Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Goedenavond,
Iemand interesse in een nieuwe einddemper? Pc40. Ik denk dat hij ook op pc37 2005 en 2006 past....
Destijds aangeschaft voor mijn racer maar toch voor compleet systeem gegaan.
 
Gisteren onderuit gegaan in de Bult op Assen. Topkuip, linkerkuip en onderkuip beschadigd. Nu denk ik eraan de boel te vervangen door racekuipen (en de goede delen te verkopen).

Ik heb het forum al wat doorgespit en kwam bij ricambiweiss, racekuipen.com, imt-fairings. Iemand tips/ervaringen met deze kuipen? Het is voor een 2003 model.
 
Vandaag zot gedaan en me een Honda Cbr 600rr gekocht....enfin besproken. Nog betalen en formaliteiten doen.
😁
 

Bijlagen

  • IMG20220613163234.jpg
    IMG20220613163234.jpg
    236,2 KB · Weergaven: 48
  • IMG20220613163243.jpg
    IMG20220613163243.jpg
    261,8 KB · Weergaven: 49
Hallo allen,

Vraagje over de duo voetsteunen van een CBR 600RR 2003: de vorige eigenaar heeft ze eraf gehaald dus ik heb een tweedehands setje aangeschaft nu.

Het setje kwam zonder bevestigingsbouten. Mijn vraag is nu of ik gewoon elke willekeurige bout die past erin kan doen om te bevestigen, of dat ik speciale bouten moet hebben? Bij het zoeken op internet kwam ik dit tegen: Pro-Bolt Voetsteun Beugel Boutenset maar als het niet nodig is vind ik het zonde om dat bedrag neer te leggen terwijl ik misschien ook bouten kan gebruiken die ik nog gewoon heb liggen.

Zal ongetwijfeld een rookie vraag zijn. :) Maar ik kan me voorstellen dat de bevestigingsbouten wel wat te verduren krijgen als er iemand met z'n voeten (en dus gewicht) op zit wanneer ik iemand achterop heb.
 
Hallo allen,

Vraagje over de duo voetsteunen van een CBR 600RR 2003: de vorige eigenaar heeft ze eraf gehaald dus ik heb een tweedehands setje aangeschaft nu.

Het setje kwam zonder bevestigingsbouten. Mijn vraag is nu of ik gewoon elke willekeurige bout die past erin kan doen om te bevestigen, of dat ik speciale bouten moet hebben? Bij het zoeken op internet kwam ik dit tegen: Pro-Bolt Voetsteun Beugel Boutenset maar als het niet nodig is vind ik het zonde om dat bedrag neer te leggen terwijl ik misschien ook bouten kan gebruiken die ik nog gewoon heb liggen.

Zal ongetwijfeld een rookie vraag zijn. :) Maar ik kan me voorstellen dat de bevestigingsbouten wel wat te verduren krijgen als er iemand met z'n voeten (en dus gewicht) op zit wanneer ik iemand achterop heb.
OEM bouten via Honda-dealer zijn niet zo duur toch?
 
Hier ben ik dan eindelijk klaar met alles wat ik nodig heb voor circuit....maandag 11 juli de dag na m'n 46ste verjaardag dan eindelijk voor de eerste keer een circuit op. 🤟🏻😁
En eigenlijk voor de 1ste keer echt rijden met wat zwaarder dan 125cc (heb mn motorijbewijs nog niet 😵‍💫)
 

Bijlagen

  • IMG_20220706_164242.jpg
    IMG_20220706_164242.jpg
    418 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Hier ben ik dan eindelijk klaar met alles wat ik nodig heb voor circuit....maandag 11 juli de dag na m'n 46ste verjaardag dan eindelijk voor de eerste keer een circuit op. 🤟🏻😁
En eigenlijk voor de 1ste keer echt rijden met wat zwaarder dan 125cc (heb mn motorijbewijs nog niet 😵‍💫)
Veel plezier, geniet ervan en hou alles heel
 
Mocht iemand nog een heeeele mooie 600rr zoeken, de mijne mag over een tijdje weg.
2011 met 17.000 km (nu)

Ik ga er nog wel een keer mee naar Oostenrijk binnenkort.
IMG_20220317_182705.jpg
 
Was zalig weertje en voor de 1ste keer op een circuit en met meer dan een 125cc wauw. Op Mettet van 1.49.356 naar 1.31.094.
Belangrijkste, alles heel gehouden en plezier gehad.
 

Bijlagen

  • IMG20220711140848.jpg
    IMG20220711140848.jpg
    349,5 KB · Weergaven: 29
Hallo allemaal:]

momenteel ben ik in het bezit van een Yamaha Tracer 900 GT ‘19. In het verleden met o.a. een Triumph Street Triple een aantal keer het circuit opgeweest en dat beviel altijd erg goed. Naar de Tracer overgestapt ivm het maken van motorreizen maar eerlijk gezegd begin ik het motorrijden enkel op de openbare weg steeds saaier te vinden, mede ivm de toenemende afsluitingen enz.

Ik speel met de gedachte om de Tracer te verkopen en een supersport ervoor terug te halen waarmee ik zowel op straat als op het circuit kan rijden. Qua modellen twijfel ik tussen een CBR 600/1000 RR 2007-, een R6 2004-2005 of een ZX-6R 2003/4.

Welke voor- en tegens zijn er volgens jullie om voor een 600 RR te kiezen? Een 1000 RR vind ik het meest mooie model van de hierboven genoemde echter lijkt me dat vooralsnog voor op het circuit iets teveel van het goede (ivm beperkte circuit ervaring).
 
Hallo allemaal:]

momenteel ben ik in het bezit van een Yamaha Tracer 900 GT ‘19. In het verleden met o.a. een Triumph Street Triple een aantal keer het circuit opgeweest en dat beviel altijd erg goed. Naar de Tracer overgestapt ivm het maken van motorreizen maar eerlijk gezegd begin ik het motorrijden enkel op de openbare weg steeds saaier te vinden, mede ivm de toenemende afsluitingen enz.

Ik speel met de gedachte om de Tracer te verkopen en een supersport ervoor terug te halen waarmee ik zowel op straat als op het circuit kan rijden. Qua modellen twijfel ik tussen een CBR 600/1000 RR 2007-, een R6 2004-2005 of een ZX-6R 2003/4.

Welke voor- en tegens zijn er volgens jullie om voor een 600 RR te kiezen? Een 1000 RR vind ik het meest mooie model van de hierboven genoemde echter lijkt me dat vooralsnog voor op het circuit iets teveel van het goede (ivm beperkte circuit ervaring).
Voor een circuit rijder met beperkte ervaring, zoals mijzelf, zou ik zeker voor de lichtere (600) machine gaan, stuk wendbaarder en iets minder kans op valpartijen door te veel vermogen. Met een 600 is het al uitdagend genoeg om alles onder controle te houden
 
Ik zou een 600 bij de 900gt kopen en die puur voor circuit gebruiken. Dat ombouwen doe je 1 of 2 keer en dan heb je geen wegmotor meer..
 
Ik zou een 600 bij de 900gt kopen en die puur voor circuit gebruiken. Dat ombouwen doe je 1 of 2 keer en dan heb je geen wegmotor meer..
Ombouwen? Ik zou de motor gewoon in straattrim laten en dan daar het circuit mee op gaan af en toe. Als ik de mogelijkheid had, had ik er inderdaad een sport motor bijgenomen…. ;-) Maar het is of het een of het ander.
 
Dat kan natuurlijk ook, paar setjes gebruikt origineel kuipwerk erbij zoeken, paar clipons en rearsets en gaan.
 
Mijn 600's doen het in ieder geval goed! Twee weken geleden op assen met de 2004 en nu in Italië met de andere.
22AN1-2052-737.jpg
IMG_20220803_155506.jpg
 
Hou er alleen wel rekening mee dat die 600cc echt race motoren zijn en als je rustig rijdt vind ik er niet zoveel aan. Mijn vrouw heeft een CBR600RR van 2006 en ik een Aprilia Tuono.
Ik rij op straat liever met de Tuono omdat als je het vermogen echt gaat opzoeken op de CBR gaat het toch stiekem wel weer erg hard, voor een trackday vind ik de CBR fantastisch (laag gewicht, genoeg vermogen, standaard goede remmen/vering).
 
Hou er alleen wel rekening mee dat die 600cc echt race motoren zijn en als je rustig rijdt vind ik er niet zoveel aan. Mijn vrouw heeft een CBR600RR van 2006 en ik een Aprilia Tuono.
Ik rij op straat liever met de Tuono omdat als je het vermogen echt gaat opzoeken op de CBR gaat het toch stiekem wel weer erg hard, voor een trackday vind ik de CBR fantastisch (laag gewicht, genoeg vermogen, standaard goede remmen/vering).
Zo is het precies! Rij sinds kort op een cbr 600rr van 2008, ben nog nooit sneller op Assen geweest. Maar mis de kick op straat… en die begin je inderdaad in de snelheid te zoeken ✊🏻✊🏻✊🏻 En btw. Ombouwen van straat naar circuit gaat prima, wel heb ik een extra set wielen erbij gekocht…
 
Zo is het precies! Rij sinds kort op een cbr 600rr van 2008, ben nog nooit sneller op Assen geweest. Maar mis de kick op straat… en die begin je inderdaad in de snelheid te zoeken ✊🏻✊🏻✊🏻 En btw. Ombouwen van straat naar circuit gaat prima, wel heb ik een extra set wielen erbij gekocht…
Hou er alleen wel rekening mee dat die 600cc echt race motoren zijn en als je rustig rijdt vind ik er niet zoveel aan. Mijn vrouw heeft een CBR600RR van 2006 en ik een Aprilia Tuono.
Ik rij op straat liever met de Tuono omdat als je het vermogen echt gaat opzoeken op de CBR gaat het toch stiekem wel weer erg hard, voor een trackday vind ik de CBR fantastisch (laag gewicht, genoeg vermogen, standaard goede remmen/vering).
Thanks voor de tips. Maar een keertje proefrijden en eens kijken hoe of wat.
 
Hou er alleen wel rekening mee dat die 600cc echt race motoren zijn en als je rustig rijdt vind ik er niet zoveel aan. Mijn vrouw heeft een CBR600RR van 2006 en ik een Aprilia Tuono.
Ik rij op straat liever met de Tuono omdat als je het vermogen echt gaat opzoeken op de CBR gaat het toch stiekem wel weer erg hard, voor een trackday vind ik de CBR fantastisch (laag gewicht, genoeg vermogen, standaard goede remmen/vering).
Precies dit.
Ik rijd een Tuono op straat en een CBR600RR PC40 op circuit, bevalt goed. Tegen de tijd dat ik echt dik onder de 2 minuten kan rijden op Assen (als dat al komt) ga ik wel eens verder kijken naar een zwaardere machine.
Wij rijden ook regelmatig op een kleiner circuit zoals Mettet en daar is het sowieso fijner rijden met een lichtere machine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan