Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic Deel 72: Wintertime..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen,

Als het goed is ga ik vanmiddag proefrijden (en anders zeer binnenkort) op een Fireblade uit 2008 :9

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Las hier al over dynamo-problemen? Hoe is de vering van dat model? Heb hier al gezien dat sommige mensen dat hebben aangepast?

Ben benieuwd.

Groeten,

Pieter
dynamo alleen bij 04/05
vering is makkelijk te updaten met wat euries.(wat verlang je van je fiets)
let ff op het olie verbruik.
 
Goedemorgen,

Als het goed is ga ik vanmiddag proefrijden (en anders zeer binnenkort) op een Fireblade uit 2008 :9

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Las hier al over dynamo-problemen? Hoe is de vering van dat model? Heb hier al gezien dat sommige mensen dat hebben aangepast?

Ben benieuwd.

Groeten,

Pieter
De dynamoproblemen zijn bij de 08 niet bekend. Dat is een kwaaltje van de 04/05 Blade. Met de standaardvering is niet veel mis, tenzij je veel circuit rijdt en nog in hoog tempo ook. Degene die hier aan de vering hebben gesleuteld deden dat meer vanwege het onderhoud en als het dan toch open moet, kan je het net zo goed maximaliseren.

Wat je wel inde gaten moet houden is het olieverbruik. Niet elke 08 Blade heeft er last, maar er is een serie geweest waarbij het olieverbruik erg hoog kan liggen. Voor de rest is het een hele fijne motor :Y
 
Goedemorgen,

Als het goed is ga ik vanmiddag proefrijden (en anders zeer binnenkort) op een Fireblade uit 2008 :9

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Las hier al over dynamo-problemen? Hoe is de vering van dat model? Heb hier al gezien dat sommige mensen dat hebben aangepast?

Ben benieuwd.

Groeten,

Pieter

:W
 
:W :W

@ de rest: tnx voor de antwoorden. Tja, olieverbruik zal je niet echt merken denk ik tijdens een proefrit...

Ben benieuwd hoe het rijdt, rij nu namelijk op een Z750.... Das heeeeeel wat anders... Ik zal het vanavond hier laten weten ;)
maatje achter je laten rijden, gas ff los en dan volle gas. Als het olieverbruik echt extreem is krijg je een blauwe wolk :/ wel uitkijken bij die handeling, want zit 'iets' meer pit in dan je gewoon bent ;)

en vragen achter het olieverbruik, zegt de verkoper dat er geen is dan zet jez dat op de verkoopsovereenkomst als eventueel ontbindende factor, mag ie dan ook geen probleem mee hebben :N

en welkom en succes :)
 
maatje achter je laten rijden, gas ff los en dan volle gas. Als het olieverbruik echt extreem is krijg je een blauwe wolk :/ wel uitkijken bij die handeling, want zit 'iets' meer pit in dan je gewoon bent ;)

en vragen achter het olieverbruik, zegt de verkoper dat er geen is dan zet jez dat op de verkoopsovereenkomst als eventueel ontbindende factor, mag ie dan ook geen probleem mee hebben :N

en welkom en succes :)

:^ *D :P
 
maatje achter je laten rijden, gas ff los en dan volle gas. Als het olieverbruik echt extreem is krijg je een blauwe wolk :/ wel uitkijken bij die handeling, want zit 'iets' meer pit in dan je gewoon bent ;)

en vragen achter het olieverbruik, zegt de verkoper dat er geen is dan zet jez dat op de verkoopsovereenkomst als eventueel ontbindende factor, mag ie dan ook geen probleem mee hebben :N

en welkom en succes :)

Whaha nou dat welkom zal van vanmiddag afwachten he... Helaas kan niemand mee vanmiddag, maar we zullen het zien. Staat 6000 km op de motor, dus mag toch wel hopen dat nog niet alles versleten is en olie verbruikt. Ik zal het idd op het contract laten zetten van de olie...

Tja dat ie meer pit heeft dat geloof ik.... Ben benieuwd, bijna 2 x zo veel pk als mn zet :?

Ok, 13.30 moet ik er zijn, ik hou jullie op de hoogte :9
 
Whaha nou dat welkom zal van vanmiddag afwachten he... Helaas kan niemand mee vanmiddag, maar we zullen het zien. Staat 6000 km op de motor, dus mag toch wel hopen dat nog niet alles versleten is en olie verbruikt. Ik zal het idd op het contract laten zetten van de olie...

Tja dat ie meer pit heeft dat geloof ik.... Ben benieuwd, bijna 2 x zo veel pk als mn zet :?

Ok, 13.30 moet ik er zijn, ik hou jullie op de hoogte :9
stukje papier achter de uitlaat houden en paar keer gas geven kan ook helpen ;)

of na de proefrit eens met je vinger door de demperuitgang gaan zal ook al wel wat verklaren, roet mag er hangen, vochtige smurrie niet ;)

bij mijn rook je de verbrande olie zelfs :X :P


en aangezien je erop gaat rijden om te kopen nogmaals bewust: welkom :+
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Als het goed is ga ik vanmiddag proefrijden (en anders zeer binnenkort) op een Fireblade uit 2008 :9

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Las hier al over dynamo-problemen? Hoe is de vering van dat model? Heb hier al gezien dat sommige mensen dat hebben aangepast?

Ben benieuwd.

Groeten,

Pieter

wat digger al zegt .olie verbruik.ff navragen of in de gaten houden.wanneer je gaat rijden
 
plaatje maar weer *D

full
 
Hallo Je kan ook mijn motor kopen deze is ook van 2008 en heeft div extra's



Goedemorgen,

Als het goed is ga ik vanmiddag proefrijden (en anders zeer binnenkort) op een Fireblade uit 2008 :9

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Las hier al over dynamo-problemen? Hoe is de vering van dat model? Heb hier al gezien dat sommige mensen dat hebben aangepast?

Ben benieuwd.

Groeten,

Pieter
 
:W

De dynamoproblemen zijn bij de 08 niet bekend. Dat is een kwaaltje van de 04/05 Blade. Met de standaardvering is niet veel mis, tenzij je veel circuit rijdt en nog in hoog tempo ook. Degene die hier aan de vering hebben gesleuteld deden dat meer vanwege het onderhoud en als het dan toch open moet, kan je het net zo goed maximaliseren.

Wat je wel inde gaten moet houden is het olieverbruik. Niet elke 08 Blade heeft er last, maar er is een serie geweest waarbij het olieverbruik erg hoog kan liggen. Voor de rest is het een hele fijne motor :Y
Ik had het niet beter kunnen zeggen :}
 
En dan hier mijn verslag:

Ik heb niet eens proef gereden... Kwam aan bij Divmo, eerst ff snel een rondje door de zaak lopen of er nog wat anders stond (lekkerste bewaren voor het laatst) en toen naar de CBR. Echt, als design schitterend, stond helemaal te kwijlen, maar de motor zat van voor tot achter onder de kleine krasjes, echt he-le-ma-al... En die zijn er niet uit te poesten. Leek wel of ze hem in het verleden met zand of schuurpapier hebben gewassen.

Toen kwam de verkoper naar me toe. Eerst een kort praatje natuurlijk. Toen zag ik dat de spiegel geschaafd was en het carterdeksel. Er zat ook een ander trillingsdempertje op het stuur. En de zijkap was wel helemaal als nieuw, terwijl zoals ik net al zei, alles onder de krasjes zat. Van seatcover tot het ruitje.

Ik vroeg aan hem: is de motor eens gevallen, of heeft ie een klein schuivertje gemaakt? Dat wist ie niet. Waar komt de motor vandaan dan? Die was uit de UK geimporteerd.

Okeee....

Toen heb ik sorry gezegd, was nu m'n interesse helemaal verloren. Dus ook geen proefrit gemaakt. Ga niet op iets rijden wat ik toch niet wil kopen. Jammer hoor, motor is echt prachtig.

Dus nu ga ik maar rustig verder zoeken!

@ Lahe: tnx voor je bericht maar nee, ik zoek een zwarte... (of die Hannspree uitvoering :9 )

Mzzl
 
Nee maar anders is hij niet verzekerd, hij moet met een 4 sterren slot op slot staan.
Ook als je 'm ergens even parkeert :?

En dan nog, als ie gejat wordt lever je toch een sleutel in en zeg je dat ie op slot heeft gestaan.
Ik heb van de motoren foto's dat ze met de juiste sloten gestald staan, dan heb je in ieder geval iets van een soort bewijs.

Hopelijk wordt het een beetje naar tevredenheid afgehandeld :Y
 
Laatst bewerkt:
Ook als je 'm ergens even parkeert :?

En dan nog, als ie gejat wordt lever je toch een sleutel in en zeg je dat ie op slot heeft gestaan.
Ik heb van de motoren foto's dat ze met de juiste sloten gestald staan, dan heb je in ieder geval iets van een soort bewijs.

Hopelijk wordt het een beetje naar tevredenheid afgehandeld :Y
Juist als je hem ff parkeerd moet hij met 2 sloten op slot staan en 1 daarvan is dan het stuurslot en de ander een 4 sterren slot.
Je moet natuurlijk wel alle sleutels overleggen en ook afgeven aan de expert en ook een bewijs van aankoop van het slot.
 
En dan hier mijn verslag:

Ik heb niet eens proef gereden... Kwam aan bij Divmo, eerst ff snel een rondje door de zaak lopen of er nog wat anders stond (lekkerste bewaren voor het laatst) en toen naar de CBR. Echt, als design schitterend, stond helemaal te kwijlen, maar de motor zat van voor tot achter onder de kleine krasjes, echt he-le-ma-al... En die zijn er niet uit te poesten. Leek wel of ze hem in het verleden met zand of schuurpapier hebben gewassen.

Toen kwam de verkoper naar me toe. Eerst een kort praatje natuurlijk. Toen zag ik dat de spiegel geschaafd was en het carterdeksel. Er zat ook een ander trillingsdempertje op het stuur. En de zijkap was wel helemaal als nieuw, terwijl zoals ik net al zei, alles onder de krasjes zat. Van seatcover tot het ruitje.

Ik vroeg aan hem: is de motor eens gevallen, of heeft ie een klein schuivertje gemaakt? Dat wist ie niet. Waar komt de motor vandaan dan? Die was uit de UK geimporteerd.

Okeee....

Toen heb ik sorry gezegd, was nu m'n interesse helemaal verloren. Dus ook geen proefrit gemaakt. Ga niet op iets rijden wat ik toch niet wil kopen. Jammer hoor, motor is echt prachtig.

Dus nu ga ik maar rustig verder zoeken!

@ Lahe: tnx voor je bericht maar nee, ik zoek een zwarte... (of die Hannspree uitvoering :9 )

Mzzl

kijk hier eens : http://motortotaal.nl/motoren/occasions/?id=702
zou zeker even bellen want mischien krijgen ze iets binnen ....

rode zijn toch sneller :9
 
Goedemorgen,

Als het goed is ga ik vanmiddag proefrijden (en anders zeer binnenkort) op een Fireblade uit 2008 :9

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Las hier al over dynamo-problemen? Hoe is de vering van dat model? Heb hier al gezien dat sommige mensen dat hebben aangepast?

Ben benieuwd.

Groeten,

Pieter
Whoops never mind... te snel gereageerd...

Tsja Divmo... je kunt er misschien wel slagen... maar als ze met zo weinig info komen... kijk anders eens in Duitsland... (strenge TÜV keuring, lagere verkoopprijzen... alleen het gedoe met importeren... maar dat valt eigenlijk ook wel mee...)

Link : http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...FirstRegistrationDate=2008-12-31&colors=BLACK
 
Laatst bewerkt:
oké succes met zoeken

En dan hier mijn verslag:

Ik heb niet eens proef gereden... Kwam aan bij Divmo, eerst ff snel een rondje door de zaak lopen of er nog wat anders stond (lekkerste bewaren voor het laatst) en toen naar de CBR. Echt, als design schitterend, stond helemaal te kwijlen, maar de motor zat van voor tot achter onder de kleine krasjes, echt he-le-ma-al... En die zijn er niet uit te poesten. Leek wel of ze hem in het verleden met zand of schuurpapier hebben gewassen.

Toen kwam de verkoper naar me toe. Eerst een kort praatje natuurlijk. Toen zag ik dat de spiegel geschaafd was en het carterdeksel. Er zat ook een ander trillingsdempertje op het stuur. En de zijkap was wel helemaal als nieuw, terwijl zoals ik net al zei, alles onder de krasjes zat. Van seatcover tot het ruitje.

Ik vroeg aan hem: is de motor eens gevallen, of heeft ie een klein schuivertje gemaakt? Dat wist ie niet. Waar komt de motor vandaan dan? Die was uit de UK geimporteerd.

Okeee....

Toen heb ik sorry gezegd, was nu m'n interesse helemaal verloren. Dus ook geen proefrit gemaakt. Ga niet op iets rijden wat ik toch niet wil kopen. Jammer hoor, motor is echt prachtig.

Dus nu ga ik maar rustig verder zoeken!

@ Lahe: tnx voor je bericht maar nee, ik zoek een zwarte... (of die Hannspree uitvoering :9 )

Mzzl
 
En trouwens een motor uit de UK hoeft niet slecht te zijn de mijne komt ook uit de UK
en heb er nooit geen problemen mee gehad hij rijd super

Nee dat zal heus niet hoor, er zullen zelfs wel betere zijn in de UK dan hier, dat zegt allemaal niets. Maar het is het gevoel wat je er bij hebt he... Bovendien zat die motor waar ik vandaag ben wezen kijken echt zo onder de krassen dat het voor mij "en-en-en" was. Te veel van het goeie zeg maar...

Jammer hoor, zag het helemaal zitten :P

Jij succes met de verkoop iig!

@ Acura: nee echt zwart voor mij hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan