Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Had PP3s op mijn CBR600RR zitten, de enige vergelijking die ik kan maken is met de Super Corsa SP en ik kan zeggen dat de PP3 prima banden zijn, alleen plakken de Super Corsa's een stuk meer en ze geven veel meer vertrouwen in de bochten.

De PP3s slijten een stuk minder snel en werkt beter in de regen vergeleken met de Super Corsa's.
Pirelli Rosso Corsa
full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel een replica van de GP machine zoals dit verteld werd en niet een slap aftreksel.

Dan verwacht ik ongeveer 230pk op 160 kilo met MotoGP achtige techniek. De knippers en koplampen neem ik dan voor lief :)

Dus niet 160 pk op 170 kg met "normale" versnellingsbak en nog meer aanpassingen aan het blok waardoor deze meer naar een traditioneel blok neigt dan naar een MotoGP blok en je €200.000 betaald om vervolgens door een Blade er uit gereden te worden of deze Blade van 17k niet kwijt te kunnen raken.

-O-

Op die Polo zit vast een giga turbo. Atmosferisch is Honda nog steeds het merk welke de meeste pk's uit een 4 in lijn blokje heeft weten te halen voor zover mij bekend :)

Dat motoren geen type goedkeuring krijgen heb ik nog nooit iets over gehoord. Lijkt mij sterk daar de wetgeving hier in Europa anders is dan die in de USA en die in Azië etc. etc.

Kan mij niet voorstellen dat dit nergens zou zijn toegestaan en er dus ook geen 1 motor geproduceerd wordt om deze reden.

Ik zoek het eerder achter duurzaamheid.

200pk uit een 1 liter blok is niet mis zonder turbo ;)


Mijn moeder heeft een Kia Picanto 1.0
Ik stel deze even voor met 200 pk :')

Eens!

Ik weet het niet zeker, en kon gisteren ook niks vinden over een 200pk grens |(
Vind het opvallend dat er zo weinig motoren zijn die boven de 200 grens uitkomen, neem de zzr1400 die heeft ook maar 200pk.

En ja die polo heeft een trubo zo groot als een gemiddeld flat gebouw :9
 
Eens!

Ik weet het niet zeker, en kon gisteren ook niks vinden over een 200pk grens |(
Vind het opvallend dat er zo weinig motoren zijn die boven de 200 grens uitkomen, neem de zzr1400 die heeft ook maar 200pk.

En ja die polo heeft een trubo zo groot als een gemiddeld flat gebouw :9

Ik had volgens mij ergens gelezen dat de motorfabrikanten intern met elkaar hadden afgesproken om een 200pk grens aan te houden (als richtlijn) voor de komende jaren om een uit de hand lopende PK oorlog tussen de fabrikanten te stoppen. Even het artikel zoeken.

Gevonden! Gentlemen's Agreement
 
Laatst bewerkt:
super corsa zijn te snel kaal denk ik voor mij!



waarom zou die te snel kaal zijn ? in het midden stukl ?

3 kwart van mf rijdt zijn banden niet op met bochten maar met vrijwel alleen rechtdoor km 's

jamai het de rosso versie er op liggen ... dit is de dual compuond versie
niet de circuit versie die iedereen gelijk denkt en gelijk op is na 2 meter rechtdoor rijden ,
 
Ik had volgens mij ergens gelezen dat de motorfabrikanten intern met elkaar hadden afgesproken om een 200pk grens aan te houden (als richtlijn) voor de komende jaren om een uit de hand lopende PK oorlog tussen de fabrikanten te stoppen. Even het artikel zoeken.

Gevonden! Gentlemen's Agreement


zat er aan te komen ;) hetzelfde toen der tijd met 300 km grens
 
Laatst bewerkt:
waarom zou die te snel kaal zijn ? in het midden stukl ?

3 kwart van mf rijdt zijn banden niet op met bochten maar met vrijwel alleen rechtdoor km 's

jamai het de rosso versie er op liggen ... dit is de dual compuond versie
niet de circuit versie die iedereen gelijk denkt en gelijk op is na 2 meter rechtdoor rijden ,
ik dacht idd aan de circuit versie
dit is dus de 2ct van pirelli
 
Met een setje Supercorsa's sc2 heb ik bijna 6000km gedaan. Dat was een echt circuitcompound, maar op de obw moet je toch wel erg stevig doorrijden om die warm te krijgen.


dat zijn nog nette km's ;)


*D

achter zou je ook nog een sc3 kunnen steken maar die kom je bijna niet tegen :Y
 
Laatst bewerkt:
ik dacht idd aan de circuit versie
dit is dus de 2ct van pirelli

je zou het zo kunnen omschrijven inderdaad ja

de circuit versie heb je nog 2 versie's in ... de sp ( street legal) is 1 type
en track only nu tegenwoordig de v1 en v2 's en die zijn verkrijgbaar in SC0 tot SC3


en stap nu zelf over de superbike slicks sc1 banden zijn onderweg *O*
 
Met een setje Supercorsa's sc2 heb ik bijna 6000km gedaan. Dat was een echt circuitcompound, maar op de obw moet je toch wel erg stevig doorrijden om die warm te krijgen.

dat is zeker lekker, ik haal er max 250km mee :X

ik heb trouwens ook eens een sc2 setje aan een maat gegeven, waarvan de zijkant bijna op de nok zat, maar die kon er nog de hele zomer mee rondrijden.
 
Laatst bewerkt:
Mmk
waarom zou die te snel kaal zijn ? in het midden stukl ?

3 kwart van mf rijdt zijn banden niet op met bochten maar met vrijwel alleen rechtdoor km 's

jamai het de rosso versie er op liggen ... dit is de dual compuond versie
niet de circuit versie die iedereen gelijk denkt en gelijk op is na 2 meter rechtdoor rijden ,
Goed gezien :Y *O*
 
Zal ook proberen om hier weer wat meer aanwezig te zijn. Wat banden betreft mijn pp 2ct is net vervangen door een bt014. Was voor een schappelijk prijs dus dacht probeer het een keer. De eerste ritten heb ik geen noemenswaardige verschillen gemerkt qua rijgedrag. Denk dat het veelal ook tussen de oren zit want 90% van de rijders haalt het maximale wat de band aan kan niet
 
Ik heb de s20 evo's erop, rullen mooi op circuit en rijden op straat ook lekker :9

Leuk dat toch iedereen zijn/haar voorkeur daarin heeft :] :P
 
Zal ook proberen om hier weer wat meer aanwezig te zijn. Wat banden betreft mijn pp 2ct is net vervangen door een bt014. Was voor een schappelijk prijs dus dacht probeer het een keer. De eerste ritten heb ik geen noemenswaardige verschillen gemerkt qua rijgedrag. Denk dat het veelal ook tussen de oren zit want 90% van de rijders haalt het maximale wat de band aan kan niet

bt014 op mn cbr600f gehad....
beetje nat wegdek en wat vuil eindigde niet goed.
motor economisch total loss.

voor mij nooit meer een bt014.
(maar dat is mss ook iets psychologisch)
 
bt014 op mn cbr600f gehad....
beetje nat wegdek en wat vuil eindigde niet goed.
motor economisch total loss.

voor mij nooit meer een bt014.
(maar dat is mss ook iets psychologisch)


de b14 's horen ok niet op een semi sport tour fiets .. er zij er heel veel die zich niet inlezen en goed laten informeren over banden ,..

of op te oude banden rijden in het algemeen ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan