Het Honda CBR600F/FS Topic deel 100 "Hond(a)urt!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
bovenstaande 2 berichten wilde ik een fotootje van mijn cbr plaatsen.
helaas geeft motorforum aan dat formaat te groot is.
wat moet ik doen om dit wel voor elkaar te krijgen.?
 
Gegroet CBR'ers! Ik werd vriendelijk doch dringend, niet geheel zonder dreigementen of fysiek geweld, aangespoord me hier eens voor te stellen. Bij deze: :W

Eendemans heeft het al aangegeven: ik ben nieuw, en nu ook in het bezit van een mooi fietsje. Van het weekend opgehaald in Alphen en staat hier mooi van het zonnetje te genieten in Haarlem:

[afbeelding]

Met dank aan De Erik, die het aandurfde (toch?) zijn blauwe schoone en nieuw thuis toe te wensen. Op naar vele mooie kilometers! :]

Veel mooie kilometers!! De Erik heeft de motor een paar jaar geleden van mij gekocht:-). Leuk om mijn eerste motor weer is te zien!
 
bovenstaande 2 berichten wilde ik een fotootje van mijn cbr plaatsen.
helaas geeft motorforum aan dat formaat te groot is.
wat moet ik doen om dit wel voor elkaar te krijgen.?

De foto 'verkleinen', bijvoorbeeld met MS Office Photo Editor.
 
Na een aardige tijd maar weer eens een stuk wezen rijden.
Afgelopen tijd druk met werk etc. en als ik wilde gaan rijden was het weer er niet naar haha.

BLM6oEx.jpg


:]

Ps. Ducky, mooi gedaan met die demper! :}
 
Zo moeilijk was het niet hoor, maar bedankt voor ALLLEEEE complimentjes..
Het is gewoon geluk dat ik op mijn faculteit kan draaien en ben redelijk handig..
En ben gierig, dus ik heb alles zo goedkoop mogelijk willen doen :P

*O*

Wat grappig, jan9015, om nu je motor zo van eigenaar te zien gaan :P

@etpwn: Ik heb gewoon een dropbox account waar ik m'n telefoon foto's direct op laat uploaden.. die verklein ik als ik ze hier neer wil zetten, en zet ze dan in mijn Public Dropbox map, en copy the public link. Voordeel daarvan dat je op die manier de foto ergens anders extern hebt staan, kan ook met picasa of weet ik veel waar je allemaal je plaatjes kunt oploaden, imgur.. Dan hoef je je niet aan de regels van MF te houden..
 
Wel qua content trouwens :+

Ik had een tegenvaller vanavond. CBR was af, proefritje aan het rijden. Reed super, bandjes wat droog en vetvrij gereden en daarna even flink op het gas gegaan. Motor komt terug van 8000 rpm in ik denk 3é versnelling en BAF prrprrrprrrrprrrrprrrr

Ik was redelijk overtuigd dat er inmiddels een plas olie rond mijn voeten zou uitlopen. Zo erg was het niet gelukkig. Bougie is los gekomen. Vraag me niet hoe, ik heb er nog niet aangezeten bij deze F2 en ik heb nog niet goed kunnen kijken wat er nou echt aan de hand is nu. 3 mogelijke oorzaken, te vast, te los, of scheef vastgezet. 3 mogelijke oplossingen. 1 vastdraaien (maar dat kan dus alleen als de draad niet mol is) 2 helicoil erin na demontage kop, 3 helicoil erin met de kleppen dicht zonder te kop te demonteren.

Ik hoop op 1, but do tune in next time, on CBRTV. :+
 
Meteen alles eraf gehaald, nieuw luchtfilter en bougies geplaatst en dus de 3e bougie, die eruit geknald was, gemonteerd met momentsleutel (voor zover dat lukt, onder die vreemde hoeken e.d.). Het lijkt weer vast te zitten, nu kijken of het vast blijft, of er alsnog een helicoil oid in zal moeten.
 
Meteen alles eraf gehaald, nieuw luchtfilter en bougies geplaatst en dus de 3e bougie, die eruit geknald was, gemonteerd met momentsleutel (voor zover dat lukt, onder die vreemde hoeken e.d.). Het lijkt weer vast te zitten, nu kijken of het vast blijft, of er alsnog een helicoil oid in zal moeten.

Er is niks in de wereld zo onmogelijk als de bougies van een f2 erin zetten :+
 
Er is niks in de wereld zo onmogelijk als de bougies van een f2 erin zetten :+
Gister langs de weg al heel mn handen gesloopt, daarnet dus nog eens, met die rubberflap die erover heen zit, de hell wat een ontwerp.

Nu ga ik tot begin augustus rustig wat rijden, daarna kleppen stellen en carbs syncen denk ik.

Nu lijkt het alsof ik parkinson heb, dikke trillende en gehavende handen :X
 
ik heb van de winter ook m'n bougies eruit gehad (en weer erin gedaan, was niks mis mee)... wat een gekloot. Later heb ik nog een keer het hele instrumentpaneel er vanaf gehad... toen zag het er eigenlijk veel bereikbaarder uit. Maar ja, toen hoefde ik er niet bij :')
 
Heb het laatst twee keer achter elkaar gedaan, toen ik gezeur had met wisselen van uitlaat.. En dus de rode pluggen in verkeerde volgorde gedaan..

Maar ik zeg je.. je kunt bij een Honda dealer een standaard bougiesleutel kopen voor een tientje ofzo.. Of in een goed doppenset, zit er ook vaak een.. En dan met zo'n ratel-steeksleutel (laatst gekocht bij de Aldi) werkt het perfect.. alleen de bougiesleutel erin krijgen moet je even creatief een gaatje vinden aan de bovenkant bij dat rubber, waardoor je 'm tussendoor omhoog kunt steken. Paar minuten per bougie.. en ik heb grote klauwen.. Dus ik kom er echt niet normaal bij..

mDPZpyPazVuQW8D_qwuNnmA.jpg

Aldi%20sleutelset.jpg
 
Ik heb alle tools ook wel, (ook ringrateltje en honda tool) maar ik had niet verwacht dat het zo vervelend zou zijn. De kanteling van het blok samen met de manier waarop alles boven het kleppendeksel gemaakt is, is gewoon crap. Tis ook gewoon onhandig / onnodig om het zo te maken.
 
Ik heb alle tools ook wel, (ook ringrateltje en honda tool) maar ik had niet verwacht dat het zo vervelend zou zijn. De kanteling van het blok samen met de manier waarop alles boven het kleppendeksel gemaakt is, is gewoon crap. Tis ook gewoon onhandig / onnodig om het zo te maken.
:^
 
Ik ben er een keer half aan begonnen, toen ik bij die rubber flap was... heb ik de boel maar weer dichtgemaakt :')
 
Zo, de CBR is zowaar verkocht. Als ik weer wat permanenter in NL gesettled ben eens kijken wat er als vervolg komt.

2 jaar niet op M-F geweest maar het Te Koop forum doorbladeren is nog steeds even verslavend merk ik.
 
Rem achter nog eens gangbaar gemaakt en stalen remleidingen rondom geplaatst. Achterwiel zit inmiddels op zijn plek, pilot road 2 is netjes opgewarmd en meteen wat opgeruwd. Bougie zit weer op zn plek, forte in de carb.

De F2 is voor nu klaar denk ik :Y

De lijst aan mods wordt zo langzaam aan ook wel achterlijk lang, dus het mag wel een keer.
2014-05-24%2011.01.32.jpg
 
Heb een nieuwe demper binnen gekregen, maar krijg de linkpijp van mn motor er niet af om een nieuwe linkpijp en demper te monteren. Iemand ideeën?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan