te halen of zitten die onder een laklaag, en dan bedoel ik die vage streepjes stickers wat er origineel opzitten op de tank en op het kontje.
 
ff een vraagje zijn die stickers er van af te halen of zitten die onder een laklaag, en dan bedoel ik die vage streepjes stickers wat er origineel opzitten op de tank en op het kontje.

Die stickers op het kontje heb ik er ook afgehaald. Kan gewoon met een fohne.
Die van de tank weet ik niet, deze heb ik door de spuiterij eraf laten schuren.
 
Zo, de nieuwe accu zit er in.
De accupolen met vaseline ingesmeerd.
De CB startte in 1 keer. Het lijkt wel of de startmotor veel sneller draait. Zou de oude accu gewoon op zijn geweest. Onderop de oude accu staat volgens mij links 03 en rechts 00. Is dat maart 2000 of 2003????
Ik heb de motor weer buiten gezet en ben zeer benieuwd morgen. Volgens mij gaat het weer vriezen. :( en morgen regenen. :(

Misschien toch maar een goeie stevige regenbroek kopen.
 
Laatst bewerkt:
Zo, de nieuwe accu zit er in.
De accupolen met vaseline ingesmeerd.
De CB startte in 1 keer. Het lijkt wel of de startmotor veel sneller draait. Zou de oude accu gewoon op zijn geweest. Onderop de oude accu staat volgens mij links 03 en rechts 00. Is dat maart 2000 of 2003????
Ik heb de motor weer buiten gezet en ben zeer benieuwd morgen. Volgens mij gaat het weer vriezen. :( en morgen regenen. :(

Misschien toch maar een goeie stevige regenbroek kopen.


als ik jou was zou ik zeker een motorbroek /regenbroek kopen .
ik zelf rijdt met regenbroek (fel oranje) en bij kou motorbroek.
over de datum van accu kan ik niks zeggen ?
veel sterkte morgen :]
 
ff een vraagje zijn die stickers er van af te halen of zitten die onder een laklaag, en dan bedoel ik die vage streepjes stickers wat er origineel opzitten op de tank en op het kontje.

he
ik heb er ooit over zitten denken om ze er af te halen maar toch niet gedaan
maar denk dat je ze er wel met fohn af kan halen.
want de stickers zitten er op niet onder de lak laag.
succes er mee
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan