Het Honda CBR 600RR/1000RR Monobike Meeting 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thnx :) Ben de laatste tijd niet meer zo actief, dus ik denk ik vraag het netjes. Kunnen jullie er misschien voor zorgen dat Tim niet mee gaat, anders is ie misschien weer sneller dan dat ik ben :+
Voorkeur gaat trouwens uit naar een zaterdag, hint hint :)

Mijn voorkeur gaat uit naar een zondag!
 
nee zou ook niet weten waarom het is pas in 2008 ;) Datum staat ook nog niet vast ;)

Als het door een ongeval niet meer te boeken is zou dat wel erg jammer zijn -O-


de reden waarom er voorlopig niet meer geboekt kan worden.

Originally posted by De Morgen:
De directie van JPR Belgium Indoorkarting in Sint-Niklaas stopt definitief met alle activiteiten met pocketbikes. Uit respect voor de familie van de jongeman die dinsdagavond om het leven kwam, en omdat het niet het eerste ongeval met de snelle tweewielers is. Dat zegt Frank Van Cauter, medevennoot van JPR Belgium Indoorkarting.

Het slachtoffer is een 22-jarige jongeman uit Lokeren. "Hij miste een bocht en kwam tegen een muur terecht", zegt Van Cauter. De jongeman had een "mini-monobike" gehuurd, een soort pocketbike waarmee er elke dinsdagavond gereden kan worden op het circuit.

De karting verhuurt de tweewielers sinds eind 2005. "We stoppen nu volledig met de activiteit, want er vonden al verschillende ongelukken plaats. Meestal ging het daarbij om lichte verwondingen zoals een schouder uit de kom, maar het is duidelijk dat het rijden minder veilig is dan met een kart." In augustus vorig jaar raakte een jonge bestuurder zwaargewond en enkele weken geleden gebeurde er opnieuw een ernstig ongeval.

"Waarschijnlijk gaat het om een combinatie van snelheid, onervarenheid van de bestuurders en het feit dat je op twee wielen minder beschermd bent", aldus Van Cauter. "De mini-monobikes halen een snelheid van 50 kilometer per uur. De bestuurders moeten een helm en kniebescherming dragen, maar blijkbaar volstaat dat niet."

Het Dendermondse parket heeft intussen een verkeersdeskundige en een wetsgeneesheer aangesteld om de precieze omstandigheden van het ongeval te onderzoeken. (belga/dm)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan