Het Honda CBR600F/FS Topic deel 100 "Hond(a)urt!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds ik een dynojetkit erin heb start hij iets moeilijker dus moet ook vaak 1 keer een klein beetje gas geven. Wel altijd starten lopen ;)
 
Normaal gesproken heb je geen extra gas nodig om hem te starten.

Dan is het dus:
Contact aan - Choke open - Startknop - motor start? Choke gebruiken om motor een constant maar verhoogd toerental te laten draaien. Zeg 1400-2000. Rustig verlagen naar mate motor warm wordt, doel is soepel lopend houden.

Maar genoeg motoren hebben een beetje hun eigen startprocedure, daarbij is het handiger een klein dotje gas te geven idd.

Couldn't agree more
 
Mijn ervaring is dat je geen gas geeft en choke helemaal open.

Als ik beetje gas geef slaat hij slechter aan en als ik niet uit kijk verzuipt hij en dan ben je verder van huis.

ervaring leert :P , dus probeer maar :D
 
Mijn ervaring is dat je geen gas geeft en choke helemaal open.

Als ik beetje gas geef slaat hij slechter aan en als ik niet uit kijk verzuipt hij en dan ben je verder van huis.

ervaring leert :P , dus probeer maar :D
Precies, zo zou het moeten in de normale situatie. Maarrrrrr niet elke motor is hetzelfde daarin en zonder de uitzonderingen was het ook maar saai, dus genoeg motoren hebben liever een fractie gas op het goeie moment. Moet je toch een beetje leren per motor.
 
Gister nieuwe kentekenplaathouder en knipperlichtjes gemonteerd. Helaas zijn de knipperlichten niet zo zwart als het achterlicht, maar donkerder kon ik ze niet vinden voor een leuke prijs. Wel beter dan de oude grote die erop zaten!

2ebhgmh.jpg
 
Normaal gesproken heb je geen extra gas nodig om hem te starten.

Dan is het dus:
Contact aan - Choke open - Startknop - motor start? Choke gebruiken om motor een constant maar verhoogd toerental te laten draaien. Zeg 1400-2000. Rustig verlagen naar mate motor warm wordt, doel is soepel lopend houden.

Maar genoeg motoren hebben een beetje hun eigen startprocedure, daarbij is het handiger een klein dotje gas te geven idd.

Ik moet echt geen gas bij geven met starten als de choke open staat. Idd zoals jij zegt, starten met de choke open en het gas NIET aanraken in mijn geval, daarna rustig de choke dicht draaien.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding, mocht je nog eens van dat uitlaatje af willen voor een (evt. nieuwe) OEM uitlaat wil ik wel ruilen (met wat bijbetaling van mij). Ziet er strak uit dat dempertje :Y

Thanks, maar ik vind dat dempertje ook echt heel gaaf. En het geluid is echt fantastisch! Dus ik doe 'm voorlopig niet weg.
Alleen had ik gisteren toch een ritje met db killer geprobeerd, klonk een stuk beschaafder (nog steeds lekker), maar ik ben 'm halverwege de rit verloren -O-
 
zelf vind ik met name de achterknippers standaard erg mooi.de voor knippers iets minder.maar pieker er niet over om ze te vervangen voor zogenaamd moderne kleine knippers.past niet bij cbr600f3. :9
 
Thanks, maar ik vind dat dempertje ook echt heel gaaf. En het geluid is echt fantastisch! Dus ik doe 'm voorlopig niet weg.
Alleen had ik gisteren toch een ritje met db killer geprobeerd, klonk een stuk beschaafder (nog steeds lekker), maar ik ben 'm halverwege de rit verloren -O-

Hoe krijg je het voor elkaar om een db-killer te verliezen? :/
 
Na regelmatig wat meelezen op het forum wil ook ik me even kort melden.
Een paar jaar geleden het rijbewijs gehaald en dit jaar was het dan zover. Sinds een aantal maanden trotse bezitter van een CBR 600 FS. :) Super motor, leuke kilometers! :]

CBR600FS.jpg


Wellicht tot binnenkort op het forum of bij een meeting/rit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan