Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Kan iemand mij vertellen wat een "Ten Kate Special"?
Zie op marktplaats een "Honda CBR 600 RR Ten Kate Special" te koop staan. Zie http://www.marktplaats.nl/a/motoren...br-600-rr-bj-05-bovaggarantie-nieuwstaat.html

Ziet er voor de rest wel ok uit volgens mij, beetje veel km gelopen of valt dat ook nog mee?

Tip 1: denk 2x na voordat je iets bij HP motoren koopt (zoek maar eens naar ervaringen hier op het MF)
Tip 2: Kilometerstand is nog prima te doen, HJM heeft er al 55000km op zitten en gaat nog hard zat. Als er goed aan de onderhoudsintervallen is gehouden dan kan de CBR600RR makkelijk een ton lopen of meer.
Tip 3: De 'PC37 Ten Kate Special' bestaat niet, het is marketing praat zoals we gewend zijn van HP.
Tip 4: De kuip is niet in een originele livery dus de kans is groot dat het hier om een imitatiekuip gaat.
 
Tip 1: denk 2x na voordat je iets bij HP motoren koopt (zoek maar eens naar ervaringen hier op het MF)
Tip 2: Kilometerstand is nog prima te doen, HJM heeft er al 55000km op zitten en gaat nog hard zat. Als er goed aan de onderhoudsintervallen is gehouden dan kan de CBR600RR makkelijk een ton lopen of meer.
Tip 3: De 'PC37 Ten Kate Special' bestaat niet, het is marketing praat zoals we gewend zijn van HP.
Tip 4: De kuip is niet in een originele livery dus de kans is groot dat het hier om een imitatiekuip gaat.

Ik heb hem helemaal door. Gewoon overslaan en doorscrollen dus!

Thanks voor de info beide ;)
 
Bestaat wel, maar is alleen een kleur. De gele met zwarte wing en zwarte onderkuipen. De originele gele heeft geen wing en zilveren onderkuipen.
03/04.
Deze dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem helemaal door. Gewoon overslaan en doorscrollen dus!

Thanks voor de info beide ;)


inderdaad even verder zoeken :Y km stand moet je je echt niet op blind staren
wil je perse een ten kate model/replica hebben dan moet je er eens op zoeken
je hebt de win win versie, geel met zwarte versie , castrol, hanspree en pata

en er zijn heel was slechte imitatie's van diverse kuipen site's

-O-
 
Laatst bewerkt:
:+

Het blijft ook zo'n fijn fietsje 8-)
Wanneer kunnen we jou weer verwachten op het circuit met de motor? *O*
Eeeehhhhhh, als ik weer in m'n pak pas? :+
Ik bevind me nog steeds in een situatie waar ik geen plek heb voor een motor. Er zit een stalling om de hoek, maar kost ook weer geld elke maand waar ik niet op zit te wachten. Verder twijfel ik nog steeds tussen een motor bij de auto die ik nu heb of een Porsche :P Want die wil ik ook nog steeds heel graag :X
 
Kan iemand mij vertellen wat een "Ten Kate Special"?
Zie op marktplaats een "Honda CBR 600 RR Ten Kate Special" te koop staan. Zie http://www.marktplaats.nl/a/motoren...br-600-rr-bj-05-bovaggarantie-nieuwstaat.html

Ziet er voor de rest wel ok uit volgens mij, beetje veel km gelopen of valt dat ook nog mee?

Ik heb deze kleurstelling nog nooit gezien. Wel heel mooi! Zwarte achterbrug ook! :9~

Maar zoals gezegd met een grote boog om HP Motoren heen lopen. Zelfs als je verstand van zaken hebt want het zijn gewoon oplichters.

Ik heb zelf wel eens (uit verveling) met hen gemaild over een Ducati Monster met 900 km.
NIEUWE ORIGINELE NEDERLANDSE MOTOR!!!!!!!!!!!!!!

En vervolgens lees ik op de site van de RDW een andere datum bij de eerste toelating en de eerste toelating NL (dus geen origineel NL motor.....).

Vervolgens merk ik dat op en komt mij er toch een lulverhaal over een Nederlander die zijn motor in Belgie had gekocht want dat was goedkoper bla bla bla. Ik ben afgehaakt natuurlijk want zo stond dat niet geadverteerd.

Iemand die niet op het internet thuis is (en dat zijn heel veel mensen nog steeds) die wordt gewoon genaaid zonder dat die dat weet :)

Dit is 1 van de vele verhalen over HP motoren.

Foute zaak.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad even verder zoeken :Y km stand moet je je echt niet op blind staren
wil je perse een ten kate model/replica hebben dan moet je er eens op zoeken
je hebt de win win versie, geel met zwarte versie , castrol, hanspree en pata

en er zijn heel was slechte imitatie's van diverse kuipen site's

-O-
:^

Een motor uit 2005 met 10k zou ik minder snel kopen dan een motor uit 2005 met 30k.
Een motor moet rijden (en onderhouden worden ipv gepoetst). Stilstand is achteruitgang! :9
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie ervaring met het demonteren van de tellercluster? Kan het zonder de voorkuip los te halen?
 
Hebben jullie ervaring met het demonteren van de tellercluster? Kan het zonder de voorkuip los te halen?

Nope, voorzijde moet eraf anders kan je niet bij de bouten die de tellercluster vast houd. Maar in principe is dat in 30 min max gebeurd als het je eerste keer is. Je kan eventueel de zijpanelen gewoon laten zitten, dus alleen de kuipruit bouten plus de bouten in de zijkant eruit en dan kan je gewoon de voorzijde er makkelijk van af tillen. Scheelt je ook een hoop gekloot als je gewoon de voorzijde eraf haalt.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier nog een leuke shock te koop voor pc37?

Ik heb vorige week een mooi voorvorkje gescoord, dus zoek iets bijpassends :)
 
Toevallig de vork van Nitronijman overgenomen? (ik heb 2 setjes SBS blokken van hem overgenomen voor de circuitdagen).

Als dat zo is, waarom heb je niet meteen een up side down vork genomen?
 
Ik kan het web afspeuren naar feitjes maar dat kan je zelf ook.
Bijvoorbeeld 1 van de "100" dingen

Ik vraag mij af waarom je een paar honderd euro investeert in een andere vork en dan niet meteen verbeterde techniek kiest aangezien dat mogelijk is.

Die kan je ook voorzien van betere cartridges, veren etc.


Lijkt mij dat wanneer een conventionele vork "beter" zou zijn dat er geen (super sport) motoren geleverd zou worden met up side down vork. Dit is laatste 10 á 15 jaar niet anders meer.

Of vind jij dit maar onzin? Dat kan :)

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan paar maanden terug en wel gekozen voor een up side down vork.

Interessant om te weten waarom jij dat niet doet (althans, dat denk ik :9 ).
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het web afspeuren naar feitjes maar dat kan je zelf ook.
Bijvoorbeeld 1 van de "100" dingen

Ik vraag mij af waarom je een paar honderd euro investeert in een andere vork en dan niet meteen verbeterde techniek kiest aangezien dat mogelijk is.

Die kan je ook voorzien van betere cartridges, veren etc.


Lijkt mij dat wanneer een conventionele vork "beter" zou zijn dat er geen (super sport) motoren geleverd zou worden met up side down vork. Dit is laatste 10 á 15 jaar niet anders meer.

Of vind jij dit maar onzin? Dat kan :)

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan paar maanden terug en wel gekozen voor een up side down vork.

Interessant om te weten waarom jij dat niet doet (althans, dat denk ik :9 ).

Daarnaast heb je ook gelijk radiale remklauwen die significant beter zijn dan de axiale remmen ;).
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt aan de vorkpoten ;)

Ik heb een mix van 600RR, 929RR en 1000RR _O-
Dat was toen ik begon niet de bedoeling maar goed.


Ik heb mijn originele klauwen nog omdat ik poten van een 929RR heb en die heeft dezelfde klauwen (ongeveer). Ik heb wel 330mm schijven nu.

Als ik het overnieuw mocht doen dan koos ik wel voor een setup met radiale klauwen en geen mix maar gewoon een swap van 1 model. :')
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar 2x naar zolder toe voor niveau 1 en 1+. Ik ben nu mijn 600rr PC37 goed aan het tunen alleen vraag mij af of het verstandig is en ik er ook profijt van heb direct nieuwe up side down poten in te steken en een nieuwe achtershock?? Heb inmiddels al wel stalen remleidingen nieuwe uitlaat van MiVV en nieuwe remblokken. Fotos van de upgrade volgen snel.
 
Voor groep 1 hoeft dat zeker niet. Ik heb nog geen ervaring met groep 3 en groep 4. Ik heb ze wel een paar keer zien rijden en mijn gevoel zegt dat je er pas profijt bij hebt in groep 4. Daar kan 1 van de gevorderde circuitrijders beter een uitspraak over doen maar dit is het beeld wat ik er bij gekregen heb (ook na aanwijzingen van circuitrijders).

In groep 1 heb je dat sowieso niet nodig. Je mag niet inhalen, niet vol gas, niet vrij rijden etc.
Dat gaat allemaal niet hard (wel gaaf en zeer verstandig om mee te beginnen!)
Goede remmerij heb je dan wel weer profijt van. En je hebt vast een db killer nodig voor de MiVV demper!

Jouw standaard vering laten afstellen zal je wel profijt bij hebben (tenzij het al goed is afgesteld)! Dit kan je gratis laten doen bij bijvoorbeeld HK suspension.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar op mijn eerste circuitdag in groep 3 gereden, 2:02.
Volledig originele vering/remmen etc.


Verder over het USD/RSU verhaal.

Ik weet inderdaad wel wat de voordelen zijn en durf te beweren dat ik daar geen profijt van zou hebben.
Met de setup hoe deze vork staat heeft ten kate in 2003/2004 het world supersport gewonnen. Zo hard verwacht ik niet te gaan,jullie wel? :)

Radiaal/axiaal hetzelfde verhaal. Natuurlijk is het beter, maar wat voegt het voor mij toe?
Ombouw naar closed cartridge met radiale remmen kost je ook maarzo 1000 euro.
 
Duidelijk!

Interessant om de verschillende beoordelingen en afwegingen te zien! :Y


Ik denk er op sommige punten toch echt anders over. Remmerij bijvoorbeeld (los van radiaal of axiaal).

Vering kan ik mij wel in vinden. Je moet hard rijden voordat je er het maximale uit haalt.

Jouw vergelijking met Ten Kate is natuurlijk relatief. :+
De prijs voor het upgraden ook. Je koopt dat niet nieuw ga ik van uit. Niet voor een oude pc37. Nieuwprijzen maken het hele upgraden voor mij totaal oninteressant. Nagenoeg alles wat ik op mijn motor heb is tweedehands.


Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Of je echt verschil merkt. Ik kan zelf niet wachten tot ik een nieuwe (weer ronde en geen vierkante) achterband heb en het weer wat beter is.

Ik rijd nu wel rond met mijn "nieuwe" vering maar vanwege het koude wegdek en mijn vierkante achterband stap ik nog net niet af bij bochten. Ik kan nu nog totaal niet beoordelen of ik beter door kan of durf te rijden. Of dat ik het helemaal niks vind (kan natuurlijk ook!)
-O-

Echt een goede beoordeling op het circuit kan ik niet maken omdat ik pas in groep 2 zit.

Doelstelling van dit jaar is rond de 2.05 op Zandvoort halen. 4 dagen minimaal wil ik dit jaar op Zandvoort rijden.

Ik heb totaal geen idee of dat haalbaar is maar we hebben een doel *D
 
Laatst bewerkt:
1000 euro is ook voor tweedehands spul.

Verder kijk ik veel naar wat het toevoegt, ga je er harder van rijden? Veel zit tussen de oren. Het is dat de prijs gunstig was anders had ik het niet gekocht. Dan was ik met originele vering groep 4 in gegaan.

Vorkje staat nu bij ten Kate om eens nagekeken te worden.
 
Voor groep 1 hoeft dat zeker niet. Ik heb nog geen ervaring met groep 3 en groep 4. Ik heb ze wel een paar keer zien rijden en mijn gevoel zegt dat je er pas profijt bij hebt in groep 4. Daar kan 1 van de gevorderde circuitrijders beter een uitspraak over doen maar dit is het beeld wat ik er bij gekregen heb (ook na aanwijzingen van circuitrijders).

In groep 1 heb je dat sowieso niet nodig. Je mag niet inhalen, niet vol gas, niet vrij rijden etc.
Dat gaat allemaal niet hard (wel gaaf en zeer verstandig om mee te beginnen!)
Goede remmerij heb je dan wel weer profijt van. En je hebt vast een db killer nodig voor de MiVV demper!

Jouw standaard vering laten afstellen zal je wel profijt bij hebben (tenzij het al goed is afgesteld)! Dit kan je gratis laten doen bij bijvoorbeeld HK suspension.

Vering aanpassen is in het begin inderdaad nog echt niet nodig, ga eerst maar eens proberen lekker te rijden. Ik heb zelf mijn eerste anderhalf seizoen met standaard vering gereden in de owcup (tot 1.58 op Assen ongeveer). Laatste anderhalf seizoen rij ik met wp cartridges en een wp schokbreker en die heeft altijd qua instellingen neutraal gestaan, als je dat zo kan zeggen. Laatste keer reed ik in de lage 49ers op Assen en eigenlijk toen had pas ik het idee dat het misschien 2 of 3 klikjes strakker kon. Ik weet niet precies de wat snelle tijden zijn op Zolder maar als je pak en beet 20-30 seconden harder gaat dan de langzaamste groep kan je eens aan vering gaan denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan