Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Klinkt inderdaad als een kabelbreuk.
Heeft een maatje van mij ook een keer gehad onderweg in de Eiffel (lekker handig). Bij hem was de breuk goed te zien, links van het balhoofd onder het kuipwerk. Met een kroonsteentje weer aan elkaar gemaakt als noodreparatie. Ik neem aan dat hij er later een stukje tussenheeft gesoldeerd om de draad wat meer speling te geven en gesealed heeft met een krimpmofje. Zo zou ik het fixen in elk geval...

Succes met de reparatie!

Inderdaad daar lijkt het ook te zitten als ik de kabel heen en weer beweeg, binnenkort even goed bekijken en repareren als je al schreef bedankt!
 
Mijn straat CBR gaat de verkoop in (er komt een nieuwere circuit CBR voor terug). Heeft er nog iemand interesse om zijn/haar 2005/2006 standaard voorpoten te ruilen (incl. bijbetaling) voor poten met liniaire Hyperpro veren? Deze upgrade incl. inbouwen kost normaal rond de 400 euro.

Ze zijn dus wat minder geschikt voor straatgebruik, maar wel een gigantische verbetering voor op het circuit. Omdat ik deze upgrade niet verwacht terug te krijgen bij verkoop wil ik ze proberen los te verkopen/ruilen. Hoor het wel als iemand interesse heeft.

Hier een video over het plaatsen van de veren:
 
Vanaf vandaag eigenaar van deze CBR600RR, wat rijdt dat beestje fijn zeg.
Nog een paar kleine dingetjes die ik er aan wil doen, maar dat komt allemaal goed in de winter :t
Iemand enig idee of er standaard een katalysator in deze uitlaat zit?
mvg.
41611784_535710033536265_363334222988967936_n.jpg
 
Vanaf vandaag eigenaar van deze CBR600RR, wat rijdt dat beestje fijn zeg.
Nog een paar kleine dingetjes die ik er aan wil doen, maar dat komt allemaal goed in de winter :t
Iemand enig idee of er standaard een katalysator in deze uitlaat zit?
mvg.

Als het goed is zie jij naast je rechter voetstepje (aan de binnenkant) een grote 'bult' zitten in je uitlaat buis, dat is de kat en die kun je idd weg laten halen, scheelt weer wat kilo's en PK's :-)
 
Ik rij al jaren de CBR600RR van 2005 en doe dat tegenwoordig eigelijk alleen nog op circuit haha. Nu ben ik eigelijk opzoek naar een leuke uitlaat einddemper voor niet te veel geld maar met een mooi beschaafd geluid dat geaccepteerd word op circuits als Assen.

Iemand iets te koop of een advies?

Vast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al jaren de CBR600RR van 2005 en doe dat tegenwoordig eigelijk alleen nog op circuit haha. Nu ben ik eigelijk opzoek naar een leuke uitlaat einddemper voor niet te veel geld maar met een mooi beschaafd geluid dat geaccepteerd word op circuits als Assen.

Iemand iets te koop of een advies?

Vast bedankt!

heb een wat beschadigde akrapovic voor je liggen hier zit alleen geen db killer bij.
Heb precies dezelfde ook onder mijn eigen cbr en met killer ging het prima met vrijrijden op Assen.

Mocht je interesse hebben hoor ik het graag!
 
heb een wat beschadigde akrapovic voor je liggen hier zit alleen geen db killer bij.
Heb precies dezelfde ook onder mijn eigen cbr en met killer ging het prima met vrijrijden op Assen.

Mocht je interesse hebben hoor ik het graag!
Dat heb ik!
Ik stuur je een pb
 
Iemand hier die toevallig nog het T-stuk van een '05-'06 model heeft liggen?? De mijne is na mijn val krom. Ik kan hem eventueel laten richten maar ik wil eerst eens zien of ik misschien een andere kan vinden...

Grtz Eagle.
 
Iemand hier die toevallig nog het T-stuk van een '05-'06 model heeft liggen?? De mijne is na mijn val krom. Ik kan hem eventueel laten richten maar ik wil eerst eens zien of ik misschien een andere kan vinden...

Grtz Eagle.
Nee heb ik niet liggen.
Ebay oid?
 
Hi allemaal,

Ik ben nieuw in dit topic. Momenteel heb ik nog een ZX6, maar ik zit er over te denken om een CBR 600RR te kopen. Hier heb ik eigenlijk twee vragen over. Ik heb dit topic even door gescrolled maar kon het niet zo snel vinden. Het model waar ik voornamelijk naar kijk is van bouwjaar 2003 -2004.
Weet iemand wat de 'mankementen' van dit model zijn? Waar moet je bijvoorbeel extra op letten bij aanschaf van dit model?
En, ik zag het hierboven ook, is er toevallig iemand in dit topic die zo'n model in z'n schuur heeft staan die misschien wel toe is aan een nieuwe eigenaar :D ?
 
Het enige specifieke mankement wat een 600RR kan hebben is de nokkenaskettingspanner en die vervangt men dan meestal door een aftermarket variant van APE . Die zijn verstelbaar en dan hoef je deze nooit meer te vervangen (enkel wellicht ooit nog eens bij te stellen). Kosten rond de 70 Euro als dat nodig is.

Voor de rest een onverwoestbare motor al vanaf 2003. Mocht het kunnen dan zou ik naar een 2005 - 2006 model kijken. Deze is gefacelift en heeft wat updates gekregen met als het meest in het oog springen de upside down voorvork.

Los daarvan rijden ze bijna hetzelfde (geldt ook voor nieuwere generatie vanaf 2007).

Soms kan bij het 2003 de uitlaat scheef in het kontje zitten als je er recht achter staat. Dit is een design "fout" (met de OEM uitlaat is het niet). Het is niet met elke uitlaat overigens.
Bij het 2005+ model is dit niet meer aan de orde.
 
Thanks voor je uitgebreide reactie Mit:t
Het onverwoestbare blok spreekt mij in ieder geval erg aan aan de Honda, de NAKS is een goede om na te vragen en goed te naar te luisteren bij het bezichtigen.
De uitlaat is ook een goede tip, maar buiten optisch heeft dat niet veel andere consequenties denk ik?
 
Hi allemaal,

Ik ben nieuw in dit topic. Momenteel heb ik nog een ZX6, maar ik zit er over te denken om een CBR 600RR te kopen. Hier heb ik eigenlijk twee vragen over. Ik heb dit topic even door gescrolled maar kon het niet zo snel vinden. Het model waar ik voornamelijk naar kijk is van bouwjaar 2003 -2004.
Weet iemand wat de 'mankementen' van dit model zijn? Waar moet je bijvoorbeel extra op letten bij aanschaf van dit model?
En, ik zag het hierboven ook, is er toevallig iemand in dit topic die zo'n model in z'n schuur heeft staan die misschien wel toe is aan een nieuwe eigenaar :D ?

Zo'n beetje dezelfde vraag had ik ook (zie vorige pagina). Twijfelde tussen een 2003-2004 en een 2005-2006 model. Uiteindelijk een 2005 model aangeschaft, mede door het advies van Mit. Als je goed zoekt (en een beetje geduld en geluk hebt), zul je zien dat het facelift model niet eens zo gek veel duurder hoeft te zijn. Succes en laat maar weten wat het is geworden!
 
Ik weet niet of dit mag of de bedoeling is, maar ik zaterdag bij deze kijken.
≥ Honda CBR 600 RR. 2003 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl Eigenaar heeft veel facturen nog van onderhoud. Recent een grote beurt een nieuwe kettingset gehad dus een erg goed gevoel over. Ik hoop dat het weer mee zit om er even een ritje op te maken.

Doen waar het gevoel goed is, neem desnoods iemand mee die (technisch) de motor kan bekijken.
Zelf ook voor een 2005 model gegaan, voornamelijk door de USD vork.

Hier nog een leuke cbr van een mede MFer;
Speurders.nl: cbr 600 rr
 
Mensen,

Ik heb afgelopen Augustus mijn eerste circuitdag gedaan waarbij ik meteen vrij heb gereden.

Dit is mij dermate goed bevallen dat ik eraan zit te denken om het wat vaker te gaan doen. Ik heb een 600rr uit 2004 die gewoon bijna standaard is op het verenpakket na.

Mijn snelste tijd die dag was een 2.14, geen idee of dat snel is ofniet maar het ging wel lekker.

Wat me opviel is dat ik wel een goede bocht snelheid had en ik met het aanremmen al zeer vertrouwd raakte waardoor ik laat en harder durfde te remmen richting sessie 6. Echter verloor ik na mijn idee teveel tijd met het positioneren en kiezen van de ingangssnelheid van de bocht.

Kan ik nu beter een paar keer met instructeur gaan rijden om dit te verbeteren of is dit een kwestie van gewenning?

Bij het uitkomen van de bochten merkte ik dat ik geleidelijk over 2 wielen wat gleed maar dat voelde gewoon vertrouwd (ruskenhoek, stekkenwal, mandeveen)

Ik heb veel gekeken bij andere maar merkte dat mijn rijstijl toch best veel scheelde met hun, dat waren dan vaak wel 1000's
 
Terug
Bovenaan Onderaan