Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Goedemiddag allen..

Ik heb nu een tijdje een CBR600RR en op het circuit is het super maar de straat is toch niet heel comfortabel, wil ook geen circuitfiets en een straatfiets kopen dus de CBR moet gewoon blijven, maar nu ben ik (zoals menig ander voor mij ongetwijfeld) op zoek naar een aanpassing om het toch een beetje dragelijker te maken.

Nu ben ik voornemens om 1" clipon risers te monteren:

PP-Tuning Clip-ons Handlebars 28mm Verhoogd Verstelbaar Zwart Geanodiseerd 6° - 12° Bestel online bij Hvmparts

Heeft iemand dit al op zijn fietsje om wat ervaringen te delen, de vraag is of het de moeite (geld) waard is of niet?
En hoe werkt dat met die graden, en welke positie/hoek is aan te bevelen?

Cheers
 
Heeft er iemand enig idee waarvoor de driehoekige luchtkamers zijn onder de ram-air buizen?

En brengt het enig voordeel/nadeel met zich mee wanneer je deze afdopt? Het lijkt mij dat ze de flow nogal verstoren richting je filter.
 
Heeft er iemand enig idee waarvoor de driehoekige luchtkamers zijn onder de ram-air buizen?

En brengt het enig voordeel/nadeel met zich mee wanneer je deze afdopt? Het lijkt mij dat ze de flow nogal verstoren richting je filter.
goede vraag, dat zou ik ook wel eens willen weten..
 
Wat bedoelen jullie?
De kunstof buizen die met plaatst tussen het luchtfilterhuis en de ducts aan de voorzijde van de kuip. De originelen hebben die bak eronder hangen. Terwijl bij veel race kuipen en after market buizen kan je ze verkrijgen zonder die bak eraan. Bij mij leveren de originele ook problemen op met het plaatsen van een race kuip.
 
Als die 2 buizen er niet zitten dan heb je toch 2 loze ruimtes tussen de air ducs in de topkuip en de airbox?
 
Ah!
Volgens mij is er 1 voor het gereedschapsetje. Deze hoort in 1 van de zijkuipen.

Doel je daar op?

Als de andere kuip er ook 1 heeft dan weet ik niet waarvoor die dient. Als het goed is heeft 1 van die boxen ook een sleutelgat waarmee je deze open kan maken.

Deze?
images
 
Nee het zijn echt de driehoeken onder je ram-air buizen.

Kunnen ze wellicht het aanzuiggeluid reduceren?
 
Heeft iemand hier misschien nog een bagster tankhoes/tas liggen?
Voor een 2003 cbr600rr, ik ga binnenkort op vakantie maar de bepakkingsmogelijkheden zijn beperkt.
 
Teenbeschermer!
2kFOGuT.gif


Maar nu die vrije slag in de rempomp nog... Iemand met een PC37(B) met tips hiervoor? Rempomp van een Fireblade? Of van een later model met radiale pomp?

Want dit staat me tegen (vrij slag):
4FTw5uo.gif



Over de remupgrade: aha:

https://www.600rr.net/vb/17-03-06-r...2-07-master-cylinder-03-no-modifications.html
07+ zou dus moeten kunnen :)


Ah, schroef het, 19RCS besteld.

Tadaaa:


Nog wel even de remlichtschakelaar monteren :+

Het houdt niet veel over qua ruimte overigens, een kleinere behuizing voor de start/stopknop en gaskabelbevestiging zou welkom zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb een PC40 (2007), en ben op zoek naar een setje regenwielen. Nu is de zoektocht niet zo makkelijk gebleken als ik dacht 😊
Dus mijn vraag is welke wielen hier allemaal in passen?
-Passen die van een '13-'17 model hier ook in?
-Wat moet er aan een PC37 model voorwiel juist aangepast worden om deze wel passend te krijgen?
-Ik las ergens dat die van een CBR650F ook zouden passen. Klopt dit?

Misschien maakt dat de zoektocht iets makkelijker 😊

Alvast bedankt
 
Hoi,
Ik heb een PC40 (2007), en ben op zoek naar een setje regenwielen. Nu is de zoektocht niet zo makkelijk gebleken als ik dacht 😊
Dus mijn vraag is welke wielen hier allemaal in passen?
-Passen die van een '13-'17 model hier ook in?
-Wat moet er aan een PC37 model voorwiel juist aangepast worden om deze wel passend te krijgen?
-Ik las ergens dat die van een CBR650F ook zouden passen. Klopt dit?

Misschien maakt dat de zoektocht iets makkelijker 😊

Alvast bedankt

https://www.ebay.co.uk/itm/GLOSS-BL...085063?hash=item2364a05747:g:W-QAAOSwfVpYruno
"This listing is for one BLACK front wheel that fits the 2007-2015 Honda CBR600RR motorcycles. The 2013 and up model years have different style spokes, but fitment is the same. "

Als dit waar is geeft dat wel een grotere vijver om in te vissen :)
 
Achterwielen genoeg te vinden, voorwielen zijn wat schaarser. Toch bedankt, die site kende ik nog niet 😊
Ik heb misschien wel een setje gevonden ... fingers crossed 😁
 
Volgens mij passen ze bijna allemaal, ook voor van de 929RR, 954 en 1000RR mits je juiste wiellagers monteert.
Gewicht van jongere velgen kan wel minder zijn.
 
Weet iemand hier hoe die plaatjes heten die je spiegels vervangen? Dat je kuip fatsoenlijk vast zit ipv met een paar revetjes 🙈
 
19RCS rempomp is z'n geld wel waard overigens. Super met hoeveel gevoel je kunt remmen. Wat zitten spelen met diep de chicane in remmen op PVI Lelystad gisteravond :)

Zit je nog met de standaard axiale rem op een ouder model, kijk eens naar een radiale vervanger. Wellicht dat een tweedehands van een later model ook al een hoop verschil maakt, is wel zachter aan de portemonnee ook :+
 
Ik heb zojuist spanningsregelaar nr 3 naar de eeuwige jachtvelden. Zijn er mensen hier waarvan hun Pc37 ook regelaars vreet?

Ieder 1,5 sneuvelde de mijne wel en heb ze via Ten Kate wel van Ali express voor 'n prikkie maar dacht; zijn er geen betere versies? Ik kwam uit op een Electrosport regelaar maar heb geen idee of deze het euvel gaan verhelpen.

Enige tips of zeggen jullie gewoon een paar Ali regelaars op voorraad nemen?
 
2 vraagjes 😊
1. Ik heb een PC40 van 2008, is de achterveer van een recenter model een upgrade? Die lijken namelijk makkelijker om de preload te verstellen. Ik kan beter nu even de investering doen voor ik mijn veren laat aanpassen 😊

2. Zijn de wielbussen van een PC37 gelijk aan die van een PC40. Ik heb namelijk vaste wielbussen te koop. Op hoe meer motoren ze passen hoe beter namelijk 😁

Grtz Bram
 
Terug
Bovenaan Onderaan