Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Weet niet of ik dat zie zitten. Wat zijn daar de grote voordelen van? En ga ik dat merken gewoon op de weg. Heb geen idee wat ze dan allemaal aanpassen.
Voorlopig moet ik nog wat met nieuwe hendels, en zit te denken om stalen remleidingen te monteren. Maar dit is vrij duur geintje bij een motor met abs.
waar woon je?
 
Weet niet of ik dat zie zitten. Wat zijn daar de grote voordelen van? En ga ik dat merken gewoon op de weg. Heb geen idee wat ze dan allemaal aanpassen.
Voorlopig moet ik nog wat met nieuwe hendels, en zit te denken om stalen remleidingen te monteren. Maar dit is vrij duur geintje bij een motor met abs.

deze kerel kan je wel helpen voor een leuke prijs en verkoopt ook HEL remleidingen
 
Ik woon in Utrecht, maar vind het helemaal niet erg om een rondje te rijden hoor. Maar die link is van een communi. Hel setjes kosten tussen 2 en 250 euro voor mijn motor.
 
Ik woon in Utrecht, maar vind het helemaal niet erg om een rondje te rijden hoor. Maar die link is van een communi. Hel setjes kosten tussen 2 en 250 euro voor mijn motor.
deze kerel heeft ook een Garaga ( werkplaats ) en doet onderhoud aan alle soorten motoren etc


als je zn nummer wil stuur me even een DM

je kan hem ook even opzoeken via instagram

maar hij is een verkoop punt van HELL remleidingen
ik heb zelf ook ABS en hell remleidingen

hij zit alleen in apeldoorn
 
Vandaag wilde ik een kapje vervangen, maar toen ik mn kappen terug plaatste, merkte ik dat een schroef aan t door draaien was.
Er blijkt een rubbertje te zitten die de schroef vast houd (zie foto). Dat rubbertje was helemaal kapot en niet meer bruikbaar. Ik heb echt overal gezocht maar kan het nergens vinden.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of dat ik t rubbertje ergens vandaan kan halen?
 

Bijlagen

  • 2021-04-12 22_33_56-Window.png
    2021-04-12 22_33_56-Window.png
    187 KB · Weergaven: 16
Vandaag wilde ik een kapje vervangen, maar toen ik mn kappen terug plaatste, merkte ik dat een schroef aan t door draaien was.
Er blijkt een rubbertje te zitten die de schroef vast houd (zie foto). Dat rubbertje was helemaal kapot en niet meer bruikbaar. Ik heb echt overal gezocht maar kan het nergens vinden.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of dat ik t rubbertje ergens vandaan kan halen?

Je mist een bout van je blok ophanging of is er die met een reden uit gedraaid?
 
Vandaag wilde ik een kapje vervangen, maar toen ik mn kappen terug plaatste, merkte ik dat een schroef aan t door draaien was.
Er blijkt een rubbertje te zitten die de schroef vast houd (zie foto). Dat rubbertje was helemaal kapot en niet meer bruikbaar. Ik heb echt overal gezocht maar kan het nergens vinden.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of dat ik t rubbertje ergens vandaan kan halen?
Weet niet of die rubbertjes los te krijgen zijn. Anders gewoon een alu draadbusje in persen. Niks mis mee.

Weet iemand of er een werkplaats handboek voor een 2013 model pc40 is?
 
Weet niet of die rubbertjes los te krijgen zijn. Anders gewoon een alu draadbusje in persen. Niks mis mee.

Weet iemand of er een werkplaats handboek voor een 2013 model pc40 is?
Das wel een goeie. Alleen hoe moet ik die vast maken? Dat rubbertje zat zeg maar vast aan beide kanten
 

Bijlagen

  • F4BF13E2-168C-4C67-946D-192864E7CB44.jpeg
    F4BF13E2-168C-4C67-946D-192864E7CB44.jpeg
    198 KB · Weergaven: 8
Dat in dat rubber is nog beter. Maar dan ben je 3 maanden verder.
En anders, zo'n busje pers je zeg maar hetzelfde als een popnagel in dat gat. En er is op elke hoek van de straat wel iets van een ijzerwaren handel of garagebedrijf of constructiebedrijf die voor jou even zo'n busje in je beugeltje wil persen denk ik. Misschien zelfs je eigen motorgarage wel.

Ps, zou een Honda dealer die dingen niet gewoon op voorraad hebben? Je zal heus niet de eerste zijn....
 
Dat in dat rubber is nog beter. Maar dan ben je 3 maanden verder.
En anders, zo'n busje pers je zeg maar hetzelfde als een popnagel in dat gat. En er is op elke hoek van de straat wel iets van een ijzerwaren handel of garagebedrijf of constructiebedrijf die voor jou even zo'n busje in je beugeltje wil persen denk ik. Misschien zelfs je eigen motorgarage wel.

Ps, zou een Honda dealer die dingen niet gewoon op voorraad hebben? Je zal heus niet de eerste zijn....
 

Bijlagen

  • 16183338201413914290578074793480.jpg
    16183338201413914290578074793480.jpg
    165,3 KB · Weergaven: 16
Vandaag die van mij voorzien van verse olie een nieuw filtertje en een nieuwe accu. Nu de remvloeistof nog laten verversen en hij kan er weer tegen voor de zomer.
Koelvloeistof heb ik op het min. laten staan. Hoor regelmatig verhalen dat deze kan overlopen als je die tot de max. vult. Klopt dit of kan ik deze beter vullen tot max. koud.?
 
Kan gewoon tot max. Dat staat er met een reden op ;)

Er loopt ook een afvoerslangetje vanaf het reservoir. Overlopen hoort die niet te doen. Dan doen diegene iets verkeerd wanneer het een 600RR betreft.
 
Sinds kort is mijn ABS lampje gaan knipperen tijdens het rijden. Merkte het verschil ook wel duidelijk met remmen. Moest wat steviger remmen.
Iemand die dit issue al eerder heeft gehad en heeft opgelost?

Gaat om 2009 versie PC40
 
Nee, ik heb wel abs maar gelukkig geen problemen er mee. Je kunt de ringen op je velgen even bekijken en controleren op beschadigingen of vuil. Sensoren en bekabeling checken, en anders zal die toch even aan de computer moeten denk ik. Weet niet of het lampje ook aan gaat met lucht of iets in 't systeem omdat je ook aangeeft dat je verschil in de hendel voelt.
 
Sinds kort is mijn ABS lampje gaan knipperen tijdens het rijden. Merkte het verschil ook wel duidelijk met remmen. Moest wat steviger remmen.
Iemand die dit issue al eerder heeft gehad en heeft opgelost?

Gaat om 2009 versie PC40
ik zou ff beginnen met je accu.

als je spanning te laag is brand ook je abs lampje
 
ik zou ff beginnen met je accu.

als je spanning te laag is brand ook je abs lampje

De plus kabel zat niet goed vast, motor viel ook een aantal keer uit tijdens het rijden. Heb deze nu goed aangedraaid.
Niet stil bij gestaan dat dit wellicht met de accu te maken had.
Hopelijk heeft het dit opgelost, aangezien ik verschillende horror verhalen lees mbt ABS en Honda motoren.
 
Die kabel is is derdaad niet geheel onbelangrijk....😂 Hoop dat dat het probleem was inerdaad.
Hahaha inderdaad, helaas nu wat slechter weer om het te testen.

Weet je toevallig welke bougies ik nodig heb? Kom elke keer op de duurdere uit, van rond de 30 euro. Zie ook dat er bougies zijn voor 9 euro haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan