Het Honda CBR600F/FS Topic deel 100 "Hond(a)urt!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Windherrie" wordt door een paar dingen bepaalt
Helmeigenschappen, Motor-eigenschappen en jouw lengte.

Je kan dus door een betere helm of een ander type motor of ruit veel doen (je lengte staat redelijk vast meestal :+ ) Ik heb nu een Shoei Multitec en die is beduidend stiller dan zijn voorganger van Caberg.
Ik heb een Shoei GT-Air en die zit als een pantoffeltje. Daarvoor heb ik een helm gehad waarvan ik na een kwartier hoofdpijn had :(
Ik zou nog eerder voor nieuwe oordoppen gaan trouwens, die van nu zijn ook al best wel oud (op maat gemaakt dus dat moet ook een keer opnieuw).
 
ik heb net een nieuwe helm, een Shoei GT-Air, niet zomaar een flutmerk maar ik heb het gevoel dat de rijwind precies op een verkeerde plek op mn helm komt,

als ik namelijk iets naar beneden of naar boven ga met mn helm dan is er duidelijk minder lawaai.

ook ik weet dat er geen helm bestaat die geruisloos is maar voor een nieuwe helm had ik iets meer verwacht maar dat kan ook aan de verhoudingen liggen tussen mijn lengte en de rijwind met ruithoogte
 
Ha, dat is wel heel toevallig! Moet je eens een sjaal ofzo omdoen, dan is het heerlijk stil :D.

Hier de foto's, let maar niet op het feit dat ik 'm nodig moet poetsen en dat ie er een beetje afgeragd uitziet. Working on it :+
20140809_174050_zps2c782fbe.jpg

20140809_174102_zps9ec71ef4.jpg

20140809_174138_zps0458b09c.jpg

20140809_174213_zpsb2de6ef1.jpg
 
hey thx!!

ruitje ziet er idd goed uit, ik heb wel eens lelijke double bubble gezien, pfff

als je um kwijt wilt..... :P



ik heb deze...

img.php



enne, een matzwarte cbr moet je niet teveel poetsen......
gaat hij weer van glimmen :P
 
Laatst bewerkt:
hey thx!!

ruitje ziet er idd goed uit, ik heb wel eens lelijke double bubble gezien, pfff

als je um kwijt wilt..... :P
Nee man! Ik heb 'm net :D. En wat er daarvoor op zat was niet meer doorzichtig.
Ik heb net nog even gezocht waar ik 'm vandaan had, maar m'n inmiddels ex had 'm besteld dus weet het even niet meer.
 
Ha, dat is wel heel toevallig! Moet je eens een sjaal ofzo omdoen, dan is het heerlijk stil :D.

Hier de foto's, let maar niet op het feit dat ik 'm nodig moet poetsen en dat ie er een beetje afgeragd uitziet. Working on it :+

fotos

Thanks voor de fotos! Twijfel nog een beetje tussen de twee versies die ik eerder gepost heb. Ik heb ongeveer dezelfde als jij daarbij zitten, maar de ander lijkt duidelijk een stuk boller. Voor m'n gevoel zou die meer effect hebben. Werd dat ruitje trouwens aangeprezen als 'black' of 'purple'? Dat paarsachtige vind ik niet bepaald mooi..

Gelukkig goede ervaringen dus, van de week maar bestellen! *D
 
Laatst bewerkt:
Mijn helm maakte eerst niet zo'n windgeruis. Maja ik dacht na het aanschaffen van een compleet pak met toebehoren vorig jaar om eens af te gaan vallen. Resultaat : op de snelweg met deze helm zonder oordoppen hoor ik het nog suizen als ik stil sta erna. En telkens vliegjes die aan de verkeerde kant van mn vizier vliegen.. is daar wat aan te doen?
 
Mijn helm maakte eerst niet zo'n windgeruis. Maja ik dacht na het aanschaffen van een compleet pak met toebehoren vorig jaar om eens af te gaan vallen. Resultaat : op de snelweg met deze helm zonder oordoppen hoor ik het nog suizen als ik stil sta erna. En telkens vliegjes die aan de verkeerde kant van mn vizier vliegen.. is daar wat aan te doen?
Aankomen is het foute antwoordt, maar je maakte het zo makkelijk :+

Verder zou ik toch gaan kijken voor een goed passende helm en inderdaad een paar oordoppen. Een niet goed passende helm biedt erg weinig bescherming, daar is letterlijk en figuurlijk weinig ruimte voor speling in mijn optiek.
 
Thanks voor de fotos! Twijfel nog een beetje tussen de twee versies die ik eerder gepost heb. Ik heb ongeveer dezelfde als jij daarbij zitten, maar de ander lijkt duidelijk een stuk boller. Voor m'n gevoel zou die meer effect hebben. Werd dat ruitje trouwens aangeprezen als 'black' of 'purple'? Dat paarsachtige vind ik niet bepaald mooi..

Gelukkig goede ervaringen dus, van de week maar bestellen! *D
Dark smoke is het.
 
Ha, dat is wel heel toevallig! Moet je eens een sjaal ofzo omdoen, dan is het heerlijk stil :D.

Hier de foto's, let maar niet op het feit dat ik 'm nodig moet poetsen en dat ie er een beetje afgeragd uitziet. Working on it :+
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hoezo een sjaal helpt tegen windgeruis?
knoop je je sjaal om je oren,of ............ :?
als je tip goed is ga ik het zeker uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
De clou van de sjaal is dat je deze als het ware direct tegen de onderkant van je helm aan laat sluiten. Hierdoor zal het windgeruis die door de turbulentie vanaf de onderzijde je helmrand komt heel sterk verminderen. Denk voor het effect bijvoorbeeld aan zo'n schuimrubber 'plopkap' die om een microfoon zit.
 
Vandaag maar mijn nieuwe spiegels after market (oem look) erop gezet, echter ze hebben hetzelfde probleem als de oude.... De spiegelrubbers zijn te kort.

2j5lw5d.jpg

dd0poj.jpg


De rubbers moeten gewoon om de metalen plaat heen en over de rand bij de spiegel zelf?
Iemand een idee waar kan ik wel goede spiegel(rubbers) kan kopen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van mijn vorige motor nog een voorspatbord liggen. 1 ophangpunt is helaas afgebroken maar misschien heeft iemand er nog iets aan voor een projectje. Gratis af te halen of te verzenden tegen verzendkosten, anders gaat ie bij het afval.

WP_20140811_002_zps4d02c39a.jpg
 
[afbeelding]
[afbeelding]

De rubbers moeten gewoon om de metalen plaat heen en over de rand bij de spiegel zelf?
Iemand een idee waar kan ik wel goede spiegel(rubbers) kan kopen?


Moet over het 'gouden' plaatje heen. Maar wat jij nu ervaart is een veel voorkomend probleem bij oudere CBR's. Mijn spiegelrubbers hadden precies hetzelfde. Nieuwe bestellen is kostbaar, zou daarom andere spiegels kopen (zonder rubbers).
 
Moet over het 'gouden' plaatje heen. Maar wat jij nu ervaart is een veel voorkomend probleem bij oudere CBR's. Mijn spiegelrubbers hadden precies hetzelfde. Nieuwe bestellen is kostbaar, zou daarom andere spiegels kopen (zonder rubbers).
Die van mij zijn ook echt veel te kort. Misschien ook maar eens andere spiegels ja... :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan