Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Heren! Na een geweldige dag op assen maar helaas een lowsidertje in de derde sessie (en einde trackday daardoor) ben ik opzoek naar een aantal onderdelen.
Dynamo deksel
clipon links
Schakel stukje (de step waar je je voet op plaatst is nog goed, maar het 'schakel armpje' die je omhoog en omlaag drukt is afgeknapt)

Iemand toevallig nog iets hiervan liggen voor een 2003?
 
Beste mede rijders. Voor mijn vriendin ga ik morgen kijken bij een 2004 600rr.

https://link.marktplaats.nl/m1170977578

Ik ben zelf werkzaam in de auto branche dus weet wel het een en ander qua techniek en logisch denken. Ik weet dat de motor ingevoerd is en probeer daardoor een nette prijs te onderhandelen. Ik heb een groot deel van dit topic doorgenomen maar kan niet echt specifieke kwaaltjes vinden.

Zijn er nog tips waar ik op moet letten bij een bezichtiging/proefrit morgen? Specifiek op de 600rr van 2004 dan.
 
Heren! Na een geweldige dag op assen maar helaas een lowsidertje in de derde sessie (en einde trackday daardoor) ben ik opzoek naar een aantal onderdelen.
Dynamo deksel
clipon links
Schakel stukje (de step waar je je voet op plaatst is nog goed, maar het 'schakel armpje' die je omhoog en omlaag drukt is afgeknapt)

Iemand toevallig nog iets hiervan liggen voor een 2003?

Ik kan morgen wel even kijken,volgens mij heb ik nog wat standaard onderdelen liggen van mijn eerste racer (2005 model.)
 
Ik kan morgen wel even kijken,volgens mij heb ik nog wat standaard onderdelen liggen van mijn eerste racer (2005 model.)

Heel graag, volgens mij passen de 2003 en 2005 onderdelen prima op elkaar.

Jij nog een mooie dag gehad gisteren? Ik heb je niet gespot trouwens
 
Beste mede rijders. Voor mijn vriendin ga ik morgen kijken bij een 2004 600rr.

https://link.marktplaats.nl/m1170977578

Ik ben zelf werkzaam in de auto branche dus weet wel het een en ander qua techniek en logisch denken. Ik weet dat de motor ingevoerd is en probeer daardoor een nette prijs te onderhandelen. Ik heb een groot deel van dit topic doorgenomen maar kan niet echt specifieke kwaaltjes vinden.

Zijn er nog tips waar ik op moet letten bij een bezichtiging/proefrit morgen? Specifiek op de 600rr van 2004 dan.

En?

Gekocht? Hij staat niet meer op mp.
Misschoen mosterd na de maaltijd maar dit type honda's zijn (bijna) onverslijtbaar.
De naks zal misschien eens vervangen moeten worden maar is ook een klusje van niks.
Zolang je de motor netjes onderhoud keertje de vloeistoffen enzo wisselen en de ketting op tijd smeert.
Normaal warm rijden voor het vlammen begint dan zijn ze bijna onverwoestbaar.
 
Helaas had TonyM niks meer in de opbergkast liggen dus ben nog opzoek naar deze 3 dingen voor m'n PC37:
Dynamo deksel
clipon links
Schakel pedaaltje

Tot dinsdag ga ik verder met demonteren en voorbereiden dus mocht je voor die tijd nog wat zien liggen, schroom niet!
 
Helaas had TonyM niks meer in de opbergkast liggen dus ben nog opzoek naar deze 3 dingen voor m'n PC37:
Dynamo deksel
clipon links
Schakel pedaaltje

Tot dinsdag ga ik verder met demonteren en voorbereiden dus mocht je voor die tijd nog wat zien liggen, schroom niet!


boonstra heeft veel

en anders CMS
 
Ik heb de motor gekocht. Hij was van de werkplaats chef bij de rooy transport (van de dakar familie). Keurig zaken kunnen doen qua prijs. Wel even rondom remblokken vervangen en beurtje geven. Iemand nog tips qua bestellen online?

Ook zoek ik een donker kuipruitje. Het liefst eentje waarbij ook 'honda' aan de onderzijde staat zoals origineel. Iemand ervaringen met specifieke ruitjes?

Mijn vriendin was goed verrast :)

De motor zal over 3 maanden weer te koop staan aangezien we dan vertrekken op wereldreis!

En?

Gekocht? Hij staat niet meer op mp.
Misschoen mosterd na de maaltijd maar dit type honda's zijn (bijna) onverslijtbaar.
De naks zal misschien eens vervangen moeten worden maar is ook een klusje van niks.
Zolang je de motor netjes onderhoud keertje de vloeistoffen enzo wisselen en de ketting op tijd smeert.
Normaal warm rijden voor het vlammen begint dan zijn ze bijna onverwoestbaar.
 
P8CPeHedntZOyfugRbp75-vuzF5GIsUcVCF9bBmBTNv1nx_4LXWUsw4oOnynwVsfauxNONDNsA3A0-9ZI6pnmm-m0WlN-yjJZW3xbiPqmlPYVtUvkSJBvyy2OlN-XJohLKf9bg4pOJgxOkspTn4IKLWUeAnxxfwM5nGtwj4vcT9tOmELxTyRPQL5ls99zB_W4VoKfpL4HyZUWCL16udegxeDXRoFMbTo32OO8x4sSEDPGjFQFLoFyd7JqzUfpgfUIx_Jwg0d1ZVLxPKH3xU6HIOXCp-p5-NjMuhuqWfIEMosw2sIZty0whnkXItFE4eZKjSr5JGpJkzlYm8gzkpo7JR1XwLat4vRtq64ftIML5xMvmf2TsAkA3OnhPrjCivBBWD71eIaXGNYeY7Z7gDebGQ-IX0viGaQOQpwBfe8dU59FOomLWv2aKV1YoO1_LucWcKZp4inueO0i82039be_XOftdqaFe8R130gGFyPEg9uUiKkqh6-zx7uh7PhAHqqqSXms1Ag_kBwWnh3jceoJf9GzJrWOIvltZpn8ZC5sgg97DGC3vRlgOxd6qG78M2p4aHGKBhhHkg7I_ouqc02q3urPY3ZrlyNEEmTXFH1P75n9MsO_l8A=w1227-h920-no

Olie Wissel

zhgHE3-CBquPcJ4P0yQJpI-JNi2HSpHw16FS15EMy6WuVmsgbGpSkwYF3dCMGaoQckU3C6XTgn5B86n8NnL4_gRcH880WvQEnsG_ycXrtJbrW2-N74RKvXXwd4zye9CEUTxFNN3gn3zs7t3RVIb66qNH8e4D3EbCT0x1v5E2O2SSuWe-MrzUF2QWL2TKJb1BrRErqyM1ktwbVAsxo2peGV2wszwhJze2nnaRvusGuHn1RVUjbWSVzxbHyjJsklVIp-8WIq-JC8f_QMJTR-I-xYuV9CFcSDK0u0vo7AYj8m6uzwjss3CReg4aul6eX6TQycih0yGGtAP1uQrAUeViwYnspyD0Xts6Wx-229wK4lW6oJ9WpITxdczdqgBca9MZmWMNR6dLp7HTjB21RZCOvNbtUHMmjwUpmySN0kd9ok-f1DxP6yta69g_TZiNGbysL4oNEoDWAtLP2xhkbTwaEnG39VBvUl-vUQe1clq7nJo2T_IDDbZWYm5qvdMHsz6yy4idKYwpAv-qOUk_C-n9376vMH84nFUlodueDE4wyvYuguycWM52jDhs_8po_KF2avsiPA4rtHC5iQ1LN7O8W_gHla0D9tVy7hYWVc621vE3WFf2=w1227-h920-no

Bougies wissel

mlT-pLT3lFzK2LgpyLIOW_Q7Ji0WlAwXE6SAtGf1V6kV29pX5-JscUxpeperXzp5Psw3M_vLTajZv3VZ4w_TvmpDvkxUaYP4oJQ6J9djsY_AWQYbnsFIinM3cTg9Ud1xGirUkqVWUUNVtMUWRRW9jegV4XgVZ-0m_Io3z6BmNPqIzyoG1DC_TuG1wbOl32j2F2mcfkN5ZLkM4rE5rjCPBp5OhgwHjp_bq5GSfeSszhq9eE69NRUfRSlmQq8zkQWds8aaf4gzlek57NX16S35T2dsjTO6DoXtQld-SAvazig3A5FN-ue-Yq8JU9mU2cQ0nDZDISAh5LdabUioyKyA9USVUAUHU9LCx3IxAPhWtb-J4q6rruCpoxiIEg9X__iVZa--aUjDmz3rRvwWh5PZh7DcTOrTnPbfLZNtiBYhB9EBpFTO1jGoQLe05KbLyGWIbC-idYfJ4hivIIx1gwvFbYI66y3nsBluDUFeYfPsiGJQ0SZhiO5CmldJs1LVgmD8woKvO9smLgJVx4gMfOUd_ytdaKAfiMvlQ2My-PaXR7kpQB4VZco2y8bq80WbAZ58_XWP1ASv1zR_XzArUQooIYcBCxfXSb-NcikOWDIw723AXk5o1mJp=w1227-h920-no

Luchtfilter (niet gewisseld maar schoongemaakt, was nog prima)

Mochten er nog vragen zijn voor de mensen die graag zelf wat doen dan hoor ik dat graag.

Nog te monteren, remblokken voor + achter, voorband en donker kuipruitje, eentje via aliexpress besteld, helaas een double bubble (heb liever een 'gewone') maar kon deze niet vinden.

Twijfel nog om de koelvloeistof te verversen.

Hoe staan de motorrijders hier tegenover een brakelight flasher? Aangezien mijn vriendin ermee gaat rijden wil ik dat dat zo veilig mogelijk gaat.
 
Laatst bewerkt:
Als je bedoelt dat als je remt je remlicht gaat knipperen ipv fel branden dan zou ik het niet doen.
Misschien is het appels met peren vergelijken maar ik heb gelezen dat naonderzoek gebleken is dat hardlopers met een knipperend lampje op de arm minder zichtbaar zijn dan met een constant brandend lampje.
Ik kan mij voorstellen dat dat met een remlicht ook zo werkt.
 
Je pakt het verder wel grondig aan voor die drie maanden!
Als je dan toch bezig bent zou ik de kv ook doen zijn de kosten niet he. :t
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van het voor knipperlicht van de Cbr 600rr? Ik heb echt het idee dat het tegemoetkomende verkeer er niets van ziet
 
Ik zou graag het achterlicht zo willen maken dat deze bij remmen 3x kort knippert en dan fel aan blijft. Ook zit ik te kijken naar een mod voor de koplampen, het is geen gezicht dat er maar 1 brandt.
 
Thykha

Hoe was je lemans trip?

Achteraf fantastisch!
Heenweg al bij antwerpen overvallen door een enorme regenbui dus was een paar uur zeiknat.
Rond brussel verkeerd afslagje dus moest er even zoeken om op de goede weg te komen.
Uiteindelijk vrij vermoeid op de camping aangekomen.
Even niet bij stil gestaan dat het s nachts koud kon zijn en dat was het!!
2 gr en weinig warm spul bij is niet zo fijn.
Uiteindelijk de racedag superlekker weer een mooie tribuneplek en veel mooi race geweld gezien.
De rit naar huis was vele malen beter mooi weer weinig oponthoud en kwam redelijk fris thuis.

Met wat kleine aanpassingen is het zeker voor herhaling vatbaar.
 
't Spul is binnen :)

[img=800,479]https://i.imgur.com/Q5Xe7fQ.png[/img]

Gelijk een remontluchtertje erbij gehaald... al verwacht ik daar geen wonderen van, toch wil ik het eerst zelf geprobeerd hebben. Als 't niet 100% naar wens is rijd ik wel voorzichtig naar een garage :+
 
De rode honda voor mijn vriendin is niet meer..

Vannacht gestolen bij mij voor de deur. Gisteren is haar scooter bij haar thuis gestolen. Vanochtend waren de cbr van mijn vriendin en R1 van de onderbuurman weg.. Mijn gsxf stond er nog. Zaterdag heeft ze de cbr kado gekregen, gisteren om 19:00 haar rijbewijs opgehaald en samen een korte rit gemaakt (haar eerste zelfstandige), ze heeft +/- 20 minuten kunnen genieten van haar kado.

Zonde van mijn werk geweest!

Het was de eerste overnachting van de cbr buiten de garage van mijn werk en de 2e dag in de verzekering.
 
Laatst bewerkt:
Sjees, ik wordt helemaal Gallisch van alle gestolen motoren de laatste paar weken. Heb het zelf twee x meegemaakt waarbij, in geval van nr.2, de daders achterhaald zijn en dit ruimschoots gecompenseerd is via dokters rekeningen en schadeloosstelling aan mij.
 
De rode honda voor mijn vriendin is niet meer..

Vannacht gestolen bij mij voor de deur. Gisteren is haar scooter bij haar thuis gestolen. Vanochtend waren de cbr van mijn vriendin en R1 van de onderbuurman weg.. Mijn gsxf stond er nog. Zaterdag heeft ze de cbr kado gekregen, gisteren om 19:00 haar rijbewijs opgehaald en samen een korte rit gemaakt (haar eerste zelfstandige), ze heeft +/- 20 minuten kunnen genieten van haar kado.

Zonde van mijn werk geweest!

Het was de eerste overnachting van de cbr buiten de garage van mijn werk en de 2e dag in de verzekering.
Wel gvd :(
Wat ontzettend waardeloos en onvoorstelbaar zuur.

Hopelijk was de motor er wel voor verzekerd (schrale troost).
 
Sjees, ik wordt helemaal Gallisch van alle gestolen motoren de laatste paar weken. Heb het zelf twee x meegemaakt waarbij, in geval van nr.2, de daders achterhaald zijn en dit ruimschoots gecompenseerd is via dokters rekeningen en schadeloosstelling aan mij.
Het is wel heel vaak raak laatste tijd. Kijk ook maar eens wat er gebeurt in Londen op dit moment qua motordiefstal. Er staan filmpjes zat op youtube en het is zo makkelijk om een motor mee te nemen en de brutaliteit waarmee dat gaat is echt om triest van te worden.

Van het weekend gaan we ween weekendje weg met de motoren en dan moet de Blade ook ergens buiten staan waarschijnlijk. Daar ben ik echt niet blij mee.
 
Heeft iemand hier interesse in een Wilbers 643 QS schokbreker met hoogteversteller voor 450 euro voor de PC40?
Vroeger dook iedereen op dat soort onderdelen en had je na een dag al aardig wat reacties, maar nu zakt mijn advertentie hier op mf al lekker naar beneden :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan