Het Honda CBR 600RR topic deel 69

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister ook mun eerste ritje van 2012 gemaakt. Accu even erin gezet (hele winter aan de optimate gehangen) en gelijk starten zonder problemen. Toen even naar het werk gereden om bandenspanning te checken en toen rondje EHV gedaan. Heerlijk die acceleratie!!! Vandaag ook mooi weer dus zeker vandaag nog even rijden.
 
Gister ook mun eerste ritje van 2012 gemaakt. Accu even erin gezet (hele winter aan de optimate gehangen) en gelijk starten zonder problemen. Toen even naar het werk gereden om bandenspanning te checken en toen rondje EHV gedaan. Heerlijk die acceleratie!!! Vandaag ook mooi weer dus zeker vandaag nog even rijden.
Je woont vlak bij Eindhoven??
Je bent niet toevallig student?? :9
Anders is de Eindhoven Studenten Motor Club wellicht wat voor je ;) ;) (www.esmc.nl)
Je zult mij ook regelmatig in in en rond Eindhoven zien rijden :]
 
Even een vraagje ivm uitlaatdempers :

Op een 100% standaard CBR uit 2010 wil ik een andere demper. Ik twijfel tussen de Bodis Q1 in zwart rvs met carbon eindstuk of de laser xtreme met 3 pijpjes. Iemand ervaring met (de kwaliteit van) deze dempers ?
 
Even een vraagje ivm uitlaatdempers :

Op een 100% standaard CBR uit 2010 wil ik een andere demper. Ik twijfel tussen de Bodis Q1 in zwart rvs met carbon eindstuk of de laser xtreme met 3 pijpjes. Iemand ervaring met (de kwaliteit van) deze dempers ?
Ervaring heb ik er niet mee, maar als ik zou kiezen dan zou ik voor Bodis gaan (uiterlijk) :Y
 
full

Veel herrie en ziet er ook nog mooi uit
 
full

Het motortje draait goed, er zitten geen vreemde geluiden in, geen rare trillingen en hij perst er 108pk aan het achterwiel eruit. Redelijk normale waardes voor een standaard 600rr.

Al met al ben ik erg tevreden, want alles werkt naar behoren. Volgende keer ga ik alle boutjes nalopen, want tijdens het spelen op de testbank draaide/trilde 1 boutje van de clip-on er uit en aan de andere kant zat deze ook los :o . Gelukkig zitten ze met twee bouten vast :P

Mocht zelf de motor op de testbank zetten en gassen. Dat is onwijs gaaf om een keer te mogen doen :}
 
[afbeelding]
Het motortje draait goed, er zitten geen vreemde geluiden in, geen rare trillingen en hij perst er 108pk aan het achterwiel eruit. Redelijk normale waardes voor een standaard 600rr.

Al met al ben ik erg tevreden, want alles werkt naar behoren. Volgende keer ga ik alle boutjes nalopen, want tijdens het spelen op de testbank draaide/trilde 1 boutje van de clip-on er uit en aan de andere kant zat deze ook los :o . Gelukkig zitten ze met twee bouten vast :P

Mocht zelf de motor op de testbank zetten en gassen. Dat is onwijs gaaf om een keer te mogen doen :}
Ziet er goed uit ,en nu de helm nog :W
 
[afbeelding]
Het motortje draait goed, er zitten geen vreemde geluiden in, geen rare trillingen en hij perst er 108pk aan het achterwiel eruit. Redelijk normale waardes voor een standaard 600rr.

Al met al ben ik erg tevreden, want alles werkt naar behoren. Volgende keer ga ik alle boutjes nalopen, want tijdens het spelen op de testbank draaide/trilde 1 boutje van de clip-on er uit en aan de andere kant zat deze ook los :o . Gelukkig zitten ze met twee bouten vast :P

Mocht zelf de motor op de testbank zetten en gassen. Dat is onwijs gaaf om een keer te mogen doen :}
Dat lijkt me inderdaad wel gaaf :Y })

Waar was dat?
 
[afbeelding]
Het motortje draait goed, er zitten geen vreemde geluiden in, geen rare trillingen en hij perst er 108pk aan het achterwiel eruit. Redelijk normale waardes voor een standaard 600rr.

Al met al ben ik erg tevreden, want alles werkt naar behoren. Volgende keer ga ik alle boutjes nalopen, want tijdens het spelen op de testbank draaide/trilde 1 boutje van de clip-on er uit en aan de andere kant zat deze ook los :o . Gelukkig zitten ze met twee bouten vast :P

Mocht zelf de motor op de testbank zetten en gassen. Dat is onwijs gaaf om een keer te mogen doen :}

Je was er al een keer eerder geweest met een 600RR? Gezien je gemonteerde duosteuntjes die Michel altijd zo handig vind :P
 
Heyy allemaal.

Tijdje weer niet gereageerd hierzo. maar aangezien het seizoen al is begonnen kom ook ik weer uit mn winterslaap.

Weet iemand toevallig een adresje waar ze schetsplaatjes maken/verkopen voor de orginele rem-schakelsetjes van het 2004 model.
Ik zie via ebay veel carbon plaatjes voor rond de 35 euro. Alleen ik twijfel of dit mooi staat op de orginele setjes. misschien dat een overijverige metaalbewerker deze kan maken.


en dan nog een gigantische noob vraag :P ik rij al een tijdje op deze 600rr maarehh, hoe verstel je de klok eigenlijk? :P de tijd loopt standaard verkeerd en ik kan nergens vinden hoe ik dit verzet (en waarschijnlijk als ik het zelf probeer moet ik voortaan rijden op Mph :P)
 
Heyy allemaal.

Tijdje weer niet gereageerd hierzo. maar aangezien het seizoen al is begonnen kom ook ik weer uit mn winterslaap.

Weet iemand toevallig een adresje waar ze schetsplaatjes maken/verkopen voor de orginele rem-schakelsetjes van het 2004 model.
Ik zie via ebay veel carbon plaatjes voor rond de 35 euro. Alleen ik twijfel of dit mooi staat op de orginele setjes. misschien dat een overijverige metaalbewerker deze kan maken.


en dan nog een gigantische noob vraag :P ik rij al een tijdje op deze 600rr maarehh, hoe verstel je de klok eigenlijk? :P de tijd loopt standaard verkeerd en ik kan nergens vinden hoe ik dit verzet (en waarschijnlijk als ik het zelf probeer moet ik voortaan rijden op Mph :P)
Beide knopjes een paar seconden inhouden, de motor niet starten volgens mij, want dan doet hij het niet uit veiligheidsoverwegingen ofso...dus alleen het contact erop volgens mij ;) Dan beginnen ze te knipperen en kun je ze met 1 knop verzetten, met de andere verspringen naar de minuten :Y
 
Ik kreeg het ook al niet voor elkaar om de klok te zetten....fieww het ligt dus niet aan mij ;).

Je moet dus beiden knoppen (adj en reset) tegelijk in houden als de motor op contact staat?
 
Vanmiddag ook m'n eerste ritje gemaakt.
De CBR rijdt super... alleen nu probleempje.
Knipperlichten links doen het opeens niet meer, iemand idee wat dit kan zijn?
 
[afbeelding]
Het motortje draait goed, er zitten geen vreemde geluiden in, geen rare trillingen en hij perst er 108pk aan het achterwiel eruit. Redelijk normale waardes voor een standaard 600rr.

Al met al ben ik erg tevreden, want alles werkt naar behoren. Volgende keer ga ik alle boutjes nalopen, want tijdens het spelen op de testbank draaide/trilde 1 boutje van de clip-on er uit en aan de andere kant zat deze ook los :o . Gelukkig zitten ze met twee bouten vast :P

Mocht zelf de motor op de testbank zetten en gassen. Dat is onwijs gaaf om een keer te mogen doen :}

Goed bezig dick :)
Leuk dat je mocht gassuh op de bank :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan