Het Honda CBR 900RR Fireblade topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje,

Mijn motor verbruikt een liter olie per minuut.
Is een blok uit '96 in een motorfiets van '98 te plaatsen?

(snik)
 
ga zelf de Michelin Pilot Powers proberen deze ene keer.

Rij normaal gesproken altijd op BT014's of Supercorsa's SC2

BT014 is prima, alleen op circuit hangen er onwijs snel brokken aan en ben je zo door je band heen als je gek doet. De PP houden zich een stuk beter en zie je slechts kleine golfjes op het rubber zitten.
 
Ja, dat denk ik wel. Ophangpunten zijn hetzelfde AFAIK.

Okee, bedankt voor de snelle reactie.
Er staat een aardig blok uit '96 op marktplaats, dus dan kan ik lekker gaan hobby-en.
Schijnt ook therapeutisch te werken nadat je je een Blade met opgeblazen motor hebt laten aangesmeren. '(
 
een blade die olie verbruikt??????

die moet echt mishandeld zijn geweest!!!!!

heb dit nog nooit gehoord en in mijn vriendenkring rijden zo een vijftal mensen altijd met fireblade!!!!
 
Moggûh tuig,

Ik heb een tijdje geleden een topic geopend over wat voor banden er nu het best onder een blade (sc33) gegooit kunnen worden. (CBR 900RR rubber) Ik dacht dat ik er uit was maar begin toch weer te twijfelen. Ik had eigelijk gedacht om voor de pirelli diablo te gaan maar heb vorige week met een knakker van dunlop gesproken. Die liet me de sprotmax qualifier zien en daar was ik ook wel weer van gecharmeerd. Wat hebben jullie onder de brommer?


Ik heb er Metzler sportec M3 onder, en die bevallen ook super.
Zowel droog als nat hebben ze lekker grip en ze zijn snel warm.

Ze gaan ook lang mee voor zo'n zachte band, dat was met de M1 wel anders.
 
BT014 is prima, alleen op circuit hangen er onwijs snel brokken aan en ben je zo door je band heen als je gek doet. De PP houden zich een stuk beter en zie je slechts kleine golfjes op het rubber zitten.



Brokken aan een BT014 :?


:N geen last van gehad op Assen, kwestie van afstellen van de vering en je bandenspanning denk ik...
 
Ik heb voor een qualifier, heeft veel grip. veel feedback!
Ik vind het een toppertje, blijft een personelijke mening.
voordeel is dat je hem 16" hebt, en dus je fiets origineel blijft.
Maarja bt014 is ook 16"

Ik heb de slijtage gezien op een gsx-r en zo'n bt014 was eerder kaal dan mijn sc!
Die had ik achter. en geloof me... die heeft moeten werken!
Staat nu een qualifier klaar voor achter. kan tzt vertellen hoe dat bevalt.

Combi dunlop en pirelli sc was overigens ook super.
 
btw..

Die bt014 was ook niet alleen eerder kaal, grip was ook eerder weg!
collega heeft daarom een nieuwe besteld.
Gsx-r bedoel ik dan he... oude afgeschreven.
Blade zijn bochten flair was toch groter! ;)
 
een blade die olie verbruikt??????

die moet echt mishandeld zijn geweest!!!!!

heb dit nog nooit gehoord en in mijn vriendenkring rijden zo een vijftal mensen altijd met fireblade!!!!




:^


ik bij die van mij op iets meer dan 13000 KM nog geen 0.2L bij moeten vullen, en dat was ook nog omdat ik hem op een bloedhete dag flink gas gegeven had :+
 
:^


ik bij die van mij op iets meer dan 13000 KM nog geen 0.2L bij moeten vullen, en dat was ook nog omdat ik hem op een bloedhete dag flink gas gegeven had :+

Ik kreeg de info van een kennis die er wat meer van weet dat ws. de zuigerveren naar de eeuwige jachtvelden zijn. Gezien de rookontwikkeling lijkt het eerder dat er een complete zuiger ontbreekt. Blijkbaar zat er geen 10W40 in het blok tijdens de proefrit. Nu na mijn oliewissel blijkt dat de zuigers kantelen (of er in ieder geval veel olie langs komt).
Kortom, in plaats van lekker gummen dit jaar heb ik een 'projectje' B|
 
Ik kreeg de info van een kennis die er wat meer van weet dat ws. de zuigerveren naar de eeuwige jachtvelden zijn. Gezien de rookontwikkeling lijkt het eerder dat er een complete zuiger ontbreekt. Blijkbaar zat er geen 10W40 in het blok tijdens de proefrit. Nu na mijn oliewissel blijkt dat de zuigers kantelen (of er in ieder geval veel olie langs komt).
Kortom, in plaats van lekker gummen dit jaar heb ik een 'projectje' B|



Lekker :N
 
Honda's horen geen olie te verbruiken, de auto's niet, en de motorfietsen niet. Als je ze goed warm rijdt, kun er daarna zo vreselijk mee janken, maakt geen hol uit, geen olieverbruik.

Wel kut dit soort grappen, maar goed, ik ga er van uit dat het allemaal goed komt met een ander blokkie. Suc6 iig!!!
 
waarom terug naar een '96er blok ? "98/99'er blok is op zoveel punten beter, met name de versnellingsbak :}

Qualifier doet het goed aan de voorkant, vind hem fijner dan de BT014, grips bij beide goed, nooit geen stapje opzij gedaan. maar de Qualifier is spitser, de bt014 ronder. sneller insturen hou ik wel van :]
 
Als de blade weer de weg op kan doet ie dat nu met een 17" vfr800 wiel met galfver waves *O*

en 98'er voorkant })
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan