Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Ik heb ook protectie geplaatst. Maar gebruik ze alleen op trackdays. Ik wilde in de originele zwarte kuipdelen geen gaten boren. Dus 2 zij-kappen gekocht en deze wat opgeknapt door de schuren, gronden en matt zwart te spuiten, uitgezonderd een klein blauw deel. Daarna zijn de nog behandeld met matt-blanke lak. Bij trackdays bouw ik de boel dus om. Ik ga dit jaar meer trackdays doen en zal dat voorlopig met de CBR doen. Voor dit seizoen staan al een aantal dagen vast zoals Zolder op 6 april en 24 mei. En de TOMS curcus in Assen op 21 april. De eerder geplaatste opmerking van Mit46 snap ik wel. De kosten lopen wel snel op maar daarbij moet ik zeggen dat ik het sleutelen aan zich ook leuk vind. Bij elkaar zijn de volgende zaken al gedaan : algehele check (o.a. ook door Nippon Bikes), olie+filter, koelvloeistofsysteem gespoeld en opnieuw gevuld, K&N sport luchtfilter, plaatsing gebruikte PCIII en afstelling op de testbank door Nippon, R&G engine covers. Servicen vering door Hyperpro (set van hun is vorig jaar al geplaatst). Rem revisie voorzijde, plaatsing stalen remleidingen van Hell en Brembo sinter remblokken voor en achter. Voorlopig rij ik nog met Bridgestone BT16's. Deze hebben het tot nu, prima gedaan. Maar zodra deze op zijn komen er waarschijnlijk Dunlop TT's op, dan zal er ook een nieuwe ketting/tandwielenset worden geplaatst. Al bij al best veel maar met deze machine kan ik mij enig risico veroorloven vwb tracks , gezien de leeftijd. Maar als ik dit jaar goede stappen vooruit maak overweeg ik een trackmachine te kopen.

Bekijk bijlage 1359165Bekijk bijlage 1359167

Netjes die zij kuipen zo.
Welke tank grip stickers heb je (of hoe heet zoiets)..
Wat is je ervaring met die PC3?
 
ah top!Mooie duidelijke foto's van de Bike Design frame sliders.
Was net aan het uitzoeken welke sliders ik moest hebben zonder in de kuip te hoeven zagen.
Zijn wel aan de prijs, maar dat is het mij wel waard. nu nog even informeren waar je reserve sliders kan kopen zodat je die kan vervangen mocht hij op zijn.

Sinds 1 week eigenaar van een PC37 CircuitFiets, dus ik kom hier ook wat rond neuzen. voor op de weg rij ik een Aprilia RSV4 APRC uit 2011 :)

Bekijk bijlage 1360630

Prachtige kleurstelling zo! *D
Welke mods heb je gedaan?
 
Netjes die zij kuipen zo.
Welke tank grip stickers heb je (of hoe heet zoiets)..
Wat is je ervaring met die PC3?

Thanks, het is zo een redelijke oplossing tot het moment dat ik mijn race kuip set heb opgeknapt. Grip pads zijn universele van Eazy Grip en op maat gesneden. Vwb de PCIII kan ik nog weinig zeggen omdat ik alleen een regenachtige test rit heb gedaan na het afstellen door Nippon. Samen met de K&N sportluchtfilter en de Bodis komt er wel meer herrie vrij. Dusdanig dat ik op Zolder wel daar rekening mee moet gaan houden aangezien ik de laatste keer ook al een keer een zwarte vlag heb gehad.
 
Prachtige kleurstelling zo! *D
Welke mods heb je gedaan?

Zelf nog niks, haha!
Maar de vorige eigenaar heeft alles wat niet nodig is eraf gehaald.
Zit op dit moment alleen een Powercommander 3 in, en is getuned en levert nu 119pk.
Volledig Arrow uitlaat systeem.
En een Transponder houder.

Zat nog een extra Gouden velgen set bij met Dunlop Qualifiers erop, en een set Regenbanden.
ik wil de race banden om de gouden velgens laten leggen, en de regenbanden op de huidige zwarte. Qualifiers verkoop ik dan voor een paar tientjes, die ga ik toch niet gebruiken.

Wat ik nog ga toevoegen is:

-Frame Sliders
-Quick Shifter
-Carter Covers
-Andere rem en koppelings hendel (Zit nu ali express GSXR hendels op...)
-Gear indicator
-Ohlins Stuurdemper
-Nieuw achter bandje, deze is op de rechterkant vlak gereden.
-Kevin schwantz stijl nr 34 Stickers erop ipv het eigen nummer van de vorige eigenaar.

Alles is al besteld, dus moet er voor 15 April op zitten voor de Eerste circuitdag met deze fiets tijdens de Pirelli dag van CRT :)
 
De CBR heeft de eerste 300km achter zich! Heerlijke motor! Michelin Road 5 banden bevallen super! Geven veel vertrouwen vanaf de eerste meters.
2 euveltjes moet ik nog zien te verhelpen:
-Lichte vibratie bij initieel remmen. Bij harder remmen is het minder. Balhoofdlager en wiellager lijken prima. (verwacht niets anders met 5500km op de teller)
Ik ga de bobijntjes van de zwevende remschijven zuiver maken, kijken wat dat doet.

-Lichte stotter onder de 3000rpm; voornamelijk bij wegrijden. Behoorlijk irritant als je na een verkeerslicht moet afslagen en je motor stottert bij het lossen van de koppeling en indraaien.
Iemand ervaring met de brandstof filter vervangen of reinigen? Die zit volgens mij in de assemblage van de brandstofpomp onderaan de tank, en is bijgevolg niet ontwikkeld om vervangen te worden. |(
Injector cleaner is al in de tank gegaan.

Alle tips welkom!
 
Gaan er nog mensen op uit dit weekend?
Uiteraard: vrije zondag en 20 graden in het vooruitzicht(Y)
1384549
 
Goedemiddag,
Graag zou ik de originele spiegels van mijn CBR600RR uit 2003 vervangen voor een wat sportievere / moderne spiegels (zonder knipperlicht). Heeft iemand tips of ervaring? Goede suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt.
Groeten
 
Goedenavond, ik ben sinds kort eigenaar van een honda CBR 600 RR (2004). Deze bevalt geweldig tot nu toe alleen ben ik vandaag jammer genoeg mijn buddy zadel verloren. Waarschijnlijk niet goed dicht gedaan... Heeft iemand toevallig nog een buddy zadel liggen? Alvast bedankt:) Groet
 
Goedemiddag,
Graag zou ik de originele spiegels van mijn CBR600RR uit 2003 vervangen voor een wat sportievere / moderne spiegels (zonder knipperlicht). Heeft iemand tips of ervaring? Goede suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt.
Groeten
Een tip is dat je niet de goedkoopste Ali Express zooi koopt.

Dat ziet er mooi uit als het de verpakking uitkomt, maar na een paar regenbuien zijn de boutjes verroest (leuk als je het weer een los wilt halen) en als je pech hebt waait je spiegel alle kanten op door de rijwind, omdat je deze niet vast genoeg kan zetten. Doe je dat wel dan draait het weer uit positie (als je pech hebt).

Mijn ervaring in ieder geval met goedkope spiegels.
 
Mijn eerste motor deze week gekocht, super blij mee!
2008, 15k KM.
Ik zal nog wel eens betere foto's uploaden maar is nu het weer niet voor, deze waren even snel gemaakt.
Ik was echt aan het twijfelen tussen een naked en een supersport. Ik heb op 3 nakeds gereden voor meerdere dagen en een paar keer supersport proef gereden. Toch blij dat ik voor supersport ben gegaan. Ik word helemaal gek van de wind op de nakeds.
 

Bijlagen

  • CBR side.jpg
    CBR side.jpg
    340,5 KB · Weergaven: 27
  • CBR front.jpg
    CBR front.jpg
    377,9 KB · Weergaven: 34
  • CBR back.jpg
    CBR back.jpg
    331,3 KB · Weergaven: 23
Mijn eerste motor deze week gekocht, super blij mee!
2008, 15k KM.
Ik zal nog wel eens betere foto's uploaden maar is nu het weer niet voor, deze waren even snel gemaakt.
Ik was echt aan het twijfelen tussen een naked en een supersport. Ik heb op 3 nakeds gereden voor meerdere dagen en een paar keer supersport proef gereden. Toch blij dat ik voor supersport ben gegaan. Ik word helemaal gek van de wind op de nakeds.
Mooie kleurstelling, veel plezier hiermee maar dat komt wel goed.
 
Mijn eerste motor deze week gekocht, super blij mee!
2008, 15k KM.
Ik zal nog wel eens betere foto's uploaden maar is nu het weer niet voor, deze waren even snel gemaakt.
Ik was echt aan het twijfelen tussen een naked en een supersport. Ik heb op 3 nakeds gereden voor meerdere dagen en een paar keer supersport proef gereden. Toch blij dat ik voor supersport ben gegaan. Ik word helemaal gek van de wind op de nakeds.
mooie fiets hoor

veel plezier er mee
 
Hallo mede CBR-rijders,

Ik rijd eentje uit 2008 en ik was mij een beetje aan het oriënteren op een quickshifter.
Nou heb ik er bar weinig verstand van, dus ik vroeg mij af of hier mensen zijn die mij een beetje verder kunnen helpen met het vinden van een geschikte set.
En werken deze setjes ook voor down-shifts? of heb je daar weer een uitbreiding voor nodig?

Alvast bedankt!
 
Ik had destijds een Healtech quickshifter en die heb ik daarna vervangen door een Translogic, omdat ik graag het verschil wilde merken.

De Translogic vond ik veel beter. Je hoefde er niets aan in te stellen en kon er weinig aan instellen terwijl je bij de Healtech juist heel veel kon en moest instellen. Ik vind dat een nadeel.

Op mijn huidige 600RR zit een HM Plus quickshifter. Ik heb er nog niet veel mee gereden (circuitmotor), maar hij heeft het nog niet vlekkenloos gedaan.

Als ik er zelf 1 moet kopen dan koop in een Translogic. Ongeacht voor welke motor.


Volgens mij heb je die ook met down shifts, maar die zijn aanzienlijk duurder en ik heb geen idee of je ergens aan moet denken mbt je bak als het gaat om down shifts.
 
Nu al bijna een 2.000 kilometer gereden met mijn CBR600RR '03. Rijdt supergoed en zeer tevreden, maargoed dat is hier een beetje een open deur intrappen :)

Verder is mij wel één ding opgevallen. Mijn bezine verbruik vind ik vrij hoog liggen. Meestal ligt het rond de 1 op 14. Dat is dan snelweg, binnendoor, zowel aan het gas hangen als gewoon touren. Naar mijn idee is dat vrij hoog voor een 600'je?

Wat is het verbruik van andere 600RR 2003-2004 modellen hier? Verder heb ik nog geen acties ondernomen in het afstellen, luchtfilter checken, bougies checken/vervangen gezien ik niet weet of dit echt heel abnormaal is.
 
Nu al bijna een 2.000 kilometer gereden met mijn CBR600RR '03. Rijdt supergoed en zeer tevreden, maargoed dat is hier een beetje een open deur intrappen :)

Verder is mij wel één ding opgevallen. Mijn bezine verbruik vind ik vrij hoog liggen. Meestal ligt het rond de 1 op 14. Dat is dan snelweg, binnendoor, zowel aan het gas hangen als gewoon touren. Naar mijn idee is dat vrij hoog voor een 600'je?

Wat is het verbruik van andere 600RR 2003-2004 modellen hier? Verder heb ik nog geen acties ondernomen in het afstellen, luchtfilter checken, bougies checken/vervangen gezien ik niet weet of dit echt heel abnormaal is.

100km tot reserve. maar goed. dat is constant vol gas over Assen heen ;)
 
Hallo ik ben nu aan het kijken naar een cbr rr uit 2003 met 30k op de teller. En ik vroeg mij af of er nog specifieke dingen zijn waarop ik nog moet letten bij het kijken naar de motor. Zijn er bekende mankementen bij dit model?
 
*O*Sinds gisteren ook eigenaar van een cbr600rr uit 2003

Alleen nu de volgende vraag: mijn snelheidsmeter geeft aan in mph, maar ik zie dat als ik het contact aan zet wel kmh staan. Maar hoe kan ik mijn teller omzetten zodat er in kmh wordt gemeten? Wel zo makkelijk :P
 
Heb nog een blok liggen km stand 36000 wel op een lelijke plek gescheurd en weet niet of dit te maken is. Iemand hier interesse in? Rest van het blok in prima staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan