Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Bedankt! Ik heb geen idee hoeveel ervan zijn maar ik zie ze bijna nooit zo, ik ben er blij mee! En de eerste 1000km zijn weer gemaakt. :)
Tzt komt er nog een circuit cbr bij, eerst maar wat verkopen :+
 
Super gave kleuren. Volgensmij stond deze in Amsterdam te koop. Vond het de mooiste die te koop stond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cas
Mooi dingentje hoor!

Waar heb je die R6 snelgasmod & voetpads gekocht? Ben er al een tijdje naar opzoek, maar kan geen goeie vinden.
 
De r6 snelgasmod heb ik gewoon bij Van Meel besteld. Zie hieronder:
Let wel op het onderdeelnummer!

Yamaha YZF R6 gasrol met handvat,Origineel Yamaha NIEUW
OEM
2C0262400000​

De voetpads heb ik destijds op de kop weten te tikken van iemand die deze nieuw reserve had liggen. Deze zul je denk ik 2e hands niet meer vinden.
Nieuw zijn ze volgens mij nog wel te koop bij ten kate zelf. Klik hier
 
Als je verder niets anders nodig hebt zoals andere kabels oid dan is het ongeveer 100 euro goedkoper dan de HRC snelgas.

Die kost ongeveer 120 euro, maar dat is met gaskabels en ronde klemmen (of hoe je het ook noemt) voor de bevestiging.
 
Ohja ik meld me ook weer eens. Moet echt vaker op MF kijken :YY.
Momenteel druk bezig om mijn CBR officieel helemaal om te bouwen tot trackbike. Als iemand nog fairings heeft die nog in OK staat zijn let me know. Racen = duur
 
In welke kleuren zoek je die fairings? Of doel je hier op circuitkuipen? Indien het laatste kun je wellicht beter even vragen in het circuit topic van de PC40/PC37.
Overigens is mijn honda verkocht en heb ik 2 dagen terug een Z900 besteld.
 
https://www.motorfreaks.nl/artikel/...t-21-augustus-maar-niet-in/40668/artikel.html
Ondanks dat die hier niet geleverd wordt is het ook maar een matige "nieuwe" 600RR. Niet veel nieuws aan. Simpele updates voor het WSS kampioenschap.
Er hadden nog wel wat kilo's afgemogen ondanks dat het al een belachelijk lichte motor is (waarschijnlijk daarom ook vrij lastig).

Ik vind die neus wel beter smoelen dan de laatste versie. Die vind ik niks. Doe maar de 2007-2012 neus dan (of deze nieuwe neus). Zal ook wel op de huidige PC40 passen vermoed ik.
 
Dag, ik ben aan het twijfelen tussen de CBR 2004 600 F en de Yamaha Tracer/FZ6S. De RR is me iets te sporty. Waarom kozen jullie voor de RR ipv de F?
 
Dag, ik ben aan het twijfelen tussen de CBR 2004 600 F en de Yamaha Tracer/FZ6S. De RR is me iets te sporty. Waarom kozen jullie voor de RR ipv de F?

De F is voor mij nooit een optie geweest, omdat die niet "sporty" genoeg is. :+
Dat is ook meer een sport \ tour motor en de RR is een supersport.

Daarnaast vind ik de RR erg tijdloos. Als ik een 2003 RR vergelijk met bijvoorbeeld een 2003 ZX6R of R6 (of een 600FS) dan ziet de RR er nog redelijk hedendaags uit terwijl die andere al een verouderde look hebben. Die hebben het tijdloze pas vanaf 2006 \ 2007 gekregen, maar de 600RR ook (of nog meer).

Sterker nog, ik vind de 2007 - 2012 600RR de mooiste kuipen hebben. Mooier dan 2012-2015 en ook mooier dan 2015 - 2019. Onderhouds is de motor nog hetzelfde.

Het is natuurlijk subjectief.
 
Op zich niet, want het heeft met uitstoot oid te maken. Die motoren/blokken zijn recent (door) ontwikkeld. De 600RR is sinds 2007 niet echt vernieuwd maar enkel geüpdatet. Ook nu weer. In basis het volgens mij zelfs gebaseerd op de PC37.

Leuk al die (elektronische) gadgets, maar ze lopen er wel mee achter. Mijn GSXR uit 2008, maar ook die van 2006, heeft standaard een slipper clutch, gear indicator, stuurdemper, verschillende rij modi. Enkel een quickshifter zat er standaard niet op, maar die heb ik er zelf opgezet.
Ik had een R6 uit 2006 en die had toen al ride by wire.

Honda komt daar nu 14 jaar later eens een keer mee. Zo ook het motorblok. Het is geen nieuw blok, maar geüpdatet. Het geeft mij meer het idee dat ze de HRC kit of een deel / vorm daarvan er nu standaard op hebben gezet en dan niet eens de nokkenassen of onderdelen die meer vermogen moeten genereneren.

Niet echt indrukwekkend als het je het mij vraagt.
Als ik nu in de markt was voor een 600RR had ik een ouder model gekocht uit de Pc40 generatie en zelf deze upgrades gemonteerd. Dan hou je nog duizenden euro's over en kan je mogelijk betere after market onderdelen kiezen.

Wat ze nu gedaan hebben zijn upgrades toevoegen om mee te kunnen blijven doen in de Wss, maar echt de aanval op de R6 hebben ze hiermee niet ingezet.
 
Laatst bewerkt:
Mee eens, alleen Ride by wire is toch best wel handig tov de oudere generaties pc40.
Maakt een blipper en dus ook down quickshiften mogelijk. Dat is dan toch ook weer super gaaf :)
 
Dat is inderdaad wel gaaf. Net zoals een auto warm up module die je dan kan installeren.

Maar toch gaat "handmatig" opwarmen ook prima evenals een quickshifter die enkel omhoog kan schakelen als het mij dan een paar ruggen scheelt :o

Ik moet zeggen dat ik beide niet mis op mijn circuitmotor. Een slipper clutch
wel, maar best een prijzige upgrade.

Ik ben benieuwd of deze nieuwe OEM gadgets zoals de slipper clutch ook te monteren zijn op de huidige Pc40. Honda kennende is zou mij dat niet verbazen. Dat zou wel gaaf zijn.
 
Mooie foto. Ik krijg, hoop ik eindelijk voor het weekend mijn rijbewijs nog en dan kan ik ook mijn eerste echte rit te gaan maken van het weekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan