Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Vandaag weer de eerste keer dit jaar de motor uitgelaten.
Ik heb vorig jaar nog een nieuw MRA ruitje erop gezet die iets hoger is dan origineel en voor smoke gegaan.
Bandenspanning voor was gezakt tot 1,5Bar aan de voorkant 8)7, ook maar ff tot 2.5 voor en 2.9 achter bijgevuld.
Volgende week ofzo even nieuwe olie en filtertje erin, ketting even checken voor spanning en dan kan het seizoen voor mij weer echt beginnen.
 

Bijlagen

  • IMG_20200315_130410.jpg
    IMG_20200315_130410.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 20
  • IMG_20200315_130421.jpg
    IMG_20200315_130421.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 17
  • IMG_20200315_130437.jpg
    IMG_20200315_130437.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 16
  • IMG_20200315_130507.jpg
    IMG_20200315_130507.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 19
  • IMG_20200315_130529.jpg
    IMG_20200315_130529.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Morning!
Ik meld me graag als "nieuwe CBR 600 RR rijder/lid". Ik heb mijn Honda CBR 600 RR PC40 sinds juni 2018 en heb er al aardig wat leuke ervaringen en KM's mee beleefd. Zoals, circuit rijden, zomerse woon werk fiets, wheelie probeersels (en falings) en ga.zo.maar.door.

Ik ben niet altijd even actief op MF, iets met te druk leven ofzo, maar vind het toch leuk om hier zo nu en dan mee te lezen.

Happy riding!

Myrte
 
Hoi Myrte,

super mooie fiets! daar kan je een hoop lol mee maken!
en zijn uiteraard zeer geschikt voor circuit rijden, top!
 
Ik heb de originele aangepast door een stuk af te zagen. De grote schep eraf zeg maar. Ik heb ook een akra gehad en dat werkte perfect.
Kun je mooi je verzendkosten daarop besparen ;)
 
Iemand een tip waar een geïntegreerd achterlicht te krijgen is zoals deze? Voor de PC40. Integrated Tail Light | Honda CBR600RR 2007-2012
En waar een fender eliminator bij past ?

Ali express staan dezelfde achterlichten . ik weet niet wat de kwaliteit hier van is
Omdat het lang duurt met verzenden en 40-50 dollar verzendkosten is.





Welke nummerplaat houder heb jij erbij dan? Want ik kan niks vinden voor akrapovic uitlaat.
Ebay heeft vind ik een hele mooi voor Akra

wel wat prijzig

 
Ff spelbreker spelen,besef dat je een bekeuring kan krijgen als je met zo,n achterlicht gaat rijden,ik spreek uit ervaring. :Y
 
Ik heb al op meerdere motoren een aliexpress achterlicht gehad met geïntegreerde knipperlichten, over geen enkele een kwaad woord te zeggen 😊

Ook nog nooit een boete gehad daarvoor, wel op aangesproken geweest want knipperlichten moeten ... cm uit elkaar zitten dus mocht je een zeik wout tegenkomen die je wil naaien gaat 'm dat zeker lukken 🚔
 
Ik heb al op meerdere motoren een aliexpress achterlicht gehad met geïntegreerde knipperlichten, over geen enkele een kwaad woord te zeggen 😊

Ook nog nooit een boete gehad daarvoor, wel op aangesproken geweest want knipperlichten moeten ... cm uit elkaar zitten dus mocht je een zeik wout tegenkomen die je wil naaien gaat 'm dat zeker lukken 🚔
Ik heb me toen dom gehouden(wat niet zo moeilijk is in mijn geval 🤪 ),en zei tegen die agent dat ik dat niet wist en dat ik de motor net had
en zo gekocht had(was waar),gelukkig geloofde hij dat dus kwam er af met een waarschuwing.😬
 
Ik heb me toen dom gehouden(wat niet zo moeilijk is in mijn geval 🤪 ),en zei tegen die agent dat ik dat niet wist en dat ik de motor net had
en zo gekocht had(was waar),gelukkig geloofde hij dat dus kwam er af met een waarschuwing.😬

haha lekker die zelfspot.

als ze wat willen doen vinden ze altijd wel iets

rij zonder DB killer

maar meestal rij ik ook wel iets harder dan toegestaan
 
haha lekker die zelfspot.

als ze wat willen doen vinden ze altijd wel iets

rij zonder DB killer

maar meestal rij ik ook wel iets harder dan toegestaan
Rijden zonder DB killer is hier een boete van 385,- en in beslag name voertuig.🥶
Dan kan je nog beter met een ander achterlicht rondrijden,dan is de boete 95,- + 9,- adm kosten ;)
 
Staat hier boven in een eBay link als het goed is

ik heb er verder geen relay oid tussen gezet
OK, bedankt. Ik dacht die relay is nodig ivm snel knipperen richtingaanwijzer als je LED hebt aangesloten.

Ik heb zonder DB killer gereden maar ik vind het geluid nog altijd goed met DB killer, dus laat hem er ook maar in.
 
OK, bedankt. Ik dacht die relay is nodig ivm snel knipperen richtingaanwijzer als je LED hebt aangesloten.

Ik heb zonder DB killer gereden maar ik vind het geluid nog altijd goed met DB killer, dus laat hem er ook maar in.
Ja hij knippert wel wat sneller maar heb er geen last van

moet nog wel andere knippers voor monteren dus weet niet wat er dan gebeurt
 
Hoe vinden jullie de motor gedragen op hoge snelheden, zeg 220+ ?
Ik vind de motor maar onstabiel aan de voorkant op die snelheden en durf soms niet voluit te gaan naar 250 en hoger daardoor.
Het zit hem in dat het voorwiel bij kleine hobbeltjes of bochten op de snelweg lijkt alsof het wiel snel omhoog kan komen en dat ik daardoor neer kan gaan.
 
Hoe vinden jullie de motor gedragen op hoge snelheden, zeg 220+ ?
Ik vind de motor maar onstabiel aan de voorkant op die snelheden en durf soms niet voluit te gaan naar 250 en hoger daardoor.
Het zit hem in dat het voorwiel bij kleine hobbeltjes of bochten op de snelweg lijkt alsof het wiel snel omhoog kan komen en dat ik daardoor neer kan gaan.
Blijf je dan rechtop zitten of plat achter de kuip,als je rechtop blijft zitten word bij die snelheden de druk op
het voorwiel een stulk lager en kan je wiel sneller loskomen van het asfalt,en anders je vering afstelling misschien niet goed of
de bandenspanning te laag of te hoog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan