Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Ik heb zojuist spanningsregelaar nr 3 naar de eeuwige jachtvelden. Zijn er mensen hier waarvan hun Pc37 ook regelaars vreet?

Ieder 1,5 sneuvelde de mijne wel en heb ze via Ten Kate wel van Ali express voor 'n prikkie maar dacht; zijn er geen betere versies? Ik kwam uit op een Electrosport regelaar maar heb geen idee of deze het euvel gaan verhelpen.

Enige tips of zeggen jullie gewoon een paar Ali regelaars op voorraad nemen?

Geen 600rr rijder, maar wel een Honda rijder :+

Ik heb een mosfet unit van een ZX10 gemonteerd ter vervanging van de standaard shunted versie.

De shunted versie word veel warmer dan de mosfet unit. Daarom gaat de mosfet unit ook veel langer mee!

Meende dat de latere versies van de 600rr ook een mosfet unit hebben. Misschien dat je die er op kunt zetten? Dat valt te herkennen aan de tekens op de regelaar zelf.

FH voor mosfet en SH voor de shunted versie

De ZX10 regelaar zul je op de standaard bekabeling moeten solderen en vervolgens zelf een ophangbeugeltje in elkaar flansen. Kan wel natuurlijk, maar kost je vermoedelijk iets meer moeite. :9

Laadspanning is veel constanter en vooralsnog geen problemen mee gehad. Ben ook nog geen halfjaar verder, maar dat terzijde.

Ali regelaars zijn in ieder geval 9 van de 10x troep. Kameraad van me heeft er in 10.000km 3 opgerookt. Zou ik mooi van af blijven.

IMG_20190414_130326.jpg


Zo zit de ZX10 regelaar op mijn 929 fireblade:t Hopelijk kun je er wat mee!
 
Die krengen worden erg heet soms, koeling is dus het antwoord.
Mijn maatje heeft dit gemaakt op zijn 929 koeling.jpg

Vroeger een gsx 550 gehad, die stookte ze ook in rap tempo, totdat ik een flexibel pvc buisje erop heb gezet wat extra koellucht naar de regelaar voerde die ook ergens onder de zijkapjes verstopt zat.

Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat ze bij Honda en ook andere merken het niet voor elkaar krijgen om onze fantastische stukjes technisch speelgoed te voorzien van een goede NAKS en spanningsregelaar.
 
Laatst bewerkt:
Hoi mannen en vrouwen.

Hier een verse cbr600rr bezitter. Kom van een street triple R 2013 maar was op zoek naar iets voordeligers in de aanschaf. Heb altijd al een zwak gehad voor Honda. (Eerste auto was een Honda en ook mijn brommertjes waren Honda)

Ik moet zeggen dat dit erg goed rijd ondanks zn leeftijd! Hij is van 2005 en heeft 40k gelopen.

Ben al wel met wat mods bezig om hem iets persoonlijker te maken.

Rim stickers
Versnelling indicatit
Vtrec rem en koppelinghendel
En nog wat andere handigheidjes.
933B2E5F-A707-48D3-9FA9-4039177979FE.png
 
Mijn NAKS begint een beetje te ratelen. Kan dit kwaad? Ga er donderdag mee na 't circuit en geen tijd meer om er een andere in te zetten.

Heb nog een donorblok liggen waar ik de NAKS mee uitwissel. Is het mogelijk om dit te doen zonder iets te demonteren? Ik bedoel de kleppendeksel en koppelingsdeksel.

Of is het verstandiger om een handmatig verstelbare aan te schaffen? Heb er wat over opgezocht en gelezen, lijkt mij sterk dat deze elke 5000 km verlopen..
 
Mijn NAKS begint een beetje te ratelen. Kan dit kwaad? Ga er donderdag mee na 't circuit en geen tijd meer om er een andere in te zetten.

Heb nog een donorblok liggen waar ik de NAKS mee uitwissel. Is het mogelijk om dit te doen zonder iets te demonteren? Ik bedoel de kleppendeksel en koppelingsdeksel.

Of is het verstandiger om een handmatig verstelbare aan te schaffen? Heb er wat over opgezocht en gelezen, lijkt mij sterk dat deze elke 5000 km verlopen..
De handmatige APE naks en die hoef je niet elke 5k te verstellen. Dat is onzin. Werkt prima en ik heb die in 20k nooit hoeven bijstellen. Geen idee wanneer daarboven wel, want dan waren mij 600RR'en altijd verkocht.

Als die net begint met ratelen zou ik mij er niet zo druk om maken. Als die nu al klinkt als een tractor zou ik mij er niet prettig bij voelen.

De naks kan je via de zijkant monteren. Zijkuip er af en je kan er bij (uit mijn hoofd). Een 600RR sleutelt echt kut, maar dit hebben ze wel goed bedacht :)
Bij mijn GSXR moet zelf het f***** gasklephuis er vanaf, omdat je anders 1 boutje niet kan benaderen.

FF youtube checken.
 
Hoi mannen en vrouwen.

Hier een verse cbr600rr bezitter. Kom van een street triple R 2013 maar was op zoek naar iets voordeligers in de aanschaf. Heb altijd al een zwak gehad voor Honda. (Eerste auto was een Honda en ook mijn brommertjes waren Honda)

Ik moet zeggen dat dit erg goed rijd ondanks zn leeftijd! Hij is van 2005 en heeft 40k gelopen.

Ben al wel met wat mods bezig om hem iets persoonlijker te maken.

Rim stickers
Versnelling indicatit
Vtrec rem en koppelinghendel
En nog wat andere handigheidjes. Bekijk bijlage 1426254
Veel plezier er mee man!

Top fietsen zijn het. :Y
 
Die krengen worden erg heet soms, koeling is dus het antwoord.
Mijn maatje heeft dit gemaakt op zijn 929 Bekijk bijlage 1426228

Vroeger een gsx 550 gehad, die stookte ze ook in rap tempo, totdat ik een flexibel pvc buisje erop heb gezet wat extra koellucht naar de regelaar voerde die ook ergens onder de zijkapjes verstopt zat.

Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat ze bij Honda en ook andere merken het niet voor elkaar krijgen om onze fantastische stukjes technisch speelgoed te voorzien van een goede NAKS en spanningsregelaar.
Ik heb ook een GSXR750 uit 2008 en hier de lijst met kwaaltjes:
Spanningsregelaar
gear indicator sensor (heb ik last van!)
Exup klep (in de uitlaat)
lamme spiegels (door het inklappen)
Dynamo
Rempomp (terugroepactie)
(ik vergeet wat, maar kan er ff niet opkomen)

Bij het 2006 model ging de regelaar geheid stuk. Bij het 2008 model minder. Deze hebben ze verplaatst van achter de radiateur naar de zijkant (bij het frame met rijwind).
Er is wel een terugroepactie voor geweest dus dat zegt wat. Ik noem het altijd maar een "Honda regelaar" :o


Zo slecht zijn de Honda's nog niet.
Bij sommige ZX6'Ren is de 2e of 3e versnelling een kwaal. Moet je bak eruit. Ben je mooi klaar mee. Of dat kost een berg tijd of een berg centen.
Bij sommige Yamaha's de cilinders die kunnen scheuren.....!!

Wees maar blij met die naks en regelaars als kwaaltjes. _O-
Ben ik wel! :Y
 
Ik heb mijn motor verkocht en heb het een en ander overgehouden, komt van een pc37 2003.

-Mupo schokbreker
-WP voorvork
-Bagagerek
-Diverse kuipdelen, met en zonder schade, in rood/zwart, 2003 of 2004.
-Circuitkuip compleet
-Originele schokbreker
-Clipons
-Originele kuipruit
 
Gisteren toch nog een gaatje gevonden om de NAKS te vervangen, oude leek me gewoon nog goed maar de ratel is er nu wel een heel eind uit.
Rammelt nog wel wat in het blok bij koude motor maar zodra die warm is, is het weg.

Morgen het beestje even uitlaten op Assen :]
 
Goede avond iedereen, heb sinds kort een rr uit 2004. Nu wil ik een paddock stand aanschaffen voor het achterwiel.
Iemand tips of aanbevelingen ?
 
Zo'n type zoals dartmaster (erg licht).

Ik heb paddockstands van Constands (de Falcone, alle 3). Valtermoto heeft vergelijkbare (misschien wel dezelfde, maar met een andere naam).
Prettige dingen. Liften niet te hoog, grote wielen. Alleen en extra moer om te klemmen van de achter paddock gedaan. Kosten net zoals zo'n MotoGP variant wel iets meer.

En anders van die standaard rode dingen ofzo. Doen wat ze moeten doen.

Ik vind zelf met bobbins prettiger dan die onder de achterbrug moeten.
 
Ik weet dat de vraag al overal vaak gesteld is...
Aangezien een setje wielen voor een cbr 600 rr pc37/pc40 ultra zeldzaam zijn, en onbetaalbaar..
Zou er ook een set wielen van een 900rr sc33 in passen(heb deze een set gevonden)?
 
Wanneer je de juiste wiellagers monteert kan het met de voorkant. Achter is een andere maatvoering dus dat wil je niet denk ik.
Op mijn laatste PC37 (2004) had ik vorkpoten van een 929RR gemonteerd met het originele wiel. Enkel de lagers en spacers aangepast.

Misschien als je een 2005 model hebt dat het geen eens nodig is. Deze heeft al een upside down vork en dus (al) een andere voorwielas dan het 2003 model.
Het gaat er om dat de voorwielas hoort \ past bij de desbetreffende lagers en spacers.

PC37 en PC40 voorvelgen kan je ook niet "zomaar" uitwisselen. Het is aan te passen met de juiste lagers e.d.

Volgens mij zijn wel alle achterwielen uitwisselbaar. 2003 - heden en anders zeker 2003-2012 (maar volgens mij zelfs tot heden).
Hoe nieuwer hoe lichter de wielen. Als het voor het circuit is zou dat een afweging kunnen zijn.

https://www.600rr.net/vb/19-tires-suspension-handling/480914-wheels-what-years-fit-what.html
Op bijvoorbeeld www.partzilla.com kan je de verschillende onderdeelnummers bekijken van de bouwjaren.
Zo kan je zien welke spacers en lagers je nodig hebt en of die wellicht ook in een ander wiel al zitten.
 
Geen 600rr rijder, maar wel een Honda rijder :+

Ik heb een mosfet unit van een ZX10 gemonteerd ter vervanging van de standaard shunted versie.

De shunted versie word veel warmer dan de mosfet unit. Daarom gaat de mosfet unit ook veel langer mee!

Meende dat de latere versies van de 600rr ook een mosfet unit hebben. Misschien dat je die er op kunt zetten? Dat valt te herkennen aan de tekens op de regelaar zelf.

FH voor mosfet en SH voor de shunted versie

De ZX10 regelaar zul je op de standaard bekabeling moeten solderen en vervolgens zelf
Geen 600rr rijder, maar wel een Honda rijder :+

Ik heb een mosfet unit van een ZX10 gemonteerd ter vervanging van de standaard shunted versie.

De shunted versie word veel warmer dan de mosfet unit. Daarom gaat de mosfet unit ook veel langer mee!

Meende dat de latere versies van de 600rr ook een mosfet unit hebben. Misschien dat je die er op kunt zetten? Dat valt te herkennen aan de tekens op de regelaar zelf.

FH voor mosfet en SH voor de shunted versie

De ZX10 regelaar zul je op de standaard bekabeling moeten solderen en vervolgens zelf een ophangbeugeltje in elkaar flansen. Kan wel natuurlijk, maar kost je vermoedelijk iets meer moeite. :9

Laadspanning is veel constanter en vooralsnog geen problemen mee gehad. Ben ook nog geen halfjaar verder, maar dat terzijde.

Ali regelaars zijn in ieder geval 9 van de 10x troep. Kameraad van me heeft er in 10.000km 3 opgerookt. Zou ik mooi van af blijven.

Bekijk bijlage 1426216

Zo zit de ZX10 regelaar op mijn 929 fireblade:t Hopelijk kun je er wat mee!

Ik heb nu ook een mosfet regelaar gekocht, passend voor op de mijne. Hij heeft echter wel 1 extra zwart kabeltje. Ignition sensor/ switch

Moet deze los op de massa gezet worden of wat is hiervan de bedoeling?

Nr 3 van het plaatje
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190920_123913_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    Screenshot_20190920_123913_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    26,1 KB · Weergaven: 10
Sinds een maand eigenaar van een rrtje uit 2004. Heerlijke fiets, stuurt extreem licht en heel makkelijk hanteerbaar. Maar dat weten de meeste hier wel denk ik.

Hij is nog helemaal origineel. Wil ik ook zo laten behalve de knipperlichten die zijn echt groot en lelijk.
Iemand tips welke goed passen en makkelijk te monteren zijn ?
 

Bijlagen

  • 20190922_140403.jpg
    20190922_140403.jpg
    296,7 KB · Weergaven: 13
Ik ben op zoek naar een setje helibars, licht verhoogde clipons. Heeft hier iemand soms nog een setje liggen?
 
Goedenavond,

Sinds kort heb ik een probleem(pje) met mijn 600rr uit 2003. Koud start de motor perfect, maar zodra deze op bedrijfstemperatuur is en zet de motor uit en ik wil de motor direct weer starten dan lukt dat niet. Startmotor gaat dan erg langzaam rond en dashboard valt uit. Alsof de accu leeg is. Wanneer temperatuur gedaald is dan start de motor weer vlot. Accu en de massa van de accu en startmotor heb ik gecontroleerd.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de suggesties!
 
Goedenavond,

Sinds kort heb ik een probleem(pje) met mijn 600rr uit 2003. Koud start de motor perfect, maar zodra deze op bedrijfstemperatuur is en zet de motor uit en ik wil de motor direct weer starten dan lukt dat niet. Startmotor gaat dan erg langzaam rond en dashboard valt uit. Alsof de accu leeg is. Wanneer temperatuur gedaald is dan start de motor weer vlot. Accu en de massa van de accu en startmotor heb ik gecontroleerd.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de suggesties!
https://www.motor-forum.nl/threads/35705/
Al gekeken of de spanningsregelaar nog goed is.
 
Heb je ook gemeten hoeveel hij bijlaad,als dat te laag is dan trek je zo de accu leeg tijdens het starten,maar het kan ook
de startmotor zelf zijn.Kijk verder ook de stekkers na op corrosie of inbranden en dan met name die van de spanningsregelaar,
kijk ook of de draden op je accupolen goed vastzitten en goed schoon zijn.
 
Heb je ook gemeten hoeveel hij bijlaad,als dat te laag is dan trek je zo de accu leeg tijdens het starten,maar het kan ook
de startmotor zelf zijn.Kijk verder ook de stekkers na op corrosie of inbranden en dan met name die van de spanningsregelaar,
kijk ook of de draden op je accupolen goed vastzitten en goed schoon zijn.
Het bijladen gaat prima. Tijdens het koud starten gaat de multimeter even terug naar 9,8v en slaat gelijk aan. Wil ik de motor warm starten dan gaat de startmotor amper rond. Wacht ik een uurtje dan start de motor weer perfect. Dus het is niet de accu die leeg getrokken is. Ik zal morgen de stekkers van de spanningsregelaar checken. Wederom bedankt!
 
Het kan ook zo maar zijn dat je startmotor aan het eind van zijn latijn is,ik weet niet hoeveel km,s je motor al heeft gereden ,maar
je zou de startmotor uit elkaar kunnen halen en kijken of de koolborstels nog goed zijn.
 
Het kan ook zo maar zijn dat je startmotor aan het eind van zijn latijn is,ik weet niet hoeveel km,s je motor al heeft gereden ,maar
je zou de startmotor uit elkaar kunnen halen en kijken of de koolborstels nog goed zijn.
Leuk klusje om je startmotor te verwijderen, die zit weggefrommeld onder je tank en thermostaat.
Mocht je hem nog verder willen testen dan kan je dat ook doen door je koppelingdeksel te verwijderen en het tandwiel eraf te pakken, scheelt een hoop werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan