Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Kun je proberen het geluid wat meer te omschrijven? Bijv hoe verandert het geluid bij oplopende snelheid of toerental? Heb je een idee waar het vandaan komt (blok, ketting, airbox)...?

Als je denkt dat het je ketting is, zou ik daar eerst kijken: Ketting nog goed? Spanning goed? Ketting gesmeerd? Staat het wiel recht in de achterbrug?

En wat je zelf zegt: Probeer iemand in de buurt te vinden die een CBR heeft om mee te kijken of rijd eens bij een dealer langs en vraag een monteur om even mee te kijken.
 
Kun je proberen het geluid wat meer te omschrijven? Bijv hoe verandert het geluid bij oplopende snelheid of toerental? Heb je een idee waar het vandaan komt (blok, ketting, airbox)...?

Als je denkt dat het je ketting is, zou ik daar eerst kijken: Ketting nog goed? Spanning goed? Ketting gesmeerd? Staat het wiel recht in de achterbrug?

En wat je zelf zegt: Probeer iemand in de buurt te vinden die een CBR heeft om mee te kijken of rijd eens bij een dealer langs en vraag een monteur om even mee te kijken.
Heb een afspraak gemaakt bij Termaat in Nijmegen. Kleine beurt en algemene/globale check. Heb er zelf nog te weinig kennis van en ervaring mee om te troubleshooten 😂
 
Heeft iemand hier wel eens een 180/60 in plaats van een 180/55 op een CBR600RR PC40 mét ABS gebruikt?
 
Wielsnelheid zal afwijken van een 180/55. Ik vraag me af of iemand ooit geprobeerd heeft of de abs niet in de fout gaat daardoor.
 
Sinds het eind van de vorige zomer heb ik last van een 'slecht' startende motor, met name als de ventilator een tijdje heeft staan blazen. Ik had gehoopt dit met de winter door een nieuwe accu op te lossen, het is beter. Maar nog niet helemaal opgelost.
Is dit de bekende Honda spanningsregelaar? Wat zou ik moeten vervangen om dit te verhelpen?

Gebeurt als ik een ritje aan het rijden bent, even stoppen, als dan de ventilator aan gaat en even draait. Dan de motor uitzet (bijvoorbeeld even de route kijken of voor een brug). Vervolgens contact weer aan, dan moet hij echt een paar keer rond gaat om te starten, en is het wel eens voor gekomen dat hij helemaal geen kracht meer heeft om te starten. Wat mij dus leek op evt een nieuwe accu, maar dat heeft nog niet helemaal het gewenste effect.
 
Sinds het eind van de vorige zomer heb ik last van een 'slecht' startende motor, met name als de ventilator een tijdje heeft staan blazen. Ik had gehoopt dit met de winter door een nieuwe accu op te lossen, het is beter. Maar nog niet helemaal opgelost.
Is dit de bekende Honda spanningsregelaar? Wat zou ik moeten vervangen om dit te verhelpen?

Gebeurt als ik een ritje aan het rijden bent, even stoppen, als dan de ventilator aan gaat en even draait. Dan de motor uitzet (bijvoorbeeld even de route kijken of voor een brug). Vervolgens contact weer aan, dan moet hij echt een paar keer rond gaat om te starten, en is het wel eens voor gekomen dat hij helemaal geen kracht meer heeft om te starten. Wat mij dus leek op evt een nieuwe accu, maar dat heeft nog niet helemaal het gewenste effect.
kan zijn dat de dynamo op is.
Die dan vervangen samen met de spannings regelaar, dan zou hij weer normaal moeten starten
 
Mede CBR600RR eigenaren, ik ben 1.73m en kom met mijn knieën eigenlijk nooit echt aan de zij kanten van de tank kuip. Ze zitten op het plastic eronder. Heeft dit te maken met mijn rijpositie? Komt dit door de hoogte van de pegs? Of hoort dit uberhaupt zo op deze motor en moet ik dáár mijn grips gaan plakken?
1650872391689.png
 
Mede CBR600RR eigenaren, ik ben 1.73m en kom met mijn knieën eigenlijk nooit echt aan de zij kanten van de tank kuip. Ze zitten op het plastic eronder. Heeft dit te maken met mijn rijpositie? Komt dit door de hoogte van de pegs? Of hoort dit uberhaupt zo op deze motor en moet ik dáár mijn grips gaan plakken?
Bekijk bijlage 1753734
Ik ben zelf 1.70, maar kom wel met mijn knien tegen de tank aan. Zit je wel tegen de tank aan of meer naar achteren? Ik denk dat het te maken heeft met de stand van je pegs. De grips horen echt alleen op je tank.
 
Ik ben zelf 1.70, maar kom wel met mijn knien tegen de tank aan. Zit je wel tegen de tank aan of meer naar achteren? Ik denk dat het te maken heeft met de stand van je pegs. De grips horen echt alleen op je tank.
Uit welk jaar komt jouw CBR?
Op een eerdere post van de blauwe CBR lijkt het allemaal net ìets anders te zitten bij de kuip dan bij mij, welke gelijk is aan de afbeelding in de bijlage. Ik zie dat extra plastic gedeelte niet (goed) op jouw geposte afbeelding. Kan aan mij liggen 😋.

Met de zit positie zat ik al wat mee te spelen, maar resultaat van de kniehoogte blijft redelijk gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Uit welk jaar komt jouw CBR?
Op een eerdere post van de blauwe CBR lijkt het allemaal net ìets anders te zitten bij de kuip dan bij mij, welke gelijk is aan de afbeelding in de bijlage. Ik zie dat extra plastic gedeelte niet (goed) op jouw geposte afbeelding. Kan aan mij liggen 😋.

Met de zit positie zal ik al wat mee te spelen, maar resultaat van de kniehoogte blijft redelijk gelijk.
Mijn CBR komt uit 2005, volgens mij is er tot aan 201x niets aan veranderd. Kan er nog wel ff een foto van maken en eventueel opmeten hoeveel cm het vanaf de pegs is
 
Iemand die nog een helder en origineel Honda (of variant) kuipruitje heeft voor een PC40 (2007-2008) die hij / zij wil verkopen?
 
mag ik deze even onder de aandacht brengen...


:]
 
Ik ben op zoek naar een goede quickshifter voor een Honda CBR 600RR PC40 uit 2007.
Heeft er iemand nog iets liggen?
 
Ik draai net een schroef stuk van mijn voetsteun. Iemand tips waar ik eentje kan krijgen vóór woensdag ivm circuitdag 😬

edit: gefixt, had nog vier gelijke schroeven van de passagiersvoetsteunen liggen :+
 

Bijlagen

  • 8842607E-0090-42BF-8888-74B1E7678B69.jpeg
    8842607E-0090-42BF-8888-74B1E7678B69.jpeg
    105,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan