Het Honda CBR 600RR topic deel 76

In het woud van alle opleidingen en cursussen ben ik een beetje de weg kwijt. Als herintreder die enkele jaren alleen rentals heeft gehuurd, merk ik dat het rijden op de openbare weg goed gaat. Ben immers ook rij-instructeur bij de Landmacht geweest en de rij-procedure zit nog aardig in het koppie en kan dit ook goed vertalen in het verkeer qua anticiperen en dergelijke.

Maar het tandje meer, met name snelle bochten is roestig en daar heb ik behoefte aan een goede oprfrisser. Zeker als ik op termijn normaal wil kunnen mee komen met circuitdagen. Nu heb ik het vidje van Slabside gezien maar het tempo van die groep zal voor mij net nog te snel zijn, vermoed ik. Gezien hetgeen wat ik zojuist heb aangegeven, wat is een prima basis om mee te starten om vanaf dat punt verder te oefenen, op welke locatie en met welke organisatie ?

Mijn video is gefilmd in de snelste groep van de dag. Er is altijd wel een groep die bij jou past. Schrijf je gewoon in voor niveau 1, dat kan nooit te snel gaan. Mocht het dan toch te langzaam gaan kan je altijd nog sneller.
 
Dank beide voor de reactie op mijn vraag. Ik ga er zeker een plannen maar helaas zijn de dagen bij beide of vol of ik kan niet. Te drukke zomer programma met de TT Assen, Sensation en mijn zomervakantie. Ben bang dat het pas op z'n vroegst augustus wordt...
 
Was weer goed weertje voor een ritje. En een poetsbeurt, dat moest ook echt nodig.
full
 
Van vroegah, toen Ten-Kate nog met die kleuren racete ;)
Er zullen er vast niet veel meer van rondrijden.
 
Heel wat jaren geleden eens geïnformeerd bij Ten Kate.
Ze schijnen destijds 10x 600RR's en 10X 1000RR's zo gemaakt te hebben. Dus zo geleverd door Ten Kate nieuw.
Ze wisten mij te vertellen dat er van de 600RR's er sowieso al 4 of 5 gecrashed waren op straat of circuit..

Ik ga er dus maar vanuit dat het zomaar kan zijn dat er nog maar een paar rondrijden.
Overigens is die op een tankdop, ruitje en hendels na nog helemaal origineel :D
full
 
Een goedemiddag, gisteren heb ik zoals velen lekker op de motor gereden. Nu sloeg me gisteren bij een stoplicht de motor af(on oplettendheid) sindsdien maakt de motor(naar mijn idee) een wat zwaarder geluid maar het ergere is dat de motor bij lage snelheden zelf iets gas lijkt te geven. Je voelt echt dat de motor iets wegschiet zonder dat je wat doet. Het is elke keer maar heel kort maar zeer storend en niet de bedoeling. Heeft iemand hier enig idee wat het kan zijn? Het gaat om een 600rr uit 2004.

Alvast bedankt!
 
Gisteren ook bij circuit lelystad geweest op aanraden van Slabslide, super leerzame ervaring. Kwam erachter dat ik ten alle tijde met mijn armen gespannen heb gezeten, instructeur heeft me hier en daar tips gegeven en het rijden ging stukken en stukken soepeler / natuurlijker. Heerlijk m'n knietje aan de grond gehad en eigenlijk nooit het gevoel gehad dat er iets fout kon gaan daardoor.

Zeker een aanrader voor alle beginnende circuit rijders, ben benieuwd hoe m'n CRT assen dag gaat verlopen op 2 juni, al een stuk zekerder en relaxter.
 
Heel wat jaren geleden eens geïnformeerd bij Ten Kate.
Ze schijnen destijds 10x 600RR's en 10X 1000RR's zo gemaakt te hebben. Dus zo geleverd door Ten Kate nieuw.
Ze wisten mij te vertellen dat er van de 600RR's er sowieso al 4 of 5 gecrashed waren op straat of circuit..

Ik ga er dus maar vanuit dat het zomaar kan zijn dat er nog maar een paar rondrijden.
Overigens is die op een tankdop, ruitje en hendels na nog helemaal origineel :D[afbeelding]

Dat is een hele nette en zeldzame CBR inderdaad, gaaf!

Een goedemiddag, gisteren heb ik zoals velen lekker op de motor gereden. Nu sloeg me gisteren bij een stoplicht de motor af(on oplettendheid) sindsdien maakt de motor(naar mijn idee) een wat zwaarder geluid maar het ergere is dat de motor bij lage snelheden zelf iets gas lijkt te geven. Je voelt echt dat de motor iets wegschiet zonder dat je wat doet. Het is elke keer maar heel kort maar zeer storend en niet de bedoeling. Heeft iemand hier enig idee wat het kan zijn? Het gaat om een 600rr uit 2004.

Alvast bedankt!

Afstelling van je gaskabels al gechecked? Geeft je motor een FI fout code?
 
Afstelling van je gaskabels al gechecked? Geeft je motor een FI fout code?

heb de koppelingskabel en gaskabel nagekeken en deze staan nog net zo strak afgesteld als bij de koop(zelf ook nog niets aan aangepast)
Wel heb ik zojuist gezien(eerder niet goed gekeken) dat de stationair stelschroef uit de houder geschoten was. Deze heb ik weer goed vast gezet maar ook dit mocht niet baten. Het gas geven is tot ongeveer 50 km per uur. Zojuist liet ik de motor nog even stationair draaien en toen plofte de uitlaat ook meerdere malen.
zoals te zien is ben ik een leek op technisch gebied van de motor( ik probeer steeds meer te leren haha)
 
heb de koppelingskabel en gaskabel nagekeken en deze staan nog net zo strak afgesteld als bij de koop(zelf ook nog niets aan aangepast)
Wel heb ik zojuist gezien(eerder niet goed gekeken) dat de stationair stelschroef uit de houder geschoten was. Deze heb ik weer goed vast gezet maar ook dit mocht niet baten. Het gas geven is tot ongeveer 50 km per uur. Zojuist liet ik de motor nog even stationair draaien en toen plofte de uitlaat ook meerdere malen.
zoals te zien is ben ik een leek op technisch gebied van de motor( ik probeer steeds meer te leren haha)


Vergeten te melden, ik krijg geen FI code
 
Vandaag de kans gehad een Dynobank test te doen, best lachen... gaaf... (erg) veel herrie en wat knalletjes en vlammen.... Gemeten: 116 pk.

full
 
*O*
Afgelopen woensdag mijn pr op CPZ aangescherpt. Zowel qua tijd als bandenslijtage :P
Met 4 sessies een achterband aan gort gereden.

Vanwege beide pr's heb ik mezelf maar iets cadeau gedaan: een K-Tech 35DDS Pro schokbreker 8-)

Morgen op Assen rijden met een gebruikte endurance-band Pirelli superbike pro. Eens kijken of die wat minder gevoelig is dan een supercorsa sc2 :Y
 
*O*
Afgelopen woensdag mijn pr op CPZ aangescherpt. Zowel qua tijd als bandenslijtage :P
Met 4 sessies een achterband aan gort gereden.

Vanwege beide pr's heb ik mezelf maar iets cadeau gedaan: een K-Tech 35DDS Pro schokbreker 8-)

Morgen op Assen rijden met een gebruikte endurance-band Pirelli superbike pro. Eens kijken of die wat minder gevoelig is dan een supercorsa sc2 :Y



die schokdemper :} :P
 
Gisteren ook bij circuit lelystad geweest op aanraden van Slabslide, super leerzame ervaring. Kwam erachter dat ik ten alle tijde met mijn armen gespannen heb gezeten, instructeur heeft me hier en daar tips gegeven en het rijden ging stukken en stukken soepeler / natuurlijker. Heerlijk m'n knietje aan de grond gehad en eigenlijk nooit het gevoel gehad dat er iets fout kon gaan daardoor.

Zeker een aanrader voor alle beginnende circuit rijders, ben benieuwd hoe m'n CRT assen dag gaat verlopen op 2 juni, al een stuk zekerder en relaxter.

Top man! Ben blij dat het jou ook beviel. Hoewel de baantjes kort zijn kan je er echt heel veel lol op hebben en heel veel van leren!

Gisteren heb ik ook een video van Politie Circuit Lelystad online gezet met Motor Circuit Training. Hier heb ik verder aan mijn houding gewerkt en eindelijk mijn knie aan de grond gekregen. Super vette dag was dat!
 
Laatst bewerkt:
LkmL3Gj.png

R1 zal er wel niet op staan ;)

yTgJsek.jpg


Eerdaags deze maar eens monteren, samen met een zwart aluminium stuurtje. Hopelijk benadert dit de zithouding van m'n Hornet wat (dat is stiekem best een verademing als je van de een op de ander stapt :X)

En hopelijk past alles zonder in de kuip te hoeven zagen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan