Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Zal ongetwijfeld een mooie prijs zijn, maar mij te gek. Als het nou de 2024 600 was had het me wel wat geleken 8-)
Het is een hoop geld idd, maar het is het volledige pakket, dus met schijven en extra tandwiel (nieuw) en nieuwe rubber (back order)
Uiteraard sta ik open voor een goed bod
 
Het is een hoop geld idd, maar het is het volledige pakket, dus met schijven en extra tandwiel (nieuw) en nieuwe rubber (back order)
Uiteraard sta ik open voor een goed bod
Ik begrijp het. maar voor nu is deze wel af. heb ook nog een circuit 600rr staan waar de motor een rebuild van krijgt en heb een mini supermoto in aanbouw. dus voorlopig :')
 
Vraagje mensen,
Heb tijd terug nieuwe kappen gemonteerd. en nu doet de tellerverlichting het niet meer.. ook de lampjes die aangeven dat groot licht en knippers aan zijn doen het ook niet meer.
voordat ik de kuipen weer los ga meubelen, heeft iemand een idee waar dat in kan zitten?
 
Vraagje mensen,
Heb tijd terug nieuwe kappen gemonteerd. en nu doet de tellerverlichting het niet meer.. ook de lampjes die aangeven dat groot licht en knippers aan zijn doen het ook niet meer.
voordat ik de kuipen weer los ga meubelen, heeft iemand een idee waar dat in kan zitten?
Nagaan welke stekkers je los gemaakt hebt tijdens (de)montage. Anders zou je kunnen kijken naar de stekker achter je cockpit, moeten wel je kappen eraf. Mocht je nog iets aan de bediening van de linker clip in gedaan hebben, daar komt het signaal vandaan van groot licht en knippers.
Storingen zoals deze komen veel voor met als oorzaak dat er iets kapot gerepareerd is.
Succes
 
Vraagje mensen,
Heb tijd terug nieuwe kappen gemonteerd. en nu doet de tellerverlichting het niet meer.. ook de lampjes die aangeven dat groot licht en knippers aan zijn doen het ook niet meer.
voordat ik de kuipen weer los ga meubelen, heeft iemand een idee waar dat in kan zitten?
klinkt inderdaad alsof er ergens een stekkertje is losgetrokken met monteren van de kuipen.
Alles er weer even af halen en alles nalopen. check ook of de stekker achterin de dashboard nog goed aangedrukt is.
 
Hallo, ik heb een specifieke technische vraag over een CBR 600 rr PC37 2007
Voordat ik deze in het subforum 'techniek' stel zou ik graag eerst even hier polsen of daar ervaringen mee zijn.
Bij voorbaat dank voor eventuele hulp.

Ik ben dus sinds gisteren (wederom) eigenaar van een CBR 600. Voorheen heb ik tussen 2007 en 2017 een CBR 600 F4i gereden. Ik heb altijd spijt gehad van de verkoop en daarom nu dus een CBR 600 rr PC37 uit 2007.

De motor is in uitzonderlijk goede toestand met slechts 6600 km. Waarvan ik er nu zelf zo'n 300 km gereden heb. De motor is 100% origineel en vrijwel in nieuwstaat.

De eerste 50 kilometer stotterde de motor nogal maar nu ik een tank heb aangelengd met injectiereiniger (en inmiddels heb leeg gereden) loopt het motortje als een naaimachine. Echter, alleen boven de 4 a 5.000 toeren.

Wat nu overblijft is een onregelmatigstationair toerental en licht stotteren/inhouden tussen 2.500 en 5.000 tpm. Het is rijdbaar en het volle vermogen is beschikbaar boven de 5.000 tpm maar als ik bijvoorbeeld met slippende koppeling rond 2.500 tpm wil accelereren dan hapert de motor.

Wat opvallend is, is dat het iets erger lijkt te worden naarmate de motor opwarmt. Zowel het onregelmatig stationair toerental alsmede het stotteren.

Het lijkt wel alsof er 2 problemen waren, namelijk verstopte injectoren en mogelijk nog iets anders dat de hier boven beschreven symptomen veroorzaakt.

Herkent iemand deze situatie? Heeft iemand advies?
 
Ik denk dat het vanalles kan zijn. Het stotteren en inhouden bij lage toeren heb ik zelf ook eens gehad. Ik heb er toen ook een reiniger ingegooid wat toen niets uithaalde. Het bleek uiteindelijk een rotte bougie te zijn. Die zijn nu vernieuwd en mijn honda gaat weer als de brandweer.
Gezien jou km stand zou het niet moeten kunnen maar qua leeftijd wel.
 
Hallo, ik heb een specifieke technische vraag over een CBR 600 rr PC37 2007
Voordat ik deze in het subforum 'techniek' stel zou ik graag eerst even hier polsen of daar ervaringen mee zijn.
Bij voorbaat dank voor eventuele hulp.

Ik ben dus sinds gisteren (wederom) eigenaar van een CBR 600. Voorheen heb ik tussen 2007 en 2017 een CBR 600 F4i gereden. Ik heb altijd spijt gehad van de verkoop en daarom nu dus een CBR 600 rr PC37 uit 2007.

De motor is in uitzonderlijk goede toestand met slechts 6600 km. Waarvan ik er nu zelf zo'n 300 km gereden heb. De motor is 100% origineel en vrijwel in nieuwstaat.

De eerste 50 kilometer stotterde de motor nogal maar nu ik een tank heb aangelengd met injectiereiniger (en inmiddels heb leeg gereden) loopt het motortje als een naaimachine. Echter, alleen boven de 4 a 5.000 toeren.

Wat nu overblijft is een onregelmatigstationair toerental en licht stotteren/inhouden tussen 2.500 en 5.000 tpm. Het is rijdbaar en het volle vermogen is beschikbaar boven de 5.000 tpm maar als ik bijvoorbeeld met slippende koppeling rond 2.500 tpm wil accelereren dan hapert de motor.

Wat opvallend is, is dat het iets erger lijkt te worden naarmate de motor opwarmt. Zowel het onregelmatig stationair toerental alsmede het stotteren.

Het lijkt wel alsof er 2 problemen waren, namelijk verstopte injectoren en mogelijk nog iets anders dat de hier boven beschreven symptomen veroorzaakt.

Herkent iemand deze situatie? Heeft iemand advies?
vanaf 5.500 gaan de secundaire injectoren aan. Daaronder alleen de primaire. Wellicht zit het probleem in de primaire injectoren?
Is het trouwens een PC37 of PC40?
 
Goede morgen. Het is een PC 37
Bedankt voor de reacties overigens.

Aanvankelijk dacht ik ook dat ik het in de primaire injectoren zou moeten zoeken. Aangezien het zich zo specifiek bij lage toerentallen afspeelt. Maar na 300 km rijden zou ik verwachten dat het langzaam beter zou worden. Bovendien is het bijzonder dat het bij koude motor minder sterk aanwezig is maar bij warme motor juist toeneemt.

Ik wil eerst even alle elektra checken en als oorzaak uitsluiten. Ik heb de massa van de spanningsregelaar even losgemaakt en ontdaan van witte 'corrosie'? In ieder geval even schoongemaakt en gezorgd dat deze goed massa maakt. De laadspanning bij stationair toerental is 14.0 en loopt op tot 14.2 bij 4.000 tpm.

De accu is nog origineel maar heeft altijd aan de batterijtrainer gehangen. Geeft ook 12,8 V zonder belasting. Desondanks lijkt het me niet onverstandig om na 15 jaar een nieuwe erin te zetten en ik overweeg ook om de spanningsregelaar preventief te vervangen. Het is wellicht niet de veroorzaker maar ik kan het momenteel ook niet uitsluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan