Het Honda CBR 600RR topic deel 76

244410730_10227502256202592_4819475890342784933_n.jpeg
 
Staat nog altijd stil , is echt zonde ….Maarja ❗❗
ja man je moet wel knallen met dat apparaat
het is zonde als dat mooie spul stil blijft staan
maar ik zie nog wel een paar mooie plaatjes
van je fiets langs komen als die weer naar buiten komt
nou hier is het afgelopen zondag denk ik ook wel de laatste keer
geweest van dit jaar maar als het nog lekker weer word
boven de 15gr dan komt die nog naar buiten
en anders gaat die in zijn winterslaap
 
Goedenavond CBR eigenaren!

Nadat ik ben begonnen op een pc37 (niet perse een beginnersmotor, maar stond in de garage..) en mn eerste pc40 werd gestolen, ben ik nu trotse eigenaar van mijn tweede blauwe pc40.

Inmiddels staat bij mij de klok op bijna 105.000 mooie kilometers. Ik vroeg mij af hoe lang z'n motor dan eigenlijk meegaat, aangezien ik vrijwel geen CBR's zie met zn hoge kilometerstand.

Wat zijn jullie ervaringen?

Hij loopt bij mij nog als een zonnetje en als ik de garage mag geloven ziet het er intern ook nog allemaal goed uit :) Optisch zijn er natuurlijk wel gebruikerssporen, maar dat kan mij weinig deren.

Groeten!
 
Goedenavond CBR eigenaren!

Nadat ik ben begonnen op een pc37 (niet perse een beginnersmotor, maar stond in de garage..) en mn eerste pc40 werd gestolen, ben ik nu trotse eigenaar van mijn tweede blauwe pc40.

Inmiddels staat bij mij de klok op bijna 105.000 mooie kilometers. Ik vroeg mij af hoe lang z'n motor dan eigenlijk meegaat, aangezien ik vrijwel geen CBR's zie met zn hoge kilometerstand.

Wat zijn jullie ervaringen?

Hij loopt bij mij nog als een zonnetje en als ik de garage mag geloven ziet het er intern ook nog allemaal goed uit :) Optisch zijn er natuurlijk wel gebruikerssporen, maar dat kan mij weinig deren.

Groeten!
honda is niet kapot te krijgen dus dit gaat nog wel even mee!

mensen rijden alleen niet veel op een racer meer

heb je een foto van je bike?
 
Inmiddels een hoog maar doorzichtig kuipruit. Verder is ie gelijk gebleven :)
 

Bijlagen

  • 7B1051BC-F6CD-4685-8CBA-3815C6812DD7.jpeg
    7B1051BC-F6CD-4685-8CBA-3815C6812DD7.jpeg
    83 KB · Weergaven: 71
Wat een kanon is zo'n CBR600RR! Twee weken geleden toch nog even kunnen rijden. Jammer dat ik er niet eerder achter kwam dat deze motor zo lekker stuurt. Mocht iemand nog handvatten of een blauwe tank cover hebben liggen, stuur mij dan een PM :)
 
Iemand toevallig nog op zoek naar een bovenste zijkuipdelen van een CBR600RR pc40 2007/2008 (aansluitend onder de tank tot onder de koplamp) in de kleur zwart?

Heb een onbeschadigde voor links en een iets beschadigde (enkel krassen) voor rechts, compleet met de 3 poot onderkuip en de tussenliggende delen. Voor zover bij mij bekend ook passend op de 2009-2012 modellen, al ontbreekt dan het extra kapje waar het abs gedeelte achter blijft.
Neem gerust contact op via PM of via telefoon nul zes twee vier 99 77 vijf drie
 

Bijlagen

  • kuipdeel rechts.jpg
    kuipdeel rechts.jpg
    206,3 KB · Weergaven: 5
Iemand toevallig nog op zoek naar een bovenste zijkuipdelen van een CBR600RR pc40 2007/2008 (aansluitend onder de tank tot onder de koplamp) in de kleur zwart?

Heb een onbeschadigde voor links en een iets beschadigde (enkel krassen) voor rechts, compleet met de 3 poot onderkuip en de tussenliggende delen. Voor zover bij mij bekend ook passend op de 2009-2012 modellen, al ontbreekt dan het extra kapje waar het abs gedeelte achter blijft.
Neem gerust contact op via PM of via telefoon nul zes twee vier 99 77 vijf drie

Hallo, het lijkt me dat ik je om de één of andere reden geen PM kan sturen? Ik heb interesse in de onderkuip. Kan je even in contact met me komen?
 
Betreft CBR600RR PC40 (2007). Hier al eens iemand last gehad van olielekkage aan de "cover" aan de rechterzijde van het blok. Het lijkt rondomrond wat te zweten tussen blok/cover/pakking. Het loopt er zeker niet uit, eerder wat damp/vloeistof die er opdroogt tot smurrie.
Enkel rechts onderaan de cover (inspectieglas oliepeil en oliecontact) daar zijn er wat druppels te vinden.
Ik heb hem net in bezit, dus kan ook niet zeggen op hoeveel tijd het er is gekomen. Netjes maken en opnieuw laten ontstaan is ook mijn idee, maar wil toch even luisteren of er hier al iets soortgelijk is geweest.
Het is geen groot olielek, maar tegelijk onverwacht voor een Honda wat mij betreft.
 
Betreft CBR600RR PC40 (2007). Hier al eens iemand last gehad van olielekkage aan de "cover" aan de rechterzijde van het blok. Het lijkt rondomrond wat te zweten tussen blok/cover/pakking. Het loopt er zeker niet uit, eerder wat damp/vloeistof die er opdroogt tot smurrie.
Enkel rechts onderaan de cover (inspectieglas oliepeil en oliecontact) daar zijn er wat druppels te vinden.
Ik heb hem net in bezit, dus kan ook niet zeggen op hoeveel tijd het er is gekomen. Netjes maken en opnieuw laten ontstaan is ook mijn idee, maar wil toch even luisteren of er hier al iets soortgelijk is geweest.
Het is geen groot olielek, maar tegelijk onverwacht voor een Honda wat mij betreft.
Niet mee bekend, maar je voorgestelde idee lijkt me juist.
 
In het service handboek van de CBR600RR PC40 staan 2 type (vrij dure) iridium bougies voorgeschreven.
Voor zover ik weet is het voordeel van die iridium bougies dat ze langer mee gaan, maar voor circuit gebruik is het mogelijk beter om 'normale' bougies te gebruiken en dan vaker te wisselen.
Ik kom het volgende bijvoorbeeld ook tegen: Champion Bougie zoek op motor

Wie heeft er tips en/of ervaringen m.b.t. het wel of niet toepassen van iridium bougies?
 
In het service handboek van de CBR600RR PC40 staan 2 type (vrij dure) iridium bougies voorgeschreven.
Voor zover ik weet is het voordeel van die iridium bougies dat ze langer mee gaan, maar voor circuit gebruik is het mogelijk beter om 'normale' bougies te gebruiken en dan vaker te wisselen.
Ik kom het volgende bijvoorbeeld ook tegen: Champion Bougie zoek op motor

Wie heeft er tips en/of ervaringen m.b.t. het wel of niet toepassen van iridium bougies?

De NGK CR9EH-9 moet normaal een betaalbaar standaard alternatief zijn, met dezelfde kenmerken.
Je vindt er eigenlijk verdacht weinig van op internet, en heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik sta eigenlijk op hetzelfde punt.
Betreft circuit gebruik en elk seizoen vervang ik ze toch, dus ik zoek ook even naar een goed alternatief.
 
In het service handboek van de CBR600RR PC40 staan 2 type (vrij dure) iridium bougies voorgeschreven.
Voor zover ik weet is het voordeel van die iridium bougies dat ze langer mee gaan, maar voor circuit gebruik is het mogelijk beter om 'normale' bougies te gebruiken en dan vaker te wisselen.
Ik kom het volgende bijvoorbeeld ook tegen: Champion Bougie zoek op motor

Wie heeft er tips en/of ervaringen m.b.t. het wel of niet toepassen van iridium bougies?
Tips niet, heb ooit op mijn F2 de normale vervangen door irridium. Merkte geen verschil.

Ben wel benieuwd waarom je op een circuitfiets ieder jaar de bougies zou vervangen ?
 
Tips niet, heb ooit op mijn F2 de normale vervangen door irridium. Merkte geen verschil.

Ben wel benieuwd waarom je op een circuitfiets ieder jaar de bougies zou vervangen ?

Heb geen enkele reden om te zeggen waarom het noodzakelijk zou zijn om dat jaarlijks te doen. Gewoon een compleet onderhoud waar ik me in de winter graag mee bezig hou, en voor hetgeen de standaard bougies 'maar' kosten :-).. Beetje liefde geven is beetje liefde krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan